סלמון בעישון חם על מצע של ניוקי תפו"א מוקפץ עם עיטורי עגבניות מיובשות ופרמזן בליווי רוטב שמנת בניחוח חזרת יפנית

מצרכים250-300 גרם נתח של פילה סלמון נקי מעצמות ועור200 גרם ניוקי מוכןעגבניות מיובשות מושרות בשמן זית שום ועשבי תיבול50 גרם גבינת פרמזן100 מ"ל שמנת לבישולכפית אבקת ווסאבי (חזרת יפנית)שמן זיתמלחפלפל גרוסרוטב סויהשוםאופן ההכנהמכיוון שלוגיסטית קצת קשה לעשן את הסלמון בבית, אנו נעשה את המנה עם סלמון לא מעושן (אפשר לקנות בסופר סלמון מעושן).נפזר על הנתח מעט מלח ופלפל גרוס ונסגור אותו במחבת חמה עם שמן זית, לאחר שצרבנו אותו משני הצדדים נכניס אותו לתנור חם(180 מעלות) לכ- 10 דקות.במקביל אנו מכניסים את הניוקי לבישול במים רותחים ל8-10 דקות מסננים ומעבירים למחבת חמה . עם מעט שמן זית מקפיצים קלות ומוסיפים את עיטורי העגבניות מתבלים עם מלח פלפל קצת שום ומעט רוטב סויה ומקפיצים עוד כמה הקפצות.להכנת הרוטב ניקח מחבת ונרתיח את השמנת, לחצי כוס חלב קר נוסיף את אבקת הווסבי ונערבב טוב עד שנקבל נוזל חלק ללא גושים ונוסיף אותו לשמנת וניתן לרוטב להצטמצם על אש קטנה עד לקבלת רוטב סמיך, נתבל את הרוטב במלח ופלפל גרוס.נמזוג את הניוקי למרכז הצלחת ,נפזר עליו פרמזן ונניח עליו את הסלמון ולידו את רוטב הווסבי.ניתן לקשט את המנה עם עלה של טימין.

מצרכים
250-300 גרם נתח של פילה סלמון נקי מעצמות ועור
200 גרם ניוקי מוכן
עגבניות מיובשות מושרות בשמן זית שום ועשבי תיבול
50 גרם גבינת פרמזן
100 מ"ל שמנת לבישול
כפית אבקת ווסאבי (חזרת יפנית)
שמן זית
מלח
פלפל גרוס
רוטב סויה
שום

אופן ההכנה
מכיוון שלוגיסטית קצת קשה לעשן את הסלמון בבית, אנו נעשה את המנה עם סלמון לא מעושן (אפשר לקנות בסופר סלמון מעושן).
נפזר על הנתח מעט מלח ופלפל גרוס ונסגור אותו במחבת חמה עם שמן זית, לאחר שצרבנו אותו משני הצדדים נכניס אותו לתנור חם
(180 מעלות) לכ- 10 דקות.

במקביל אנו מכניסים את הניוקי לבישול במים רותחים ל8-10 דקות מסננים ומעבירים למחבת חמה . עם מעט שמן זית מקפיצים קלות ומוסיפים את עיטורי העגבניות מתבלים עם מלח פלפל קצת שום ומעט רוטב סויה ומקפיצים עוד כמה הקפצות.

להכנת הרוטב ניקח מחבת ונרתיח את השמנת, לחצי כוס חלב קר נוסיף את אבקת הווסבי ונערבב טוב עד שנקבל נוזל חלק ללא גושים ונוסיף אותו לשמנת וניתן לרוטב להצטמצם על אש קטנה עד לקבלת רוטב סמיך, נתבל את הרוטב במלח ופלפל גרוס.

נמזוג את הניוקי למרכז הצלחת ,נפזר עליו פרמזן ונניח עליו את הסלמון ולידו את רוטב הווסבי.

ניתן לקשט את המנה עם עלה של טימין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר