סל הקניות של שחר 923: סופגניות 2020

גם עם הקורונה מגיע חג החנוכה, וכמדי שנה אנו דוגמים ומדרגים חלק קטן מההיצע לחג, והפעם סופגניות מ-8 קונדיטוריות, וגם כאן יש חידושים. מאחלים חג אורים שמח

קונדיטוריית שמו

קונדיטוריית שמו. צילום מיקי שמו

לא פחות מ-13 סופגניות יצר השף קונדיטור מיקי שמו לקראת החג. ההשראה לחלק מהן מגיעה מהפטיסרי, אבל לא בהכרח הצרפתי, אלא גם הגרמני, האוסטרי ואחרים. כך מתקבלות סופגניית קרמשניט וסופגניית קצפת תותים. לא נפרט את כולן, רק נציין שיש במבחר גם סופגניות קלאסיות במילוי ריבת תות, כאלה מצופות בשוקולד וסוכריות צבעוניות, אפויות, ללא סוכר וספינג'. המיוחדות כוללות, למשל, סופגנייה במילוי קרם קרמל מלוח, בציפוי קרמל ובעיטור של שוקולד קרמל מגורד; סופגנייה בציפוי שוקולד מריר, שברי מקופלת ופפיטה של נוצ'לה חום; סופגנייה במילוי קרם פרלינה ובציפוי שוקולד מריר ופניני שוקולד. המכנה המשותף לכולן הוא בצק מעולה, רך ולא שמנוני, המכיל מידה מספקת של מילוי וציפויים. השילובים שטעמנו היו מצוינים, כאשר המילויים במידה מאופקת יחסית. יתרון למי שרוצה סופגנייה יצירתית ובה בעת מעודנת ולא מתוקה מדי. המחיר 5-15 שקלים. להשיג בסניפי הרשת ובאתר.

ציון: 10

בייקרי ודליקטסן

בייקרי ודליקטסן. צילום עידית בן עוליאל

החידוש שמציעה קבוצת R2M אליה משתייכות השתיים, מתבטא בחמישה סוגים שונים של סופגניות אפויות. כלומר, סופגניות בריוש, שמגיעות עם מילויים שונים: קרם פיסטוק, קרם וניל, קרם שוקולד, קרם קרמל וקרם פטיסייר. במקביל תוכלו למצוא כאן סופגניות קלאסיות – מטוגנות וממולאות בריבה (ויש גם אותן סופגניות ללא מילוי כלל). האחרונות ממשיכות להיות מעולות – רכות במיוחד, מלאות בריבה מצוינת שיש ממנה די והותר. האפויות הן בבחינת הפתעה מספקת – אנו מכירים סופגניות בריוש טובות לא פחות, אבל ההקפדה על איכות הקרמים היא שהופכת את אלה למומלצות במיוחד. המחיר 24-48 שקלים לרביעייה. להשיג בבייקרי, בדליקסטן ובאתר.

ציון: 10

קונדיטוריה שני

קונדיטוריה שני. צילום יפעת כהן

אתם תמצאו בסניפי הרשת סופגנייה קלאסית במילוי ריבת תות, אבל העיקר כאן הן הסופגניות המיוחדות. מה מציעים לנו השנה? סופגנייה במילוי קרם בייגלה מלוח ובציפוי שוקולד חלב ובייגל מוזהב; סופגנייה במילוי קרם פטל שוקולד לבן, ובציפוי גנאש שוקולד שבבי שוקולד פטל ונשיקות מרנג; סופגניית היער השחור במילוי קצפת לבנה ובציפוי שוקולד חלב, עיטור קצפת, דובדבן וצייסר קונפיטורת תות; סופגניית אלפחורס במילוי קרם ריבת חלב מקורמל ובעיטור עוגייה נימוחה, זילוף קרם וניל ופונפון דולצ'ה; סופגניית קינדר במילוי קרם קינדר בואנו בציפוי גנאש שוקולד בלגי וכדורי קליק; סופגניית טריפל מקופלת במילוי קרם שוקולד בלגי ובציפוי גנאש שוקולד חלב, ושברי מקופלת ומקופלת ולבנה; סופגניית בראוני פטיסייר במילוי קרם פטיסייר ובציפוי שוקולד חלב ובראוני צ'אנקס; וסופגנייה במילוי קרם פיסטוק ובציפוי גנאש פיסטוק, בעיטור שוקולד לבן מטומפרר ופיסטוק קלוי. אם כל התיאור הזה עורר את בלוטות הרוק שלכם, דעו לכם שבצדק: הבצק של הסופגניות מעולה, רך מאוד ושמנוני במידה, והוא נשאר כך גם יום לאחר שהם יוצרו. יש כל כך הרבה מהמילויים כך שאנו מציעים לא לנסות לחתוך אותן, מה שעשוי להיות בעיה למי שלא יכול להתמודד עם סופגנייה שלמה. השילובים יצירתיים והם מצליחים. הסופגניות עם קרם הפטל שוקולד לבן, קרם הבייגלה המלוח, סופגניית הקינדר וסופגניית הפיסטוק, הן גולת הכותרת בכל הקשור לשילוב טעמים ומרקמים. המחיר 6-12 שקלים ליחידה. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

ביסקוטי

קונדיטוריה ביסקוטי. צילום בועז לביא

החיבור של סופגניות עם קינוחים אחרים מתקיים גם כאן: סופגניית מגנום פיסטוק במילוי קרם פיסטוק, ציפוי פיסטוק, קראנץ' שוקולד בלגי; סופגניית סולרו מנגו במילוי קרם מנגו, ציפוי מנגו, קראמבל וטוויל טרופי; סופגניית טילון פקאן במילוי קרם קרמל מלוח, ציפוי שוקולדי, ופל בציפוי שוקולד ופקאנים; סופגניית מטרה במילוי קרם וניל, ציפוי תות, ועיגול שוקולד לבן מטרה; וסופגניית שוקובו  במילוי קרם שוקולד, ציפוי שוקולד מריר, פצפוצי שוקולד ומקל שוקולד חלב. תמצאו כאם גם סופגנייה במילוי ריבת תות ובמילוי ריבת חלב, קרם פטיסייר וקרם שוקולד. השילוב עם הקינוחים האחרים נשמע טוב ונראה מעולה, אבל לא תמיד מצליח. בעוד סופגניית הפיסטוק מדויקת ברכיבים ובמינונים, וגם זו שנעשתה בגרסת השוקובו טובה, הרי שאלו שנעשו בהשארת טילון פקאן ומטרה התאפיינו בחיבור רכיבים שלא ממש אמורים להתחבר ביחד. הסופגניות עצמן מעולות, רכות ולא שמנוניות, בדיוק כפי שאנחנו אוהבים. המחיר 6-12 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

מתוקה

מתוקה. צילום נימרוד כהן

הפטיסרי הצרפתי הוא שנותן את ההשראה שלו לליין הסופגניות החדש של הרשת. זה אומר סופגנייה במילוי קרם שוקולד קפה וקישוט מקרון קפה; סופגנייה במילוי קרם לימונצ'לו וקישוט מקרון לימון; סופגנייה במילוי קרם פיסטוק וקישוט מקרון ירוק; סופגנייה במילוי קרם פירות יער וקישוט מקרון סגול; סופגנייה במילוי קרם ריבת חלב וקישוט מקרון עם קוקוס. כל אלה בצד הסופגניות הקלאסיות, כולל סופגניית תות סברינה – סופגנייה פתוחה עם קרם וניל, קצפת ומניפת תותים טריים חצויה; סופגניית פחזניות קרמל –עם קרם קרמל ועליה קרמלין של פחזניות קרם וניל, מעוטרת ברוטב טופי קרמלי; באבא רום – מיני סברינה מונחת על חצי סופגנייה עם קצפת ודובדבן; Cookies and cream – קרם וניל וגנאש לבן עם שברי עוגיות חומות; סופגניית תות ריבה; וסופגניית שוקולד וכדור שוקולד. הבצק של הסופגניות קצת דחוס מדי, במיוחד כשמנסים לקבל השראה מהפטיסרי הצרפתי המעודן. גם המקרונים היו קשים יחסית. עם זאת, השילובים של הרכיבים מוצלחים, הן בבחירת הרכיבים והן במינונים שלהם. אבל אנחנו אהבנו בעיקר את הקלאסיות של הרשת: זו עם התות והקצפת ממשיכה להיות הטובה מכולן, וגם זו עם הריבה פשוט מעולה. המחיר 10-13 שקלים. להשיג בסניפי הרשת ובאתר.

ציון: 8

אמיר בילדנר

אמיר בילדנר. צילום נתנאל ישראל

השף-קונדיטור מציע את הסופגניות שלו למכירה טלפונית או דרך חשבון האינסטגרם שלו. זה אינו החידוש היחידי בהשוואה לשאר המשתתפים השנה. תראו מה הוא מציע לחג: סופגניית קרם ברולה עם שברי קרמל חמאה; סופגניית קורנפלקס, שוקולד לבן ותותים; סופגניית פאי לימונענע ומרנג חרוך; וסופגניית קרם נוגט ורוטב בייגלה מלוח. השילובים שהוא עושה מצליחים לבלוט מעל המקובל, אפילו שהמקובל בתחום הסופגניות עבר מזמן את רף ההיגיון הקולינרי. שמחנו שהבצק של הסופגניות עשוי היטב – לא מהרכים ביותר אבל גם לא מהדחוסים. חומרי הגלם שהוא משתמש בהם טובים, והמילויים והציפויים היו לרוב בכמות מספקת. במקרה של סופגניית הקורנפלקס, היה יותר מדי מדגני הבוקר האלה, וההבדל בין המרקם שלו לבין המרקם של הסופגנייה יצר חיבור לא מוצלח. גם המרנג החרוך היה קצת אנמי בטעם (לעומת המראה המיוחד). שתי האחרות היו מדויקות ומספקות. המחיר  56-260 שקלים ל-4-20 יחידות. להשיג ב-052-6838223 או באינסטגרם Amir_Bildner.

ציון: 7

תל יצחק בייקרי

תל יצחק בייקרי. צילום גיל אבירם

השף קונדיטור אורן בקר אחראי על ליין הסופגניות שמציעים כאן השנה. זה כולל סופגניות במילוי ריבת תות או ריבת חלב, וכן סופגניות עם קרם שוקולד, קרם מרשמלו, קרם אוראו; סופגנייה בהשראת פאי לימון, קראק פאי וכן סופגניית אבו דאבי המשלבת מילוי של קרם מלבי עם קישוט קדאיף פיסטוק ומזרק של רוטב מי ורדים. הסופגניות האלה הן בדיוק מה שמרבית האנשים אוהבים: לא פרועות מדי אבל גם לא בנאליות (למעט זו שנקראת על שם הנסיכות במפרץ הפרסי, כמובן), הבצק שלהן קצת דחוס ושמנוני בהתאם, והמילויים איכותיים ובכמות מספקת. המחיר 8-12 שקלים. להשיג ב-054-2302244 ובאתר.

ציון: 7

Tatti Bakery

טאטי בייקרי. צילום טאטי

השף קונדיטורים שני שאול, יוני פנחסוב ולירן חבר, יצרו ליין של שבעה סוגים שונים של סופגניות. יש קלאסית במילוי קונפיטורת תות או במילוי ריבת חלב, ויש גם סופגנייה במילוי גנאש שוקולד ובציפוי של שוקולד וסוכריות; סופגנית פבלובה במילוי מסקרפונה וקולי פטל; סופגנית קרמל מלוח במילוי טופי, נגיעות מלח ובייגלה מלמעלה; סופגנית פיסטוק חלבה במילוי קרם פיסטוק ושערות חלבה; סופגניית מנגו פסיפלורה במילוי קרם גבינה וקרם מנגו פסיפלורה. הופתענו שהבצק של הסופגניות לא אחיד ברמה שלו – חלק מהן היו רכות במיוחד, לא שמנוניות וטעימות להפליא, בעוד שאחרות היו יותר דחוסות ושמנוניות. השילוב של סופגנייה עם מנגו ופסיפלורה היה בעיקר מוזר – אנחנו אוהבים את כל השלושה, אבל הם לא ממש מתחברים יחד. זאת בניגוד לשילוב המוצלח של הפיסטוק עם החלבה, המסקרפונה עם קולי פטל, או סופגניית הקרמל המלוח – שלושתן שילבו במדויק רכיבים ויצרו חוויה מענגת בפה. המחיר 8-13 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 7

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר