סל הקניות של שחר 966: סופגניות לחנוכה תשפ"ב 2021

אמנם 8 מותגי קונדיטוריה אך מגוון עצום של סופגניות באופני הכנה שונים מילויים וציפויים שונים וטעמים שונים. צילום ניר שהרבני ל- טאטי & אילנ'ס
במגש הסופגניות שלנו השנה: סופגניות ללא גלוטן – ההפתעה המשמחת, הסופגניות הממכרות ביותר, מגוון הסופגניות הגדול ביותר, שת"פ סופגניתי בין קונדיטוריות ומחלבה, סופגניות אפויות עם מבחר מילויים, סופגניות מושחתות, כאלה של שתי רשתות שהתאחדו, והשראה לסופגניות מעוגות ועוגיות אמריקאיות

ביגה

ביגה. צילום מולי נעים

ההפתעה המשמחת ביותר השנה, הן הסופגניות ללא גלוטן של הרשת. קצת חששנו לטעום אותן – לחמים ללא גלוטן נוטים להיות עמילניים מאוד, עם מרקם שונה למדי ממרקם של לחמים רגילים, ותהינו אם המקרה יחזור על עצמו גם בסופגניות. להפתעתנו המרקם של הסופגניות – המטוגנות – היה דומה למדי לאלה הרגילות. אמנם מעט דחוסות אבל לא יותר מדי. גם בטעם לא הרגשנו הבדל מיוחד, אולי בזכות כמות גדולה של המילויים השונים – קרם פיסטוק, פירות יער, ריבת חלב, קרם קפה וריבת תות. המחיר עד 12 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

טדאם!

צילום שירן מתיתיהו טדאם!

שירן מתיתיהו, השף קונדיטורית של המקום החדש, מציגה את הסופגניות שלה כ"דואנטס פיצה". כלומר, סופגניות בצורה משולשת. אנחנו לא מתעכבים על זוטות כמו הצורה, אלא הולכים ישירות לדבר עצמו – מכל הסופגניות שטעמנו השנה, הן זוכות בתואר "הסופגניות הממכרות ביותר". הן כל כך טעימות – רכות בדיוק במידה, מטוגנות ובכל זאת קלילות, שקשה להפסיק לאכול אותן. הוסיפו לכול הבצק הטוב הזה את התוספות, וקבלו ליין יצירתי הכולל שש סופגניות – במילוי נוטלה וציפוי גנאש שוקלד חלב ואגוזי ברס; במילוי ריבת פירות יער ומעל זילוף קציפת קרם פיסטוק; במילוי שוקולד לבן, ציפוי תות וזילוף קרם וניל עם סוכריות צבעוניות מעל; במילוי גנאש שוקולד לבן וציפוי קרמל ושוקולד לבן; במילוי קרם בייגלה עם ציפוי בוטנים וקישוט בייגלה ופרלינה; ובמילוי קצפת וציפוי של גנאש שוקולד ומעל מיני קליק. אי אפשר, מתברר, בלי בייגלה מלוח וקצפת, אבל אנחנו לא מתלוננים כשהכול כל כך טעים. המחיר 15 שקלים. להשיג ברבי פנחס 11, שוק הפשפשים תל אביב יפו.

קונדיטוריית שמו

קונדיטוריית שמו. צילום איתן וכסמן

מגוון הסופגניות שמציעה הרשת ללקוחות שלה הוא הגדול ביותר שפגשנו השנה. יש סופגניות לילדים, סופגניות אפויות, סופגניות ללא סוכר, סופגניות קלאסיות וספינג'. בנוסף יש גם סופגניות מיוחדות יותר, למי שמחפש גיוון. ההשראה הם קינוחים ממטבחים שונים בעולם, והתוצאה כוללת סופגניית מריטוצו – אפויה עם מילוי קרם וניל; סופגניית קרמשניט – במילוי קרם וניל ובציפוי של שוקולד לבן ושברי בצק עלים מקורמלים; סופגניית קצפת תותים – במילוי קצפת ובציפוי של שוקולד לבן ותותים טריים; סופגניית קדאיף – עם מילוי של קרם פטיסייר וציפוי אטריות קדאיף מתוקות ואפויות. יש גם סופגניית פררו רושה במילוי קרם פרלינה בציפוי שוקולד מריר ופניני שוקולד, סופגניית אלפחורס במילוי קרם ריבת חלב ובציפוי ריבת חלב וקוקוס לבן וקלוי, סופגניית אמרנה במילוי קרם וניל בציפוי נפאז' אמרנה רוזטה קצפת ודובדבן אמרנה, סופגניית אוריאו מצופה בשוקולד לבן ושברי אוריאו מלווה בפפיטה של נוצ'לה לבן, ועוד ועוד. המגוון הגדול הוא נקודת זכות מבחינתנו, שכן קל למצוא כאן סופגניות שכל אחד מהמשפחה או החברים ישמח לאכול. מה עוד שהרשת ממשיכה להצטיין בסופגניות עשירות בטעם ולא כבדות מדי, עם מילויים וציפויים מוקפדים בכמותם, העשויים מחומרי גלם טובים. המחיר עד 19 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

דולצ'ה ביי אליס עם מחלבות גד

דולצ'ה ביי אליס עם מחלבות גד. צילום טיקו ברוזן

לקראת החג נוצר שיתוף פעולה בין קונדיטוריות שונות והמחלבה הישראלית. אחד הביטויים לכך הוא מגוון הסופגניות שמציעיעים סניפי הרשת ללקוחותיה. הקונדיטורית אליסה ברוזן מסבירה כי ההשראה לסופגניות מגיעה מהפטיסרי הצרפתי, אם כי המבחר מעיד על מקורות השראה נוספים. כך או כך, זה מה שתמצאו כאן: סופגניית ריבת חלב עם עיטור של עוגיית סאבלה שוקולד ועוגיית קראמבל שקדים, בציפוי גלייז שוקולד זהב; סופגנייה במילוי קרם פטיסייר, מעוטרת בגלייז שקולד לבן, תותים טריים וגזרי נייר כסף;       סופגנייה במילוי קרם פטיסייר וקרם לימונענע, בעיטור מרנג צרפתי וקולי מנגו; סופגנייה במילוי קרם מסקרפונה ויוגורט יווני עם נגיעות לימון, זילוף דבש ועיטורי פיג'ואה; וסופגנייה מלוחה במילוי גבינת שמנת, גבינת פטה וצלפים, בעיטור קרם שמנת ופלפל קלוי. האפשרות לקנות סופגנייה מלוחה היא חידוש מרענן, מה עוד שיש בה כמות יפה של גבינות ביחס לבצק. בעוד שהמילויים והציפויים מפגינים איכות טובה וכמות יפה. הבעיה העיקרית הייתה בבצק –דחוס יחסית ומעט שמנוני, מה שמכביד על החוויה. המחיר 16 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

בוטיק סנטרל

בוטיק סנטרל. צילום טל סיון ציפורין

כמדי שנה מציעה הרשת ללקוחותיה סופגניות אפויות עם מילויים שונים, כולל פטיסייר וניל, קרם קרמל, קרם פיסטוק, קרם לימוני, ריבת תות שדה, ושוקולד נוטלה בציפוי שוקולד עשיר. אם אתם רוצים להרשים את המשפחה ןחברים במפגש המתוכנן, אנו מציעים שתבחרו במקום סופגניות רגילות, בעוגת הסופגניות. היא כוללת 10 סופגניות קטנות יותר מהרגילות, מסודרות בצורה של בועות, ויחד יוצרות צורה מעוגלת. הן אווריריות, קלות יחסית הודות לעובדה שהן אפויות, ויש בהן כמות מספקת במיוחד של המילויים השונים. המחיר מ-7 שקלים לסופגנייה, 64 שקלים לעוגה. להשיג בסניפי הרשת.

קונדיטוריה שני

קונדיטוריה שני. צילום יפעת כהן

הרשת נותנת גם השנה מענה לכל מי שמחפש סופגניות יצירתיות, עמוסות, מהסוג שקל להגיד עליהן "מושחתות". אנו לא מכירים סופגניות צנועות (ולו בגלל כמות הקלוריות), אבל עם כמות גדולה של מילויים וציפויים, ומגוון כה גדול, אלה של 'שני' זוכים לתואר "מושחתות" די בצדק. לא פחות מ-11 סוגים שונים של סופגניות מציעים כאן, כולל סופגנייה במילוי תות שדה וסופגנייה לילדים, עם מילוי של שוקולד חלב וציפוי של סוכריות צבעוניות. למבוגרים חובבי תענוגות נמליץ על פיסטוק פריזאי – מילוי קרם פיסטוק בציפוי גאנש שוקולד פיסטוק, פונפון קרם וניל ושברי פיסטוק ושוקולד; Dark truffle – מילוי קרם שוקולד מריר 70%, סוכריות קופצות, ציפוי גאנש שוקולד וטראפלס שוקולד בלגי; וקנדי לנד  – הסופגנייה הקווירית הראשונה, עם מילוי קרם תות, זילוף פונפון קרם שמנת ו"שטיחון" צבעוני. הבסיס הוא סופגנייה אוורירית יחסית, לשמחתנו לא שמנונית מדי, וכמות מספקת בהחלט של שילובים טובים. המחיר עד 14 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

טאטי & אילנ'ס

טאטי & אילנ'ס. צילום ניר שהרבני

ניגשנו לטעום את הסופגניות של הרשת עם זיכרון טוב של הסופגניות של טאטי מהשנים האחרונות, טרם שאילנ'ס רכשו אותה ואיחדו בין שני העסקים והמותגים. לא פחות מ- 7 סופגניות מציעים כאן, כולל סופגנייה במילוי ריבה; במילוי ריבת חלב וציפוי קוקוס; במילוי קרם דיפלומט וקינמון, וציפוי אייסינג סינבון קלאסי; במילוי קרם פטיסייר ומי ורדים, וציפוי סירופ מלבי, פיסטוקים וקוקוס; במילוי גנאש שוקולד וציפוי של שוקולד וסוכריות; במילוי קרם אוראו וציפוי שוקולד לבן ועוגיות; ובמילוי קרם פסיפלורה ומרמלדת מנגו, וציפוי שוקולד לבן ופסיפלורה. השילובים מסקרנים, ובחלקם מוצלחים מאוד (מסתבר שטעמי מלבי עובדים טוב בסופגנייה), אבל הבצק איכזב אותנו – כבד, מעט שמנוני, מהסוג שהיה כמעט בלתי אכיל ביום למחרת. המחיר עד 14 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ביסקוטי

ביסקוטי. צילום בועז לביא

עוגות ועוגיות אמריקאיות הן מקור ההשראה לסופגניות של הקונדיטוריה. זה אומר כי במקביל לאפשרות לקנות סופגניות במילוי ריבה, קרם ריבת חלב וקרם שוקולד, תמצאו כאן סופגניית רד וולווט – במילוי קרם גבינה וניל ובציפוי פירורי עוגת פטל עם טוויל שוקולד אדום קריספי; סופגניית Peanut Butter & Jelly – במילוי קונפיטורת תות ובציפוי גנאש חמאת בוטנים, קראמבל חמאת בוטנים, וממתק שוקולד לבן ובוטנים; סופגניית עוגיית שוקולד צ׳יפ – במילוי קרם שוקולד בלגי ובציפוי גנאש שוקולד חלב, פצפוצי שוקולד ועוגיית שוקולד פאדג' M&M; סופגניית סינבון – במילוי קרם לוטוס ובציפוי שוקולד לבן, קראמבל קינמון ו"שבלול" קינמון; וסופגניית קראק פאי – במילוי קרם קרמל מלוח ובציפוי גנאש טופי וקוביית קראק פאי. השילוב של חמאת בוטנים וריבה, מעולם לא היה מוצלח כל כך כמו שהוא מגיע בסופגנייה הזו, וגם סופגניית הרד וולווט וסופגניית השוקולד צ'יפ מוצלחות. הסינבון לא הצליחה להלהיב אותנו, ובמקרה של הקראק פאי, חתיכת העוגה על הסופגנייה הייתה טובה יותר מהסופגנייה עצמה. בכל המקרים, יש לציין לטובה, קיבלנו סופגניות מעט דחוסות, מעט שמנוניות, ועם זאת רכות מספיק. המחיר עד 12 שקלים. להשיג בביסקוטי וב-03-5704015.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר