סל הקניות של שחר לראש השנה תשע"א

המדור התמקד השבוע בעוגות ושאר מתוקים לקראת ראש השנה. זה כמובן רק חלק מהמבחר על המדפים, אבל כמה מתוק אפשר לטעום?

Piece of Cake
שלל מוצרים מיוחדים לחג מציעים בקונדיטוריה היפואית. אחת העוגות המיוחדות היא פאי תאנים בקרם שקדים; פאי פריך, עשיר בתאנים, עם קרם שקדים מצוין, חגיגה של ממש. תמצאו כאן גם עוגת דבש עשירה עם בירה שחורה המוסיפה טוויסט לטעם, ועוד.
בשורה התחתונה: מבחר מרשים ואיכות מעולה. כדאי.
49 ₪ לפאי, 25 ₪ לעוגה. להשיג ב- Piece of Cake, 03-6822163.

קיורטוש
הרשת המתמחה בקינוח ההונגרי הידוע משיקה מספר מוצרים לקראת החג. יש כמובן שני סוגים של קיורטוש, האחד עם דבש ואגוזי מלך והשני עם מרקחת תפוחים וקינמון. בין העוגות טעמנו ואהבנו את השטרודל תפוחים – בצק שטרודל אמיתי ודקיק עם מילוי נדיב של תפוחי עץ טריים, אגוזי מלך וקינמון.
בשורה התחתונה: לא רק קיורטוש טוב יש בקיורטוש.
28 ₪ לקיורטוש, 45 ₪ לעוגה. כשר בהשגחת הרבנות פ"ת. להשיג בסניפי הרשת.

ארקפה
שני מוצרים חדשים השיקה רשת בתי הקפה לקראת החגים. האחד הוא עוגת דבש, כמובן, והשני הוא עוגיות פיננסייר דבש. הכול עשוי מחומרים טבעיים ובאיכות גבוהה. הדבש, לדוגמא, מהווה את הרכיב הדומיננטי בעוגיות המעולות. כך מקבלים עוגיות רכות מאוד, עדינות, עם טעם בולט של דבש אך לא מהסוג המשתלט.
בשורה התחתונה: לכו על הפיננסיים.
29 ₪, 33 ₪ לעוגה. להשיג בסניפי הרשת. www.arcaffe.co.il

מרגוזה 24
במאפייה היפואית השיקו מספר מוצרים לקראת החג. כיאה למאפייה, מוצר הדגל הוא כמובן עוגת דבש. כאן שילבו את הדבש עם צ'אי קפה ואגוזי מלך, והכול ביחד יצר מעין לחם דבש, בדומה ללחם בננה. כלומר עוגה כבדה יחסית, אך טעימה במיוחד. בנוסף מציעים כאן מעדן תפוחים בצנצנת ודבש בטעם ג'ינג'ר או קינמון.
בשורה התחתונה: גרסה מיוחדת ומומלצת לעוגת הדבש.
38 ש"ח לעוגה, 30 ש"ח למעדן, 24 ש"ח לדבש. להשיג במרגוזה 24, יפו, ובהילולה, רמת השרון.

מתוקה
שלל מוצרים ומאפים מציעה הרשת לקראת החג. הסברינות האישיות מגיעות עם דבש פרחי בר וקציפת תפוחי עץ. הן אמנם מוצלחות, אך טעם הדבש והתפוח לא מורגש בהן. כך יוצא גם עם הרולדה העשויה טורט דבש, פיסטוקים גנאש שוקולד לבן, גרגרי רימון ופטל טרי. עוגה מעולה ומיוחדת, אך טעם הדבש הולך לאיבוד בתוצאה הסופית. אצבעות בצק הממולאות תמרים נעשות כהלכה, הודות לבצק הפריך והמילוי הנדיב.
בשורה התחתונה: יצירתי ומיוחד, אך מתאים יותר למי שאינו מחבב את טעם הדבש.
149 ₪ ל-18 סברינות במארז, 59 ₪ לרולדה, 37 ₪ למארז אצבעות. כשר חלבי בהשגחת הרבנות חולון. להשיג בסניפי הרשת.

Roy שוקולד
ברשת השוקולטייריות מציעים שלל מוצרי שוקולד בהשראת החג. מוצר ותיק שכזה הוא טבלת שוקולד איכותית שנעשתה בצורה של כוורת דבורים, הנמכרת על בסיס שוקולד לבן, חלב או מריר. מוצר אחר, ולמעשה סדרה של מוצרים, הם ליקרים משוקולד, דבש ועוד.
בשורה התחתונה: למי שחייב קצת שוקולד בדבש שלו.
29 ₪ לטבלת שוקולד, 59 ₪ לליקר. להשיג בסניפי הרשת. www.RoyChocolate.co.il

קונדיטוריית בן עמי
כמו בכל חג, גם בראש השנה מציעה רשת הקונדיטוריות של בן עמי ברתיני שלל מוצרים ומאפים. יש כמובן עוגות דבש בשלל שילובים, כמו זו האהובה עלינו המשלבת פירות יער במינון נכון, כך שהחמיצות והמתיקות מתמזגות להן יחד ומאזנות זו את זו. יש את הגרסה המוצלחת לטארט טאטן, כלומר עוגת תפוחים ודבש הפוכה, בריושים טובים ועוד.
בשורה התחתונה: בן עמי שומר על האיכות הגבוהה, ומציע מוצרים מצוינים לחג. כדאי.
מ-39 ₪ לעוגות דבש, 129 ₪ לטארט, 14 ש"ח לבריוש. כשרות מהדרין בהשגחת בד"ץ בית יוסף והרבנות אור עקיבא. הסניף בירושלים בעל כשרות מהדרין בהשגחת בד"צ רבנות ירושלים. להשיג בסניפי הרשת. www.benami.co.il

שמו הקונדיטוריה
הקונדיטור מיקי שמו מציע מגוון של עוגות לקראת החג, בהן כמובן עוגות הדבש. העוגה הקלאסית שלו עשירה ומעט כבדה, אך העוגה נטולת הסוכר היא המיוחדת, הודות למרקם הקליל יחסית ולטעם המעודן. בצד אלו אפשר למצוא כאן עוגות נוספות, כגון תפוחי עץ, תפוחים ודובדבנים, עוגיות ועוד.
בשורה התחתונה: דווקא העוגה השונה היא המוצלחת.
מ-32 ₪ לעוגות, 28-32 ₪ לעוגיות. כשר בהשגחת הרבנות חיפה. להשיג בסניפי הרשת. www.shemo.co.il

עלית מקבוצת שטראוס
המותג הידוע משיק השנה עוגת בראוניז דבש המכילה דבש של מכוורת יד מרדכי. זו, למרבה הפלא, הינה סוג של הצלחה. יש לה את המרקם הנכון של בראוניס, יש לה טעם של דבש המשתלב נכון בעוגה מבלי להיות דומיננטי מדי, ומידה טובה של לחות שהופכת את העוגה לטעימה עוד יותר. ההתלהבות יורדת כשבוחנים את רשימת הרכיבים, ומגלים שהדבש המובטח מהווה אחוז מזערי מכלל הרשימה, והתוצאה מושגת בעזרת שלל רכיבים שלא תמצאו בעוגה ביתית.
בשורה התחתונה: עוגה ביתית זו לא.
17.90 ₪. כשרות חלבית, רבנות נצרת עלית. להשיג בנקודות המכירה.

קראנץ אצולת המאפים
הקונדיטוריה מראשון לציון השיקה ליין של עוגות וקינוחים על בסיס דבש לקראת החג. תמצאו כאן עוגת דבש מצוינת, עשירה בטעם וכבדה במרקם, כיאה לעוגת דבש, וגם עוגת קדאיף גבינה עם אגוזי מלך, שאמנם אינה ממש קשורה לחג אך יכולה להשתלב בביתם של מי שאינם יכולים בלי עוגת גבינה.
זו מפתיעה בסגנון שלה, עקב השילוב של הקדאיף עם האגוזים הנותן לעוגה מרקם שונה בפה, אך הטעמים עובדים טוב זה עם זה.
בשורה התחתונה: הדבש מצוינת, הגבינה מפתיעה לטובה. כדאי.
25-38 ₪. להשיג בקראנץ אצולת המאפים. 03-9654444

מאפיית לחמים
מגוון עצום של מוצרים לחג מציעה המאפייה המוצלחת, כולל לחמים, כמובן, עוגות, עוגיות, מאפים, ממתקים ואפילו דבש. מבין עוגות הדבש ניסינו את זו המשלבת חתיכות תפוחים בתוכה, ומעל כמות מכובדת של אגוזי לוז. זו עוגה מעניינת, נמוכה יחסית ומעט דחוסה, אך התפוחים מצליחים לאזן ולספק מעט קלילות, ואילו האגוזים מוסיפים גם טעם וגם משחק מעניין של מרקמים בפה.
בשורה התחתונה: אם זו שניסינו מעידה על כל השאר, תמצאו כאן הרבה דברים טובים.
מ-35 ₪. להשיג בלחמים. www.lehamim.com

קפה גרג
רשת בתי הקפה משיקה גם היא שני מוצרים לחג, האחד הוא עוגת תפוחים בדבש והשני עוגת דבש. זו שניסינו הייתה עוגת הדבש הקלאסית, שהייתה דחוסה מדי לטעמנו. כמות הדבש בעוגה לא גדולה, וכך לא קיבלנו את הלחות שהדבש מביא, המאזנת את הדחיסות והופכת עוגת דבש לטעימה.
בשורה התחתונה: בסיסי מדי.
37 ₪. להשיג בסניפי הרשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר