סל הקניות של שחר: סופגניות 2018

מתוקה - סופגניות עם מידה נכונה של אווריריות, מהסוג שכיף לאכול אחת ואז עוד אחת. צילום בני גם זו לטובה
חג החנוכה מגיע והסופגניות חוגגות בכל פינה ואיתן הקלוריות ומחוג המאזניים, שלא להזכיר את הצרבת. אם לאכול אז את הטובות. שלוש קונדיטוריות קיבלו השנה ציון 9, שתיים ציון 8, שלוש ציון 7, ואחת 6. שיהיה חג שמח והיזהרו בקלוריות

מתוקה

סופגניות עם מידה נכונה של אוויריריות, מהסוג שכיף לאכול אחת ואז עוד אחת. זה הבסיס אותו מציעה הרשת, ואנו נשמח לאכול אותן ללא כלום בתוכן. אבל זה לא המקרה. הרשת יצרה שיתוף פעולה עם עלית מקבוצת שטראוס, ומשיקה בהתאם ליין ייחודי: סופגניית פסק זמן – שבתוכה קרם פסק זמן בציפוי פסק זמן וקוביות פסק זמן; סופגניית מקופלת לבנה – במילוי גנאש לבן, ציפוי שוקולד לבן ומקופלת לבנה; וסופגניית ספלנדיד מריר קפה – במילוי גנאש שוקולד ואייריש קרים. כל זה בצד ליין "היצירתיות" – סופגניית צ'אנקי – עם קרם בננות, ציפוי שוקולד ושבבי אגוזים, טוויל שוקולד וסוכרית ג'לי בננה; סופגניית בראוני שוקולד – עם גנאש שוקולד עשיר וקוביות בראוני בזיגוג שוקולדי; וסופגניית פחזניות קרמל – עם קרם קרמל ועליה קרמלין של פחזניות קרם וניל, ומעוטרת ברוטב טופי קרמלי. יש גם את ליין "האדומות", הכולל סופגניית פירות יער – עם קרם פירות יער בקישוט מקרון ורוד וקוביות ג'לי תותים; סופגניית בזוקה ורודה – במילוי קרם בטעם בזוקה, וציפוי מרשמלו בטעם בזוקה ומסטיק בזוקה; סופגניית תות סברינה-  פתוחה עם קרם וניל, קצפת ומניפת תותים טריים; וכמובן, סופגניית תות ריבה קלאסית. הרשת מציעה סופגניות מגוונות ויצירתיות השומרות על איכות גבוהה של הבסיס. כלומר, קצת שגעון טעמים אמריקאי עם קפדנות אירופאית, והתוצאה מוצלחת. שיתוף הפעולה עם עלית הוא דוגמא מצויינת לכך – שילוב מוצלח בין ממתקים ידועים לבין סופגניות ידועות לא פחות. המחיר 7-12 שקלים לסופגניה, 219-239 שקלים למגש של 24 סופגניות. להשיג בסניפי הרשת ובחנות האינטרנטית של מתוקה רומסרוויס.

ציון: 9

ארקפה - איזון נכון בין קלאסיקה לחדשנות
ארקפה – איזון נכון בין קלאסיקה לחדשנות

 Arcaffe

הרשת מציעה ליין סופגניות שמצליחות לשמור על איזון נכון בין קלאסיקה לחדשנות. המבחר כולל מילויים של ריבת תות, ריבת חלב, קוקוס, פירות יער, קרם פטיסייר שוקולד; וכן סופגניות במילוי קרם פטיסייר ובציפויים של פניני שוקולד לבן, מיקס פניני שוקולד, תלתלי שוקולד לבן וחלב, גנאש שוקולד מוזהב וסוכריות. הבצק עצמו מצטיין באווריריות ובמידה מועטה של שמנוניות, מה שמזכה את הסופגניות בנקודת זכות משמעותית. המילויים נוכחים בסופגניות השונות בכמות מספקת, וקרם הפטיסייר, למשל, הוא דוגמא מצויינת לקפדנות של הרשת. אז אמנם לא תמצאו כאן שילובים חדשניים במיוחד, אבל הם יספקו את תאוות הסופגניות בקלות. המחיר 7-10 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

פיס אוף קייק - בכל המקרים המילויים בכמות מספקת. צילום יעקב שנהב
פיס אוף קייק – בכל המקרים המילויים בכמות מספקת. צילום יעקב שנהב

פיס אוף קייק

כאן מציעים לקראת החג שני סוגים של סופגניות – קלאסיות עשויות מבצק על בסיס חמאה וחלב, וטבעוניות בצורת דונאטס. הבצק של הסופגניות הקלאסיות מצוין בטעמיו ובמרקם, עם כמות קטנה יחסית של שומן. אלו מגיעות במילוי ריבת תות; ריבת חלב; שוקולד לבן עם זילוף שוקולד חלב; קרם אגוזים עם שוקולד ואגוזים; קרמל מלוח, קרם שוקולד ושבבי עוגיית פלורנטין; קרם פטיסייר וציפוי של שוקולד לבן ועוגיית אוריאו; קרם פטיסייר בציפוי גלאסז׳ אדום ונשיקות מרנג; ומילוי גבינה מתוקה בציפוי אוכמניות ובקישוט קראמבל. הדונטאס, שיש להן בצק יותר דחוס ופחות טעים (אבל הטבעונים ייהנו ממנו), מגיעות בגרסה קלאסית, כלומר עם ציפוי סוכר; ריבה משני צידי הסופגנייה ובציפוי אבקת סוכר; קרם שוקולד בלגי בתוספת סוכריות; קרם חלווה ושוקולד מריר; קרם נוגט בתוספת קצפת וקרוקנט אגוזי לוז; וריבה משני צידי הסופגניה בציפוי קרם פיסטוק ופרלה אדום. בכל המקרים המילויים בכמות מספקת, וגם כשמדובר בדונאטס, הם נוכחים בכמות יפה. בכל הנוגע לשילובים, אהבנו במיוחד את גרסת האוראו והשילוב של הקרמל המלוח עם קרם השוקולד. ואהבנו את המחירים: 5-9 שקלים.

ציון: 9

המילויים טובים באיכותם אך הכמות שלהם מעט מאופקת
המילויים טובים באיכותם אך הכמות שלהם מעט מאופקת

Tatti Bakery

הסופגניות של הרשת הקטנה הן מהטובות ביותר שטעמנו השנה. הבצק שלהן עשוי היטב, אוורירי במידה הנכונה, כך שלמרות שהכל מטוגן היטב, אין הרגשת כובד (אלא רצון לעוד אחת). המבחר כולל שש סופגניות שונות: סופגניית סינבון במילוי פטיסייר קינמון וציפוי גבינת שמנת; סופגניית קפה אגוזים במילוי קרם פטיסייר קפה ואגוזים; סופגניית פסיפלורה שוקולד לבן במילוי גנאש שוקולד לבן ופסיפלורה; סופגניית רום צימוקים במילוי פטיסייר רום וצימוקים; סופגניית שוקולד במילוי גנאש שוקולד, בציפוי של שוקולד וסוכריות; וסופגניית ריבה במילוי קונפיטורת תות. המילויים טובים באיכותם, אך הכמות שלהם מעט מאופקת. זה טוב לגזרה, פחות טוב לגרגרנות שלנו. המחירים הם נקודת זכות נוספת: 6.5-8.5 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

בוטיק סנטרל - המילויים איכותיים, הכמות שלהם יפה, ושילובי הטעמים עובדים טוב. צילום טל סיוון ציפורין
בוטיק סנטרל – המילויים איכותיים, הכמות שלהם יפה, ושילובי הטעמים עובדים טוב. צילום טל סיוון ציפורין

 בוטיק סנטרל

הסופגניות של הרשת ממשיכות לשלב בין המוכר לבין החדש. מצד אחד אלו אותן סופגניות הבריוש האפויות, המוכרות והטובות, שעלולות להתייבש מעט אם לא אוכלים אותן טריות. ויש גם את המילויים המוכרים – ריבת תות-שדה ושוקולד נוטלה. אבל יש גם חידושים: הומאז' לקינוחים ידועים כמו סופגניית בריוש פאי לימון – במילוי קרם לימון ובציפוי שטרויזל, מעוטרת בנשיקת מרנג ובמטבע שוקולד לבן; סופגניית בריוש קרם ברולה – במילוי קרם פטיסייר מועשר בשוקולד לבן ומקלות וניל, ובעיטור טוויל שקדים; סופגניית בריוש טירמיסו – במילוי קרם אספרסו איכותי, בתוספת נגיעת שוקולד עשיר וקקאו; וסופגניית בריוש אלפחורס – במילוי ריבת חלב ובעיטור קוקוס ועוגיית אלפחורס. ייאמר לזכות הרשת, כי המילויים איכותיים, הכמות שלהם יפה, ושילובי הטעמים עובדים טוב. אך כמו בכל ההומאז'ים למיניהם שפגשנו, אם לא היו אומרים לנו כי בזה מדובר, לא היינו מזהים. כלומר, מבחינתנו אלה הן סופגניות לימון, פטיסייר-וניל, אספרסו-שוקולד וריבת חלב. המחיר 7-9 שקלים, 41 שקלים לשש סופגניות. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

קונדיטוריה שני - הסופגניות המטוגנות דחוסות במידה סבירה והמילויים נדיבים. צילום יפעת כהן
קונדיטוריה שני – הסופגניות המטוגנות דחוסות במידה סבירה והמילויים נדיבים. צילום יפעת כהן

קונדיטוריה שני

הרשת מציעה אלטרנטיבה עבור מי שמחפש סופגניות במילויים יצירתיים. כלומר, עמוסות ברכיבים עד שלפעמים קשה לזהות במה מדובר. המבחר כולל סיטרוס – קרם הדרים בזיגוג שוקולד הדרים; פינק לבה – קרם בזוקה עם קציפת שוקולד לבן וזיגוג ורדרד; פאי לימון – קרם לימון עם נגיעות נענע בזילוף מרנג מושחם; קינדר קליק – קרם קינדר בואנו בציפוי גנאש שוקולד בלגי וכדורי קליק קראנצ'י; פיסטוק פריזאי – קרם פיסטוק ושוקולד לבן בזיגוג גנאש פיסטוק; בראוניז צ'יז קייק – מסקרפונה בציפוי קרם שוקולד חלב ושברי בראוניז; אלפחורס מקורמל – קרם ריבת חלב מקורמל עם קוקוס ושברי אלפחורס; ובלאק אנד ווייט פרינסס – קרם שוקולד בלגי בציפוי גנאש עשיר ועיטור פרח שוקולד מטומפרר. הן נמכרות בגודל רגיל וגם בגודל קטן – וכאן טמונה הבעיה. כל עוד הן סופגניות גדולות, המינון של התוספות השונות עובד טוב ואפשר ליהנות משילוב המרקמים והטעמים. כשמדובר בסופגניות קטנות, הכל הופך להיות מטושטש ולא ברור. ייאמר לזכות הרשת, כי הסופגניות המטוגנות דחוסות במידה סבירה, וכי המילויים נדיבים. יש שילובים שאהבנו יותר, כמו הסיטרוס, הבראוניז צ'יז קייק והפיסטוק. המחיר 6-14 שקלים, 64 שקלים למארז של סופגניות ביס. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 7

SWEET STAND - הגודל שלהן בינוני וזו נקודת זכות. שילובי הטעמים יצירתיים. צילום תומר יקוטיאל
SWEET STAND – הגודל שלהן בינוני וזו נקודת זכות. שילובי הטעמים יצירתיים. צילום תומר יקוטיאל

SWEET STAND

המותג, החדש יחסית בשוק, שמתמחה בקינוחים, מציע ארבע סופגניות ייחודיות לחג המתקרב. זה לא המקום לסופגניית ריבה, אלא לסופגניית קרמל מלוח בלונדי ופופקורן; סופגניית "חד קרן" עם מרשמלו פונץ' בננה; סופגניית "היער השחור" עם קצפת ודובדבנים; וסופגניית "קיפוד" המכילה קרם לימון ומרנג. הגודל שלהן בינוני, וזו נקודת זכות, והבצק שלהן נמצא במקום טוב באמצע – מעט דחוס, שמנוני אבל במידה סבירה. שילובי הטעמים יצירתיים, ומתוך הארבע אהבנו את השילוב עם הפופקורן והבלונדי, וגם זו שמזכירה את היער השחור מוצלחת. המחיר 12 שקלים, 40 שקלים למארז של ארבע סופגניות. להשיג באתר.

ציון: 7

ביגה - סופגניות מהזן הגדול. מעט דחוס ומעט שמנוני. צילום אסף לוי
ביגה – סופגניות מהזן הגדול. מעט דחוס ומעט שמנוני. צילום אסף לוי

ביגה

מגוון הסופגניות שמציעה הרשת לקראת החג אינו גדול – תמצאו כאן סופגניות במילוי ריבת חלב ובציפוי שוקולד לבן; במילוי לוטוס ובציפוי סוכר וקינמון; ובמילוי ריבת תות. אהבנו את הסופגניות עצמן – הן מהזן הגדול, מעט דחוס ומעט שמנוני, מהסוג שאולי לא ממש יעשה טוב לצרבת, אבל מספק מאוד. יש כמות יפה של מילויים, והשילובים, גם אם אינם רבים, היו בסך הכל טובים. המחיר 7-9 שקלים לסופגניה, שמונה סופגניות במחיר של שש. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 7

קפה גרג – מזכירות סופגניות של פעם. צילום אסף לוי
קפה גרג – מזכירות סופגניות של פעם. צילום אסף לוי

קפה גרג

ריבה, ריבת חלב ושוקולד, אלה הם שלושת המילויים שמשלבת הרשת בסופגניות אותן היא מציעה בימים אלה. הן סופגניות גדולות ושמנוניות יחסית, מהסוג שמזכיר יותר סופגניות של פעם, במובן הטוב של המילה. המילויים  סבירים באיכותם, והכמות שלהם נדיבה. אין כאן יצירתיות מיוחדת, כפי שאפשר להבין, אלא מענה טוב ובסיסי לתאווה לסופגניות. המחיר 7 שקלים, להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 6

קפה גרג. צילום אסף לוי
קפה גרג. צילום אסף לוי

ביגה וגרג בטעימה נוספת

נוכח הציונים הנמוכים יחסית של סופגניות גרג וביגה – בפועל אותה בעלות על הרשתות ותחושה שאותו קונדיטור הגה את סופגניות שני המותגים, הצטיידנו במערכת אכול ושאטו בסופגניות שלהם, וביקשנו מארבעה נסיינים להביע דעתם על הטעם. אלה חוות הדעת שלהם:

קפה גרג – תות קלאסי: טעם רגיל מדי; שוקולד לבן עם עוגיות אוראו: שבחים למראה הסופגנייה, לגבי הטעם: טעים, נחמד מאוד, המילוי כבד על הסופגנייה; שוקולד – דעות חלוקות: מעולה, בסדר, מזכיר טעם של פיתה עם שוקולד, מזכיר את שוקולד השחר.

ביגה – תות קלאסי – אמרו שמשעמם ולא רצו לטעום; לוטוס בציפוי סוכר וקינמון – טעים מאוד וטעים, אבל גם מתוק מדי והקינמון דומיננטי; ריבת חלב בציפוי שוקולד לבן וקוקוס – מוצלח יותר מהלוטוס וקינמון.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר