סירת דלעת עם חיטה ועצמות מח, שקדי עגל ורוטב לימונים ופסטיס

מצרכים:לדלעת:קליפה מגוררת מ- 2 לימוניםקליפה מגוררת מ- 2 תפוזים4 ענפי רוזמרין, עלים בלבדמלח ים אטלנטי, פלפל גרוס4 ענפי תימין, עלים בלבד½ כפית קימל טחון2 כוסות מיץ תפוזים½ דלעת בינוניתלרוטב לימונים ופסטיס:מיץ מ- 3 לימונים טרייםקליפה מגוררת מ- 2 לימונים 3 כפות שמן זית5 שיני שום פרוסות מלח ים אטלנטיפלפל שחור גרוס2 כפות סילאן5 כפות פסטיסענף טרגוןלשקדי העגל:מעט שמן זית1 ק"ג נתחי שקדי עגל, חתוכים לקוביות בגודל 1X1 ס"מפלפל גרוסמלח ים אטלנטילחיטה האפויה:2 ק"ג חיטה½ כפית זרעוני קימל10 עצמות מח גדול 5 ס"מ בממוצע2 כפות מלח ים אטלנטי5 מקלות קינמון 4 ליטר ציר בקר1 כף פלפל גרוס10 עלי דפנההוראות הכנה:מחממים תנור לחום גבוה של 220 מעלות. מערבבים את כל מרכיבי הדלעת ומורחים בתערובת את הדלעת. אופים למשך שעה, עד לריכוך הדלעת. לחיטה: יוצקים את כל המרכיבים לשקית אפייה (קוקי) גדולה ואופים במשך שעה. לשקדים:מחממים שמן זית במחבת כבדה, מתבלים את השקדים ומטגנים, לכדי השחמה, עד לדרגת מדיום. משפדים את שקדי העגל על שיפודי במבוק. יוצקים את כל מרכיבי רוטב הלימונים למחבת ומצמצמים. לקראת סוף הצמצום מוסיפים את שיפודי השקדים ומסיימים את בישולם בתך הרוטב. מניחים את הדלעת האפויה על צלחת הגשה ענקית. שופכים למרכז הדלעת את החיטה האפויה עם עצמות המח. נועצים את השיפודים בשולי הדלעת, ומקשטים עם מקלות קינמון. ממתכוני ירדן וינטאג' של יקבי רמת הגולן – פסטיבל בינלאומי ליין וגורמה 2007

מצרכים:
לדלעת:
קליפה מגוררת מ- 2 לימונים
קליפה מגוררת מ- 2 תפוזים
4 ענפי רוזמרין, עלים בלבד
מלח ים אטלנטי, פלפל גרוס
4 ענפי תימין, עלים בלבד
½ כפית קימל טחון
2 כוסות מיץ תפוזים
½ דלעת בינונית

לרוטב לימונים ופסטיס:
מיץ מ- 3 לימונים טריים
קליפה מגוררת מ- 2 לימונים
3 כפות שמן זית
5 שיני שום פרוסות
מלח ים אטלנטי
פלפל שחור גרוס
2 כפות סילאן
5 כפות פסטיס
ענף טרגון

לשקדי העגל:
מעט שמן זית
1 ק"ג נתחי שקדי עגל, חתוכים לקוביות בגודל 1X1 ס"מ
פלפל גרוס
מלח ים אטלנטי

לחיטה האפויה:
2 ק"ג חיטה
½ כפית זרעוני קימל
10 עצמות מח גדול 5 ס"מ בממוצע
2 כפות מלח ים אטלנטי
5 מקלות קינמון
4 ליטר ציר בקר
1 כף פלפל גרוס
10 עלי דפנה

הוראות הכנה:
מחממים תנור לחום גבוה של 220 מעלות. מערבבים את כל מרכיבי הדלעת ומורחים בתערובת את הדלעת. אופים למשך שעה, עד לריכוך הדלעת.
לחיטה:
יוצקים את כל המרכיבים לשקית אפייה (קוקי) גדולה ואופים במשך שעה.
לשקדים:
מחממים שמן זית במחבת כבדה, מתבלים את השקדים ומטגנים, לכדי השחמה, עד לדרגת מדיום. משפדים את שקדי העגל על שיפודי במבוק.

יוצקים את כל מרכיבי רוטב הלימונים למחבת ומצמצמים. לקראת סוף הצמצום מוסיפים את שיפודי השקדים ומסיימים את בישולם בתך הרוטב.

מניחים את הדלעת האפויה על צלחת הגשה ענקית. שופכים למרכז הדלעת את החיטה האפויה עם עצמות המח. נועצים את השיפודים בשולי הדלעת, ומקשטים עם מקלות קינמון.


ממתכוני ירדן וינטאג' של יקבי רמת הגולן – פסטיבל בינלאומי ליין וגורמה 2007

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר