סעודת האבירים להעלאת המודעות למסורבות גט ועגונות

השפים שהאכילו את המשתתפים: שף-קונדיטורית קרן קדוש בשיתוף צוות דן גורמה; שפית עמר פיפרנו; שף יותם בן בשט; שף ליאור בר; שף תמיר חכים; שפית גלי בן שמעון; שף ערן לנקרי ושף עמוס יוסף. צילום נתן רייז
לכל אישה ואיש מגיע לחיות בחירות. עמותת יד לאישה ששחררה עד היום כאלף נשים מעגינותן פועלת למען אלה שעדיין נאבקות על כך. ארוחה מיוחדת זו הוקדשה לכך

מה בין אוכל לבין העלאת המודעות למסורבות גט ועגונות? מפגש "סעודת האבירים" שהתקיים במהלך חג החנוכה, חיבר בין השניים. במפגש בהשתתפות חלק מסעדנים, שפים, אנשי עסקים, מנכ"לים של חברות מובילות ומובילי דעת קהל בתחום הקולינריה, יצרו שמונה שפים שונים מנות תחת הקונספט של "מנות חופש". לעיתים החיבור היה רעיוני בלבד, אם בכלל. מנות כמו בייבי ברבוניות "קשורות" במילוי, על קרם לימון רענן – של השפית גלי בן שמעון; או סלק בעשן של השף ליאור בר – מנה המורכבת מסלק בלבד עשוי בשמונה צורות שונות; לא נראות בהכרח קשורות לחופש, או שפספסנו משהו בהבנת המציאות. כך או כך, היה יצירתי וטעים, ונראה שהאורחים נהנו.

המנה של השפית גלי בן שמעון. צילום נמרוד כהן
המנה של השפית גלי בן שמעון. צילום נמרוד כהן

זה המפגש השני של "סעודת האבירים" – הראשון התקיים בהצלחה בספטמבר האחרון. הנוכחי התקיים בחמאם ביפו, והשפים שהאכילו את המשתתפים הם שף-קונדיטורית קרן קדוש בשיתוף צוות דן גורמה; שפית עמר פיפרנו; שף יותם בן בשט; שף ליאור בר; שף תמיר חכים; שף גלי בן שמעון; שף ערן לנקרי; ושף עמוס יוסף. האוכל לא היה הדבר העיקרי שלשמו כל זה התרחש.

המנה של שף עמוס יוסף. צילום נמרוד כהן
המנה של שף עמוס יוסף. צילום נמרוד כהן

חברת נעמן-צוקר חילקה באירוע אותות כבוד לשפים מובילים על תרומתם לענף הקולינריה: השף מאיר אדוני; השפית רותי ברודו; שף-קונדיטורית קרין גורן ושף יונתן רושפלד. הם קיבלו מחבתות הערכה של סעודת האבירים תוצרת נעמן-צוקר. פרס מפעל חיים הוענק לאסטלה מושקוביץ-בלפר – שפית, קונדיטורית, שוקולטיירית ובעלת בית ספר לאפייה וקונדיטוריה. בנוסף חולק אות המסעדה הטובה ביותר לשנת 2019 ללה רג'נס של השף דודו ביטון במלון המלך דוד בירושלים. את אות הקונדיטוריה הטובה ביותר לשנת 2019 קיבל קפה קדוש, ואות השף המבטיח לשנת 2019 ניתן לשפית עמר פיפרנו מקבוצת חיים כהן.

צילום נתן רייז
צילום נתן רייז

באירוע דיברה פנינה עומר, מנכ"לית יד לאישה מבית אור תורה סטון, אשר הביאה למפגש את סוגיית מסורבות הגט והעגונות. "בעיית הסרבנות והעגינות היא חושך גדול", היא אמרה. "העובדה שסעודת האבירים בחרה לקיים את הערב תחת נושא זה, היא אור גדול. אוכל הוא נושא המדבר לכולם, ואנחנו מודות לשפים שבחרו להעביר דרכו מסר של חופש. לכל אישה ואיש מגיע לחיות בחירות. עמותת יד לאישה ששחררה עד היום כאלף נשים, פועלת למען אלה שעדיין נאבקות על כך".

צילום נתן רייז
צילום נתן רייז

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר