סילאן טבעי – הממתיק האידיאלי לתינוקות

אתי קולט ממליצה על סילאן טבעי כממתיק לילדים. את הסילאן מכינים על ידי בישול תמרים וסינונם. המרקם שלו נוזלי וטעמו עדין ומתוק מדבש. הוא מכיל מרכיבים בריאותיים רבים ובהם סידן, ברזל וויטמינים A,B,C .

הורים לתינוקות שנמצאים בשלבי מעבר ממזון לתינוקות לאוכל רגיל מתלבטים לגבי המרכיבים המתוקים בארוחה ובקינוחים.
כידוע, אין לתת דבש דבורים לתינוקות עד גיל שנה, ואילו ממתיקים מלאכותיים אינם מומלצים, אלא בכמויות מדודות.
מרבית המבוגרים מנסים לצמצם את המרכיבים המתוקים בארוחה בעיקר מטעמי משקל, אולם עבור תינוקות שמתחילים להוציא אנרגיה בתנועה וזחילה המתוק הוא חלק חשוב מתפריט מאוזן ולא כדאי להתנזר ממנו.

אני ממליצה על סילאן טבעי כממתיק לילדים. את הסילאן מכינים על ידי בישול תמרים וסינונם. המרקם שלו נוזלי וטעמו עדין ומתוק מדבש. הוא מכיל מרכיבים בריאותיים רבים ובהם סידן, ברזל וויטמינים A,B,C .

אפשר להכין מעדן שילהיב את התינוקות משילוב של סילאן עם טחינה, או להשתמש בו להמתקה של עוף ומאכלים אחרים, וכך "לצוד שתי ציפורים" וליהנות מהערך הבריאותי של הסילאן, וכן מהפיכת מאכלים חשובים שאולי התינוקות לא מתלהבים מהם לטעימים ורצויים.

בתקופה הקדומה, עמי המזרח התיכון הכירו היטב את סגולות הסילאן – דבש התמרים, ועשו ממנו אין ספור מטעמים. היהודים שגלו למדינות שאין בהן גידול של תמרים, נאלצו לוותר על מוצרי התמרים, והסילאן נעלם מהמטבח היהודי האירופאי. העולים מעיראק הביאו איתם את הסילאן למטבח הישראלי, ובשנים האחרונות הוא הולך ותופס את מקומו במטבחי הגורמה.

באתר "חצר כנרת" www.tmarimplus.co.il מופיעים מתכונים רבים להכנת מאכלים עם סילאן כולל יפודי חלומי, פילה סלמון, עוגת סילאן בחושה, שיפודי עוף, סלט פיקנטי ועוד, כך שגם המבוגרים יוכלו לגלות שימושים רבים למעדן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר