סמואל אדמס – שאיפות אימפריאליסטיות

זו השנה השלישית שסמואל אדמס מותחת את גבולות עולם הבירה לבירות חזקות עשירות וסמיכות.התוצאה: הרבה יותר מבירה

סמואל אדמס, מבשלת הבירה המיוחדת מבוסטון ממסצ'וסטס, ארה"ב, יצאה בשנת 2009 עם סדרת בירות מיוחדות תחת הכותרת Imperial Series, ומאז גדלה הסדרה וזכתה להגדיל את קהל אוהבי בירה מיוחדת ומחוזקת זו.
הסדרה כוללת שלוש בירות שיצאו לאחרונה והושקו ע"י "טמפו בירה" לטובת מי שרוצה משהו מיוחד ואחר, שהוא עדיין בירה.

מספרת מנהלת מותג סמואל אדמס בישראל – שרון בייגל: "סדרת Imperial מיוצרת בכמויות קטנות המיועדות לאניני בירה אשר יודעים להעריך בירות מסוג זה. בהתאם למגמה של עולם הבירה שהופך דומה אט-אט לעולם היין, המלצת הברומייסטר היא לשתות את הבירה בתום שנתיים של יישון". אכן כמעט כמו יין.

סמואל אדמס – אימפריאל וויט
גישה חדשנית ופורצת דרך של סמואל אדמס לבירות חיטה בלגיות. כידוע, בירות חיטה בלגיות הן קלילות, מתובלות, מרעננות ומרוות, עם שיעור אלכוהול בינוני.
באימפריאל ווייט, סמואל אדמס לקחו את המתכון הקלאסי של בירת חיטה בלגית, והכפילו את כמות הלתת והתיבול, וכך מתקבלת בירת חיטה מתובלת וחזקה במיוחד.
צבע זהוב אחיד ונוטה לאדמוניות. ארומה מתובלת ופירותית באופן מודגש, ואולי אף יתר על המידה. הטעם משתנה ככל שלוגמים מהבירה. מתחיל מטעם פירותי סגור, ולאט לאט נפתח כמו פרח ומהנה. 10.3% אלכוהול.

סמואל אדמס – אימפריאל סטאוט
בירת סטאוט חזקה במיוחד. מבוססת על מתכון רוסי קלסי מהמאה ה-18 שהיה חביב במיוחד על קתרינה הגדולה, ששלטה באימפריה הרוסית בין 1762 ל-1796.
מדובר בבירה כהה מאוד – כמעט אטומה, חזקה מאוד באלכוהול, העשויה בתסיסה עילית, מיותר משבעה סוגי לתת ומשעורה קלויה לא מולתתת.
הבירה בעלת מרירות גבוהה במיוחד אך מאוזנת, משאירה טעם מורכב, עשיר וסמיך המזכיר קפוצ'ינו או שוקולד מריר. שיעור האלכוהול בה מגיע ל-9.2% והיא בעלת גוף מלא עם רמת גיזוז נמוכה ביותר. בעקבות סגנון האימפריאל סטאוט הרוסי, הקידומת "אימפריאל" הפכה לשם כללי בעולם הבירה לבירה חזקה ועשירה במיוחד.
צבע כהה מאוד, כמעט אטומה. ארומהחזקה מאוד באלכוהול המורגש מייד, מרירה ובעלת שיורי קפה ושוקולד. בטעם סמיכות מודגשת וגיזוז עדין עד אפסי. טעמי מרירות של שוקולד וקפה מרים וקלויים מאד.

והחדשה בסדרה ועולה חדשה לישראל: סמואל אדמס – דאבל בוק 
בירה לאגר מסוג דאבל בוק חזקה במיוחד. בירה זו היא מחווה של סמואל אדמס לסגנון הדאבל בוק הבווארי המסורתי, כדוגמת פאולנר סלבטור. זו בירת הלאגר החזקה ביותר שסמואל אדמס מייצרת, עם 9.5% אלכוהול.
הבירה בעלת טעם מאלט מודגש ומובהק, עם רמיזות לטעמי תפוח עץ וקרמל. צבעה החום ענברי העמוק נוצר כולו בדוד ללא שימוש בלתת שעורה כהה, שמן הסתם היה מאפיל על טעמי הפירותיות עם טעמים וארומות קלויות. על כן תהליך זה יוצר טעם מתקתק ועשיר, המשוחרר מהחספוס של שעורה קלויה. הגוף המלא של סמואל אדמס דאבל בוק, מאוזן בטעם מעודן של כשות פירות הדר אצילי, המותיר בפה טעם קטיפתי ורך של הלתת.
צבע ענברי זהבהב ונעים למראה. ארומה – ריח מתקתק המזכיר תפוח. טעם מודגש ועוצמתי עם סיומת מתקתקה וארוכה במיוחד.

מחיר מומלץ 25 שקל לבקבוק של 355 מ"ל. להשיג בחנויות היין המובחרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר