סל הקניות של שחר: עוגות שבועות 2018

Tatti Bakery – העוגה המצטיינת בטעימה שלנו עם ציון 10 מושלם. צילום רונן מנגן
גבינה גבינה גבינה. זה המרכיב המרכזי והמכנה המשותף של עוגות שבועות. בכל זאת יש וריאציות וניואנסים, וכמובן הבדלים באיכות ובטעם. טעמנו חלק מהעוגות לחג, ושמחנו להעניק ציון 10 וארבעה ציוני 9 לקונדיטוריות המצטיינות. חג שמח וטעים!

 Tatti Bakery

שתי העוגות שטעמנו מתוך המבחר שמציעה הקונדיטוריה, היו שונות זו מזו, וכל אחת מהווה דוגמא ליצירתיות ולקפדנות שמאפיינת את המקום. הראשונה היא טארט פטל ומסקרפונה – קרם פטל, כיפות מסקרפונה ופירות טריים, והכל על גבי בצק פריך איכותי; והשנייה היא קסטה סיציליאנית – שכבות של ג'נואז (עוגת ספוג איטלקית) עם קרם ריקוטה, הדרים מסוכרים ומוס שוקולד לבן. בעוד שטארט פירות היער היה מצוין, ועם זאת לא חדשני במיוחד, הרי שהקסטה הסיציליאנית היא העוגה שתביאו אם אתם רוצים להרשים את האורחים עם שאינם מכירים. המרירות הקלה שמספקים ההדרים לעוגה המתוקה, עם השכבות המענגות שנמסות בפה, הופכות אותה לתענוג של ממש. המחיר 78 שקלים לטארט, 135 שקלים לקסטה. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 10

צילום דרור עינב
צילום דרור עינב

 פיס אוף קייק

בצד מספר עוגות קלאסיות, מציעים ברשת כמה עוגות יצירתיות. זו יכולה הייתה להיות התחלה של אכזבה, אבל לא במקרה זה: עוגת גבינה ואלפחורס, לדוגמא, היא עוגת גבינה ושמנת המשלבת בתוכה ריבת חלב, עם בסיס של עוגיות קרמל, ציפוי של מוס שוקולד לבן ועיטורי ריבת חלב, שבבי קוקוס ועוגיות אלפחורס קטנות מעל. מעבר ליופי שלה, זו עוגה מצוינת – מרקם קרמי, כמות יפה של ריבת חלב בתוכה ומחוצה לה, והכל ביחד משתלב לכדי עוגה שגם אם אינה קרובה מאוד לעוגיות האלפחורס (בעיקר במרקם), היא עדיין מצוינת. יש גם בראוניז, שמנת ומוקה – עוגה שהבסיס שלה הוא בראוניז, מעל מלית גבינה שנאפתה היטב, ואת הכל סוגר ציפוי מוקה. שילוב טעמים מוצלח, בעיקר הודות לאיזון בין הגבינה לבין השוקולד והמוקה.  המחיר 59.9 שקלים לבראוניז, 98 שקלים לאלפחורס. להשיג בסניפי הרשת וב-1700-551-110.

ציון: 9

 צילום שרית גופן

צילום שרית גופן

 גוד מורנינג סאנשיין בייקרי

המאפייה החדשה של הקבוצה שהביאה לעולמנו את הבנדיקט, מציעה מגוון של עוגות ומאפי גבינה לחג. עוגת גבינה פירורים שלהם היא מהטובות שטעמנו, בעיקר הודות לבצק החמאה הפריך המצוין ולמלית הגבינה הטעימה; ויש גם עוגת גבינה אפויה עם מסקרפונה ושוקולד לבן, שיכלה היתה להיות יותר מדי מתוקה, אבל הפתיעה אותנו לטובה במתינות היחסית שלה, כמו גם במרקם מצוין ושילוב טוב של רכיבים. המחיר 59 שקלים לעוגות אלו. להשיג בגוד מורנינג סאנשיין, הרצליה.
ציון: 9

צילום עידית בן עוליאל
צילום עידית בן עוליאל

 בייקרי

עוגת הגבינה האפויה המפורסמת ממסעדת קופי בר של קבוצת R2M, מככבת גם השנה בין שלל האפשרויות שמציעה רשת הקונדיטוריות השייכת לקבוצה. אפשר להבין מדוע: שילוב מצויין של גבינת שמנת, וניל וגרידת תפוז, על גבי בצק פריך במרקם מעט דחוס, אבל איכשהו מצליח לא להיות דחוס מדי. מבין האפשרויות, זו עוגה מתוקה יחסית. עוד מציעים כאן קראנץ גבינה, עוגת שמרים במילוי גבינה ומעל פירורי שטרוייזל. לא מיוחד. אבל עשוי כהלכה. המחיר 42 שקלים לקראנץ, 98 שקלים לעוגה האפויה. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

צילום רונן מנגן
צילום רונן מנגן

רולדין

בואו נתחיל עם הטובה ביותר מאלו שניסינו – טארט הגבינה ופירות יער היא לא פחות ממושלמת. על בסיס של סבלה שקדים, יש שילוב מדויק של גבינה ושוקולד לבן עם פירות יער שונים מעל. זו עוגה מאוזנת בטעמים (כלומר, לא מתוקה מדי, הודות לפירות היער), הבסיס מוצלח וגם המינונים של השוקולד והגבינה מדויקים. הרשת מציעה כתמיד מבחר גדול של עוגות, בהן עוגת גבינה אפויה גבוהה במיוחד על אותו בסיס של סבלה שקדים. יש לה מרקם אוורירי במידה הנכונה, והיא טובה בזכות הקלאסיות שלה. מי שמחפש לגוון, יכול לבחור ב-Caramel Cookie Cream – סבלה ברטון ומעל שכבות של גבינה אפויה, קריספי לוטוס ושנטיי קרמל עוגיות. השילובים אמנם עובדים טוב, אבל הקודמות שתיארנו היו מוצלחות יותר. המחירים, יש לציין, נוחים יחסית: 55-89 שקלים לעוגות אלו. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

צילום בני גם זו לטובה
צילום בני גם זו לטובה

מתוקה

70 שנה למדינה הן ההשראה לקו העוגות החדש של הרשת – עוגות שנעשו בהשראת הקינוחים שרובנו, אם לא כולנו, גדלנו עליהם. כלומר, עוגת גבינה אפויה קלאסית עם שמנת חמוצה ווניל על גבי בצק פריך ועיטור עדין של פירות מעל; עוגת גבינה ביסקוויטים עם מלית גבינה על בסיס ביסקוויטים חומים; עוגת בוואריה –בצק שוקולד ועליו קרם בוואריה עשוי קרם אנגלז בציפוי שוקולדי מוזהב; ועוגת קצף קצפת – בצק פריך, קצפת קפה וטיפות מרנג. מבין הארבע, העוגה האפויה היא, לשמחתנו, הרבה יותר טובה מאלו שהכרנו בילדותנו. בעיקר בזכות חומרי גלם איכותיים והכנה מדוקדקת. זו עם הביסקוויטים הייתה מתוקה למדי, ולמרות שהיא לא בדיוק מה שאנו זוכרים מפעם, זו וריאציה טובה שבעיקר הילדים במשפחה ייהנו ממנה. עוגת הבוואריה רחוקה מדי מהילדות שלנו – לבוואריה שלנו לא היה בסיס של בצק שוקולד, שהופך לדומיננטי בטעם ובמרקם. יש כמובן עוד מבחר גדול של עוגות ברשת, בהן קראנץ ריקוטה ואפרסקים – בצק שמרים עם ריקוטה וקונפיטורת אפרסקים, עוגה מצוינת לא רק בזכות הבצק האיכותי, אלא גם בזכות כמות מכובדת של פרי. המחיר 42-64 שקלים לעוגות אלו. להשיג בסניפי הרשת וב-1-700-723-723.

ציון: 8

צילום אנטולי מיכאלו
צילום אנטולי מיכאלו

Arcaffe

עוגת גבינה לימון היא זו שניסינו מתוך שלל המבחר המוקפד שמציעה הרשת לחג. מדובר בעוגת גבינה עשירה, בדיוק כפי שעוגה עשירה צריכה להיות – מוצקה אבל לא דחוסה מדי. השמנת והגבינה מורגשות היטב, יש לה ניחוח לימוני קל ומרענן, והגנאש שוקולד לבן מעל מוסיף עוד שכבה של טעם מבלי להפוך אותה למתוקה מדי. המחיר 129 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

צילום יפעת כהן
צילום יפעת כהן

 קונדיטוריה שני

מבין 13 העוגות שמציעה הרשת לחג, ניסינו אחת. זו נקראת מלכת הגבינה – עוגת גבינה אפויה עם תחתית פלורנטינר פירות יבשים ושכבה של שמנת חמוצה מעל, כמו גם "כתר" שוקולד חלב ולבן, המשלב עוגיית חמאה, זילופי שוקולד חלב ולבן, טוויל סוכר, ספוג ודובדבנים, ושקף שוקולד לבן מסביבה. הבסיס של העוגה והכותרת שלה מספקים את החידוש היצירתי – בין לבין עוגת גבינה אפויה טובה עם שכבה יפה של שמנת חמוצה מעל, במרקם נכון ומתיקות מאוזנת. כאשר טועמים הכל ביחד נהנים ממגון מרקמים וטעמים מפתיע לטובה. המחיר 158 שקלים לעוגה זו. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

The Cheesecake Factory

אין ספק כי העוגות של הרשת האמריקאית מתאימות למי שגדל על עוגות גבינה אמריקאיות, או רוצה לגדל את ילדיו על כאלה. העוגה שניסינו היא עוגת הגבינה המקורית, על בסיס של ביסקוויט חמאתי ומעל שכבה של שמנת חמוצה. בשונה ממרבית העוגות הישראליות, זו דחוסה מאוד ומתוקה יחסית, כך שגם חמיצות השמנת לא מצליחה לרסן. איננו אומרים שהיא לא טובה, אבל יש טובות – בעיקר אווריריות, ממנה. המחיר 100-220 שקלים בהתאם לגודל. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 7

צילום גלי איתן
צילום גלי איתן

מאפיית ברמן

עוגת מוס גבינה עם שוקולד לבן ופיסטוק, המשלבת קרם של גנאש שוקולד מריר ולבן, תחתית עשויה מדקואז שקדים וציפוי של גנאש שוקולד לבן, וכמובן שכבה מכובדת של מוס פיסטוק ומוס גבינה בתוכה. זו העוגה החדשה של הרשת לקראת החג. היא כמובן רק אחת מתוך עוגות שונות ומגוונות שמציעים כאן. שילוב הרכיבים והטעמים בעוגה נשמע מפתה, אבל התוצאה מאכזבת: מוס הפיסטוק נראה בבירור לעין הודות לצבעו הירוק, אבל אין לו כל השפעה על הטעם. טעם תחתית העוגה דומיננטי, והוא וטעם השוקולד הם שהורגשו לבסוף. ולמרות שאהבנו את הבדלי המרקמים, התוצאה הסופית בעיקר מתוקה מדי, בגלל השוקולד הלבן. המחיר 59.9 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 5

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר