סיטארה – אבן של שף

מינוי השף החדש יניב אבן, מהווה הזדמנות מצוינת לחדש את התפריט של סיטארה. קבלו הצצה לתפריט הקיץ החדש של המסעדה, שהוא גם התפריט הראשון שבושל במטבחו של אבן

שף חדש הגיע למסעדת סיטארה, השוכנת בפרויקט השנוי במחלוקת סי אנד סאן בתל אביב. שמו יניב אבן, בעברו רשומות מסעדות כמו ישראלה בנמל, הלניקה,שף יניב אבן פורטופינו, ותפקיד סו שף בסיטארה. כן, אותה מסעדה אליה הוא חוזר עכשיו, לאחר הפסקה, כשף הראשי.

זו, במילים אחרות, הזדמנות מצוינת לחדש את התפריט. יחד עם הקיץ בו אנו נמצאים, קבלו הצצה לתפריט הקיץ החדש של המסעדה, שהוא גם התפריט הראשון שבושל במטבחו של אבן.

מגוון רחב של מנות נכנסו לתפריט, בצד מנות מנצחות שכידוע לא מחליפים. בין הראשונות החדשות קבלו פיצה סרדינים בראטן – המורכבת מבצק דקיק, רוטב עגבניות וגבינה טובים, עם בצל מתובל בשמן זית, זיתי קלמטה, פרמז'ן וחתיכות של סרדינים טריים (48 ש"ח). במילה אחת: טוב.

אספרגוס בפלפלים קלויים – אספרגוס שבושלו במידה מאופקת מה ששומר על הפריכות שלהם, עם אורגנו, שמן זית, גבינת בושה, ומעל הכל, צ'יפס שאלוט. מנה ייחודית המשלבת בהצלחה רכיבים שונים לכדי חגיגה – לא פחות (49 ש"ח).

קרפצ'יו לוקוס היא מנת דג פרוס דק, המשתלב היטב עם קראסט פיסטוקים קלויים, נענע, לימון ושמן צ'ילי המגיע מעליו (59 ש"ח). הטרטר טונה מגיע על סלט עגבניות שרי, זיתי קלמטה, בצל סגול, וכל זה בליווי צ'יפס ארטישוק, שמן בזיליקום ובלסמי (59 ש"ח). במנה זו רואים את ההשקעה הגדולה ביותר בעיצוב המנות, ואבן שומר על רמה גבוהה גם בכל שאר המנות. כאן סידרו את רכיבי המנה אלה על גבי אלה באופן כה מדויק, עד שלרגע לא נעים לקחת ביס. זה כמובן עובר מהר, והשילוב מתברר כמוצלח.

בעיקריות נרשמו פחות חידושים, וגם המנה שטעמנו היתה סטנדרטית יותר. זה לא שאי אפשר לפשל עם פילה בקר, אבל צריך גם להשקיע כדי להצליח. כאן עשו את הבשר עם בטטה אפויה ופטריית שיטאקי צלויה ברוטב דמי גלאס בלסמי. הכל טעים, רק הבשר היה עשוי יתר על המידה בחלק מהאזורים, אבל סלחנו על חוסר תשומת הלב. גם כשהוא וול דאן, הבשר הזה היה טוב (165 ש"ח).

בסך הכל, אבן מציג יכולות יצירתיות מוצלחות, והוא מצליח גם לחדש עם תפריט קייצי ומוקפד כאחד, וגם לשמור על הרמה הגבוהה המאפיינת את סיטארה בלמעלה מארבע שנות קיומה. 
לא נשארנו לקינוחים. אמרו לנו שהם טובים, אבל לנו לא היה כבר מקום.


סיטארה
רח' רוזנבלום הרצל 8, "סי אנד סאן", תל אביב
טל. 03-6996633
א'-ו' 00:00-08:30; ש' 00:00-09:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר