סלבה וידה – מטבח מעט שונה

התפריט משלב תערובת של המטבח הקליפורני עם המטבח הים תיכוני
סלבה וידה היא מסוג המסעדות שאנו מאמינים כי יצליחו, ומקווים שכך יקרה. ללא יומרות מצליח פכלר להציע מטבח מעט שונה, והוא עושה זאת היטב

 

כאשר ביקרנו לראשונה במסעדת סלבה וידה (Salvavida – מציל חיים), היא פעלה באופן זמני במלון בראון בתל אביב כמסעדת פופ-אפ. השף והבעלים, יובל פכלר, סיפר לנו על הרעיון ליצור מסעדה שתנוע כל מספר חודשים לחלל חדש, ואנחנו לא יכולנו שלא לתהות אם זה לא כאב ראש גדול מדי, והאם לא עדיף למסעדה למצוא בית יציב שיאפשר לה להתפתח כראוי. נראה שפכלר הגיע למסקנה דומה, כי לאחרונה עברה המסעדה למקום הקבע שלה, במלון 88 השוכן ברחוב הירקון 88 בתל אביב. עם חלונות ענק הפונים אל הרחוב ומאפשרים לגנוב קצת מהנוף המרגיע של הים, זה מיקום מצוין עבור מסעדה.

גבינת בושה המוגשת תפוחי אדמה ראטה צלויים, פטריות מלך היער וארוגולה
גבינת בושה המוגשת תפוחי אדמה ראטה צלויים, פטריות מלך היער וארוגולה. צילום אנטולי מיכאלו

כמו קודם, התפריט משלב בין החיים של פכלר בישראל לבין חייו בארצות הברית, כלומר תערובת של המטבח הקליפורני עם המטבח הים תיכוני. למשל, גבינת בושה המוגשת תפוחי אדמה ראטה צלויים, פטריות מלך היער וארוגולה (48 שקלים), וסלט אנדיב המוגש עם ארטישוק ירושלמי כבוש, גבינת פרמז'ן וויניגרט פרג קלוי (42 שקלים). הגבינה עם תפוחי אדמה וארוגולה התגלתה כמנה מצוינת – משחק של טעמים ומרקמים שמשתלבים היטב אלה עם אלה. גם הסלט, שמרכיביו מספקים לו את הטוויסט המבדיל אותו מסלט אנדיב קלאסי, היה טרי ומרענן במקוריות שלו.

פילה דג מוסר, טרי ועסיסי, המוגש בתפריט הקבוע עם צ'אודר מולים, תפוחי אדמה ופנצ'טה מעושן
פילה דג מוסר, טרי ועסיסי, המוגש בתפריט הקבוע עם צ'אודר מולים, תפוחי אדמה ופנצ'טה מעושן. צילום אנטולי מיכאלו

מתפריט העיקריות הגיעו לשולחננו צלעות טלה, מהטובות שאכלנו (בחירה מצוינת של בשר), המוגשות עם סלסה של עגבניות שרופות ושאלוטס צלויים (132 שקלים). נהנינו גם מפילה דג מוסר, טרי ועסיסי, המוגש בתפריט הקבוע עם צ'אודר מולים, תפוחי אדמה ופנצ'טה מעושן (96 שקלים). בתפריט הספיישלים שהוצע בעת ביקורנו קיבל הפילה מוסר טוויסט, כשנעטף בפרוסות של בייקון צלוי למחצה – שילוב טעמים שמביא לקצה את שילוב המטבחים של פכלר, גם אם השילוב לא לגמרי הסתדר לנו בפה.

טוב עשה פכלר ששמר על הקינוחים המופלאים שאנו זוכרים מהביקור הקודם. P.B. & J זה במילים פשוטות חמאת בוטנים וריבה. ליתר דיוק, עוגת שמן זית לא מתוקה עם טוויל חמאת בוטנים וריבה (40 שקלים). פכלר לוקח את השילוב האמריקאי הקלאסי לרמה חדשה של מתיקות ועונג, כאשר הבסיס של עוגת שמן הזית הוא הברקה שיכולה לטעמנו להוות מנה בפני עצמה.

סלבה וידה היא מסוג המסעדות שאנו מאמינים כי יצליחו, ומקווים שכך יקרה. ללא יומרות מצליח פכלר להציע מטבח מעט שונה מהמטבח התל אביבי-טרדני, והוא עושה זאת היטב.

 

סלבה וידה, מלון 88, הירקון 88 תל אביב. 03-7788996, א-שבת מ-18:00

 

 

צילום: אנטולי מיכאלו

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר