סל הקניות של שחר 11

חג החנוכה מתקרב, ואיתו מתמלאים המדפים במוצרים ייעודיים לחג. משוקולד בצורת סביבונים ועד מארזי חג, כמו גם לא מעט שמן זית, זה מה שבדקנו השבוע

עוגיות חג
עוגיות הן לא הדבר הראשון שמתחבר לי לראש עם חג החנוכה, אבל אני מוכן לשבור מסורות ולנסות דברים חדשים. הטריגר להצהרה הזו היו עוגיות CooKiss, היוצאות לרגל החג בצורות רלבנטיות, דוגמת סביבון, חנוכייה ו… סופגנייה. העוגיות עצמן הן עוגיות חמאה פריכות וטעימות, עם ציפויים העשויים בצק סוכר וצבועים בצבעי מאכל כך שיתנו את המראה המבוקש. התוצאה נעימה לעין ולפה.
בשורה התחתונה, זה תמיד טוב לנסות דברים חדשים.
10-12 ₪ לעוגייה גדולה או למארז. להשיג בהילולה (www.hillula.co.il), הגנים
10 קרית שאול, רמת השרון.

פרליני חג
חיבור מפתיע שני בין מסורות מגיע מבית היוצר של שוקולדה. השוקולטיירית יעל מילשטיין יצרה לרגל החג פרלין עשוי מרציפן במילוי קרם אגוזים ובציפוי שוקולד בלגי מריר 70%. התוצאה הסופית היא פרלין בצורת סופגנייה, כמובן. לשם כך קיבל המרציפן העשוי בייצור עצמי מעט ליקר אמרטו, וכך החוויה הפכה למענגת במיוחד. לא מה שהתכוון אליו מתתיהו הכהן, אבל יש רק תשבחות על התוצאה.
בשורה התחתונה, טוב שאנו חיים בימינו ולא בימי מתתיהו. המבחר הקולינרי היום מפתה יותר.
5 ₪. להשיג בחנויות הרשת (www.shokolada.co.il).

שוקולדי חג
עוד קישור קצת מוזר, והפעם בין שוקולד לבין חג הסופגניות והלביבות. אבל שזה לא יעצור מבעדכם, אם עברתם את מכשלת העוגיות והפרלינים שבאייטמים הקודמים. היצירתיות נזקפת לזכות Roy שוקולד, שלא מפסידים אף הזדמנות כדי לקשר בין ממלכת השוקולד לחגי ומועדי ישראל. בתפריט הפעם: חנוכיות, סביבונים ומעות משוקולד לבן, חלב אומרי 70% עם תוספות שונות. התוצאה יצירתית, יפה לעין ומאוד טעימה.
בשורה התחתונה, ויתרתי על כל התנגדות, הציפו אותי בשלל גרסאות חג יצירתיות.
חנוכייה 39 ₪, סביבון 6 ₪ קטן, 24 ₪ גדול, מארז מעות חנוכה במילוי קראנץ' אגוזים 29 ₪. להשיג בסניפי הרשת (www.roychocolate.co.il).

מארז ילדים (1)
מדפי הסופרמרקט מלאים עד להתפוצץ במארזי החג לילדים. כמו אלו של כרמית, המציעה שני סוגי מארזים חדשים, המשלבים ממתקים ותזכורת למורשת ישראל, עטופה בדמויות של סוניק הקיפוד, הדמות המוכרת מג'טיקס אך לא מסיפורי המכבים. הממתקים חביבים, חלק מהילדים בהחלט יעדיפו אותם על פני המתחרה הגדולה, אך הקישור בין יהודה המכבי לערוץ הילדים הלועזי קצת תמוה. בין המארזים הוותיקים, יש לציין, קיים אחד בדמות לפיד ואחרים בדמות סביבון.
בשורה התחתונה, לפעמים צריך לשים גבולות. הבו לנו קצת מסורת!
5-15 ₪. כשר למהדרין בהשגחת בד"צ העדה החרדית. להשיג ברשתות השיווק ברחבי הארץ.

מארז ילדים (2)
המתחרה הגדולה, עלית מבית שטראוס, שמרה על קו יותר אורתודוכסי בבחירת צורת המארזים שלה לחגיגות הניצחון שלנו על היוונים. יש סביבון קטן, יש נר חנוכה, יש סביבון גדול, יש פקעלך חנוכה 2008 – מגדים, כל אחד מכיל כמות שונה של ממתקי החברה. כנראה שאי אפשר לוותר על קצת חינוך מודרני, ואחר המארזים מגיע בצורת כלבלב צהוב המשמש גם כקופת חיסכון. קריטי בימים אלו של משבר כלכלי.
בשורה התחתונה, עלית משלבת בהצלחה בין המסורת היהודית לצו השעה. והכל מלווה בממתקים. מה עוד חסר?
5.8-19.9 ₪. להשיג בנקודות המכירה.

נס פח השמן (1)
שמן הזית, אחד מהמוצרים הקולינריים הקדומים ביותר שידעה ארץ ישראל להפיק, נמצא בימים אלו בשלהי המסיק. עד שהראשון במסיק יעלה למדפים, התוודעתי לשמני הזית המיוחדים של בית הבד של הגולן. הסדרה כוללת שלושה סוגי שמן זית בכבישה קרה מסוג כתית מעולה ובחמיצות נמוכה במיוחד, שנעצרו ביום המסיק. לטובת היצרן, שהוא גם מגדל הזיתים, אומר שהם השכילו לחבר בין כמה זנים כדי ליצור את הבלנד הראוי. כך מציעים בית ציידא, כורסי וטבחא – שלוש אופציות שונות זו מזו, עם בידול בצבע החותם של האריזה וגם בטעם. המומלץ ביותר הוא הטבחא, המופק בין השאר מברנע ופישולן שנעצרו ללא הגלעין, והוא בעל טעם פירותי עדין, ומשווק עם חותם זהוב.
בשורה התחתונה, הרי לכם שמן זית שיכול לקבל את ההגדרה בוטיק.
25.5-191 ₪ ל-250 מ"ל ועד 3 ליטר.

נס פח השמן (2)
הנציג השני השבוע לנוזל שהאיר את בית המקדש 8 ימים ברצף, הוא שמן הזית של חברת שקדיה. גם הוא עשוי מבלנד של זנים, אך בלנד זה לא קיבל שם מיוחד אלא נקרא בפשטות שמן זית כתית מעולה. הבקבוק אינו מלמד מאילו זנים יצרו את שמן הזית הזה, אך התוצאה ארומטית והשמן לא חריף במיוחד. מענה לצורך ההולך וגובר שלנו בשמן הזית.
בשורה התחתונה, זהו שמן זית טוב במחיר ראוי.
46 ₪ ל-750 מ"ל. להשיג ברשת שופרסל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר