סנדרו בוסקאיני הבעלים של יקב מאסי בישראל: ביקור תחת כוכבים

הטעימה התקיימה תחת הכותרת Masi Under The Stars, כאשר הכוכבים מתייחסים ל- 5 כוכבים בהם זכו יינות 2006 ו- 2007 של היקב – שנות בציר יוצאות דופן ולראשונה אי פעם שני בצירי 5 כוכבים רצופים

ד"ר סנדרו בוסקאיני, הבעלים והיינן של יקב מאסי (MASI) ואבי משפחות האמרונה של איטליה, סיים ביקור בארצנו כאורח יבואני היינות ישראל-צרפת, במהלכו קיים לקהל מקצועי טעימה של יינות יקב מאסי –קמפופיורין ואמרונה קוסטסרה. ד"ר סנדרו בוסקאיני, מאסי
הטעימה התקיימה תחת הכותרת Masi Under The Stars, כאשר הכוכבים מתייחסים ל- 5 כוכבים בהם זכו יינות 2006 ו- 2007 של היקב – שנות בציר יוצאות דופן ולראשונה אי פעם שני בצירי 5 כוכבים רצופים, ואחרים מהמרתף הפרטי של סאנדרו בוסקאיני, שלא היה זה ביקורו הראשון בארץ, והוא אמר שתמיד הוא נהנה מהעניין בישראל ובמורשת העבר שלנו.

את הטעימה שהתקיימה פעמיים – תחילה בירושלים ובהמשך בתל אביב, ליווה תפריט משותף של שף גולן גרפונקל (מסעדת דלאל) ושף עבד אל כארים שמשנה (שף אמריקן קולוני), עם מנות המשלבות מטבח ים תיכוני מודרני ומטבח ערבי.

היינות שהוטעמו הם בצירים משובחים בהם זכו קמפופיורין ואמרונה קוסטהסרה לדרוג 5 כוכבים של חברת מאסי אגריקולה, ובוסקאיני מייחס את ההצלחה לצוות הטכני שעובד איתו מאז שהחליף את אביו בניהול היקב המשפחתי. בנו רפאל הוא ראש הצוות הטכני.

קמפופיורין
יין הקמפופיורין מיוצר בגרסה מיוחדת של יקב מאסי לשיטה מסורתית לייצור יין באזור ורונה. בשיטה זו, הנקראת התססה חוזרת, עובר יין הואלפוליצ'לה הקלאסי התססה נוספת על מצע של מחית ענבים מיובשים מאותם זנים – Corvina, Rondinella ו – Molinara – מהם הוא מיוצר. התססה נוספת זו מעשירה את היין מבחינת אחוז האלכוהול, הגוון והטאנין, ומעניקה לו טעמים וריחות חדשים.
יקב מאסי העניק את השם "ריפאסו" ליין המיוצר בשיטה זו – שם רשום של מאסי.
זהו יין אדום גדול, עם טעם של פירות טריים ומשומרים, והופך מפולפל עם הזמן. הוא מהווה שילוב של האלגנטיות של הואלפוליצ'לה והתפארת של האמרונה. היין עשיר, בעל גוף מלא, קטיפתי, ובעל פוטנציאל יישון ארוך.
יין קמפופיורין הפך בשנים האחרונות עקב שילוב התכונות המיוחד לאחד משני היינות הפופולאריים של מאסי.

קמפופיורין 2007 – 105 ₪
קמפופיורין 1997 – 270 ₪
קמפופיורין 1995 – 300 ₪

אמרונה קוסטהסרהייבוש ענבים לאמרונה
אמרונה הוא יין עדין, חם, מלא, קטיפתי ומתקתק, עם נימה קלה של מרירות, המיוצר משילוב של שלושה זנים מיוחדים של ענבים: קורבינה, רונדינלה ומולינרה.
היין נוצר בתהליך ייבוש עתיק, המכונה אפאסימנטו (ייבוש חלקי) – המומחיות של יקב מאסי וטכניקה שהנה הבסיס של ייצור אמרונה היסטורי, בו הענבים מונחים על משטחים עשויים מבמבוק כדי להגדיל במידה ניכרת את ריכוזם.
הענבים המיובשים נסחטים בתהליך עדין והיין עובר תסיסה בטמפרטורה נמוכה במשך כ-50 ימים. לאחר מכן עובר היין יישון במשך שלוש שנים בחביות עץ אלון ויישון נוסף של חצי שנה בבקבוק, עד לקבלת האמרונה הקלאסי.
לדברי  ד"ד סנדרו בוסקאיני, ההתחממות הגלובלית עוזרת לענבי האמרונה שרגישים למזג האויר אחרי הבציר. לחות נמוכה יותר וחום רב יותר, טובים לייבוש הענבים ומונעים מצבים כמו בעבר, כשהיו פשוט זורקים יבולים שלמים.
אמרונה קוסטהסרה הוא יין מורכב ואלגנטי עם פוטנציאל יישון ארוך, המייצג היטב את היינות המשובחים לאיזור ואלפוליצ'לה.

אמרונה קוסטהסרה 2006 – 350 ₪
אמרונה קוסטהסרה 1997 – 690 ₪
אמרונה קוסטהסרה 1995 – 720 ₪
אמרונה קוסטהסרה 1990 – 985 ₪
אמרונה קוסטהסרה 1988 – 1100 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר