סנט פטריק דיי ב– 17.3 – חג האלכוהול

סנט פטריק'ס דיי, החגיגה האירית הגדולה, יום המצוין מדי שנה ב- 17 למרץ באירלנד וברחבי העולם ע"י מיליונים במצעדים, מוזיקה, וחגיגת שתייה של מיטב התוצרת האירית

סנט פטריק'ס דיי, החגיגה האירית הגדולה, יום המצוין מדי שנה ב- 17 למרץ באירלנד וברחבי העולם ע"י מיליונים במצעדים, מוזיקה, וחגיגת שתייה של מיטב התוצרת האירית.
פטריק, המגן הקדוש של אירלנד, הוא זה שמיוחסות לו אגדות רבות, שהידועה מכולן היא גירוש הנחשים מאירלנד.
הוא היה מיסיונר שהצליח להמיר את דתם של עובדי אלילים רבים, ואפילו הצליח להפסיק את הקרה שהייתה באירלנד, ולעזור בכך לחקלאים לנטוע ולקבל יבול משדותיהם – מספיק סיבות כדי להזדהות עם האירים ביום שמחתם.
רק מאוחר בתוך המאה ה-20 הוסר האיסור על פתיחת פאבים ביום פטריק הקדוש, ואירלנד הצטרפה לשאר העולם והחלה לחגוג סט. פטריק כהלכתו.
ב- 17 במרץ זכרו ללבוש או להצמיד לבגדכם פריט ירוק כלשהו (צבעה הלאומי של אירלנד) ולקבוע מי הנהג התורן, וצאו לחגוג את החג האירי הלאומי.


יום סנט פטריק במסעדת אוונגרד
מסעדת אוונגרד תחגוג את סנט פטריק דיי ביום ה' 17/3/2010 עם מסיבה אירית, שדונים ירוקים, פינוקים ושלל מבצעי אלכוהול.
לחובבי המסורת תוגש בירה ירוקה (גרין ביר) קרלסברג / סטלה / לף בלונד
על העמדה ינצח dj עם מוסיקה אירית מקפיצה.
בהזדמנות זו תושק בתפריט מנת הדיינר האמריקאי סלופי ג'ו (לחמניית המבורגר עם בשר טחון, בצל מטוגן ורוטב עגבניות מתקתק) שנבחרה כמנה המבוקשת ביותר בקרב חברי הפייסבוק של אוונגרד.
במקביל, חברי הפייסבוק של אוונגרד מוזמנים להשתתף בתחרות במסגרתה מי שיתחפש לשדון סנט פטריק, יעלה את תמונתו לפייסבוק ויצבור הכי הרבה לייקים יקבל סופשבוע זוגי בצימר מתנה.
רשת מסעדת "אוונגרד": הברזל 3, תל אביב 03-6480082, אבא אבן 10 הרצליה פיתוח (מגדלי אקרשטיין) 09-9726188, א'-ה' 12:00-1:00, ה'-א' 24 שעות

מבשלות בירה ישראל ו- IBBL-SPIRIT מציינות 14 שנים לחגיגות St. Patrick`s Day בישראל
מבשלות בירה בינלאומיות עם מותג הבירה האירי Guinness וחברתIBBL-SPIRIT היבואנית הבלעדית של מותג הוויסקי האירי בושמילס, יוצאות בפעילות משותפת, לרגל החג האירי סט פטריק, שיצוין ביום חמישי, 17.3.11 ברחבי העולם ובכ-150 פאבים מובילים ברחבי הארץ.
במסגרת הפעילות בחג, המתבטאת בשתייה כיד המלך של מותגי בירה ואלכוהול איריים, יקיימו המותגים Guinness ובושמילס פעילות בפאבים המובילים, שבמסגרתה דיילות יאפרו ברוח החג את כל באי הפאב ויחלקו לכל מי שייתפס שותה Guinness או בושמילס כובעי צילנדר ייחודיים. כמו כן יסתובבו לפרקונים בנקודות ויוסיפו צבע ועניין.
בישראל, בדומה לשאר העולם, Guinness היא בירה המזוהה עם החג ועם המסורת האירית.
בערב החג ייערכו בפאבים ובבארים ברחבי הארץ חגיגות עם מוסיקה אירית מסורתית המנוגנת על ידי להקות מובילות בתחום, יחולקו מתנות ברוח החג, ומספר רב של ניידות יסתובבו ברחבי הארץ וישמשו כהזמנה ניידת למסיבות.

Saint Patrick's Day ב- Temple Bar
כבכל שנה חוגגים ב- Temple Bar את Saint Patrick's Day כמו שבפאב אירי יודעים לחגוג. סניף סינמה סיטי, רמת השרון, וסניף Cinemall בלב המפרץ-חיפה, יקושטו בקישוטים איריים מקוריים לרגל היום המיוחד ביום חמישי 17 למרץ. בנוסף, דיילות של "גינס" יסתובבו בין האורחים ויצ'פרו אותם בכובעים, חולצות והפתעות נוספות. 
בנוסף ניתן ליהנות מהתפריט האירי המיוחד, הכולל קילקני – כיסוני בשר איריים שחומים ברוטב מיוחד (35 ₪); ספריבס – חצי ק"ג של ספריבס פריך ורך (95 ₪); פאי רועים – פאי אירי מסורתי עם בשר בקר וקורנביף (61 ₪); קדרת חורף – בשר אסאדו, נקניקיית צ'ריסוס ביתית מבושלת עם כרוב חמוץ, מושרית בבירת טמפל בר, 4 שעות בישול איטי (69 ₪).
מתחם סינמה סיטי, ראשון לציון 03-7165757; סינמה סיטי, גלילות, רמת השרון 6995536-03; Cinemall, צומת לב המפרץ, חיפה 04-8404460; מתחם G, ויצמן 207, כפר סבא 09-7677575
מדי יום 17.00 עד אחרון הלקוחות, שבת 12:00 עד אחרון הלקוחות.

ג'יימסון ישראל מאחלת חג סנט פטריק שמח: "שחרר את האירי שבך"
ג'יימסון – לדברי היבואנים, הוויסקי האירי הנמכר בעולם – סמל לאומי ומקור לגאווה אירית, חוגג את חגו הלאומי גם בישראל.
והנה מה שמציעים לחג זה השנה:
ג'יימסון ישראל מגיעה עם מונית ג'יימסון עד לבר השכונתי עם הנהג הסטנדאפיסט עומר בורנשטיין, עולים למונית עונים על השאלות ויכולים לזכות במגוון פרסים.
• ג'יימסון על גלגלים – מונית ג'יימסון- שתית ג'יימסון? הדיילות ראו אותך? היכנס למונית עם חברייך, ענו על השאלות, זכו בפרסים – כל החוויה מצולמת בוידיאו ועולה לפייסבוק. מונית ג'יימסון תסתובב עד חגיגות סנט פטריק.
• ג'יימסון על הבר עם כרטיסי גירוד – ב-50 ברים בארץ אפשר להזמין ג'יימסון ולקבל כרטיס גירוד מהברמן. הלקוח והברמן מגרדים, ושניהם יכולים לזכות באייפדים, טיסות לאירלנד, ועוד מגוון מתנות.
• ג'יימסון בפייסבוק – מצטרפים לג'יימסון ישראל, ומשתתפים בשאלון ג'יימסון – "שחרר את האירי שבך!". בכל יום שלושה זוכים, בכל שבוע נבחר זוכה אחד, ובסוף החודש 4 הזוכים יוזמנו לגמר ג'יימסון, בו מי שיענה הכי מהר והכי נכון, יארוז ויטוס לחופשה מפנקת באירלנד במלון בוטיק.
רשימת הברים החוגגים בעמוד הפייסבוק "ג'יימסון ישראל".

וויסקי אירי קילבגן Kilbeggan – הדינוזאור האירי
מזקקת קולי (Cooley) הינה בעלת מסורת של למעלה מ-250 שנה, עם שילוב של ניסיון עשיר, מים האיכותיים, תערובת לתת ושימוש בדגנים איכותיים.
הוויסקי האירי "קילבגן" (Kilbeggan) מיושן בחביות עץ אלון לאחר שהוא מזוקק פעמיים, מה שמעניק לו גוף מלא וטעם עשיר, העוטף את החך בטעמי טופי, צימוקים וקרמל עם רמיזות פלפלת, המלווים בסיומת קרמית של עץ ווניל קלוי.
מחיר מומלץ לצרכן של בקבוק "קילבגן" בחנויות 110 ₪. בברים:  32 ₪ לשוט ו- 19 ₪ לצ'יסר.

או'הרהס O'hara's – בירת סטאוט אירית
או'הרהס נוצרה במבשלת קרלואו (Carlow) בדרום אירלנד ב- 1998, והיא נושאת את שם מייסדי המבשלה.
או'הרהס היא סטאוט אירי בעל גוף קרמי מלא וחלק. השילוב בין כשות הסטאוט המסורתי עם מינון נכון של שעורה קלויה יצרו סטאוט זוכת פרסים הנאמנה למסורת האירית.
רשמי טעימה: סטאוט אירי מסורתי יבש, 4.3% אלכוהול בנפח. צבע שחור עמוק עם גוון אדמדם מול האור. נמזגת עם ראש סמיך וקרמי, צבעו כמעט שקוף.
באף, חוויית ארומת קפה עשירה ומורכבת עם נגיעות עדינות של ליקריץ.טעמים קלויים עזים עם גוף מלא ותחושה חלקה בפה. הטעמים הקלויים מובילים לסיומת אספרסו יבשה.
מתאים עם מאכלי ים, במיוחד צדפות וסלמון מעושן. כמו כן, עם גבינות בעלות טעם חזק ובשרים.
או'הרהס כוס חצי ליטר מהחבית תעלה בבר כ- 27-28 ₪.

שיכר תפוחים אירי (סיידר) "מאגנרס" – אלטרנטיבה אלכוהולית מרעננת מהמסורת האירית בחבית ובקבוקים.
שיכר התפוחים הוא אחד מהמשקאות העתיקים והטבעיים הידועים לאדם, ובמבשלת "מאגנרס" יוצרים את סיידר התפוחים שלהם באותו תהליך מסורתי, בעבודת יד בשימוש ברכיבים טבעיים בלבד.
17 סוגי תפוחים גדלים במטעים של מאגנרס בקונמל, אירלנד, והם משמשים ליצירת הסיידר- שיכר תפוחים מרענן וקליל, עם 5 אחוזי אלכוהול (מעט יותר מאשר בבירה)
מאגנרס- סיידר, הפופולרי ביותר באירלנד הינו בעל גוף עגול, עם נטייה קלה למתיקות ובעבוע נעים. וטעמי התפוחים הפירותיים עדינים מספקים אלטרנטיבה אלכוהולית מרעננת.
מיוצר ומשווק בטעם המסורתי מתפוחים אך גם בגירסה מאגסים.
סיידר מאגנרס כוס חצי ליטר מהחבית יעלה בבר כ-28 ₪. בקבוק בחנות כ- 12.5 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר