ספארקס: חלום אירופאי 40 דקות מתל אביב

מסעדת ספארקס היא מסעדת ביסטרו איכותית שנפתחה באמצע חודש מאי 2005. המסעדה נמצאת בחצר ביתם של שוש ודני מלטיז. העיצוב המדהים של המקום נעשה כולו על ידי בני הזוג, ובמקום גינה יפיפייה עם בריכות דגים, מפלים ועצי פרי מדהימים, פינות ישיבה רומנטיות ואווירה אמיתית של חו"ל

עבור ההרצליינית שבי, המחשבה לנסוע עד לאזור חיוג "04" בשביל מסעדה הייתה קצת מוזרה. הרי מה כבר יכולים להציע לנו ביישובי השרון הצפוני שאין במרכז? יש לי חדשות בשבילכם – הרבה.

מסעדת ספארקס היא מסעדת ביסטרו איכותית שנפתחה באמצע חודש מאי 2005. המסעדה נמצאת בחצר ביתם של שוש ודני מלטיז במושב שדה יצחק. העיצוב המדהים של המקום נעשה כולו על ידי בני הזוג, ובמקום גינה יפיפייה עם בריכות דגים, מפלים ועצי פרי מדהימים, פינות ישיבה רומנטיות ואווירה אמיתית של חו"ל.

לאוהבי המזגן מציעים בני הזוג מבנה מושקע, הכולל שני מפלסים, כאשר בחלקו העליון ישנה גלריה ממנה ניתן להשקיף לקומה התחתונה, שם נמצאים גם בתי שימוש מיוחדים שפשוט חייבים לעלות לראות. המקום הנקי והמסודר, ריהוט העץ היוקרתי והמוזיקה הנעימה המתנגנת ברקע – מקנים אווירה אמיתית של בית.

בני הזוג מסתובבים בין האורחים ומדברים איתם. כשהגענו למקום התפלאנו לשמוע מדני שאנשים יושבים במסעדה בממוצע שלוש-ארבע שעות. מהר מאוד הבנו שגם אנחנו "נדבקנו" באווירה הרגועה, השונה כל כך מאוירת העיר, ובילינו במקום כשלוש שעות, ואפילו רצינו להישאר עוד…

שוש ("המלכה" לדברי דני) היא הבעלים לשעבר של מפעל עוגיות ויצרנית עוגיות החמאה הראשונה בארץ. הלחמים הטריים (הטעימים) והקינוחים נעשים על ידה, ושאר המאכלים מופקדים בידיו של השף, ציקי בסרמן. המקום מתמחה בבשרים, לחמים, יינות וקינוחים, ומציע מגוון רחב של סוגי מאכלים.

התפריט כולל מבחר מנות ראשונות, כמו טרין אנטיפסטי, קרפצ'יו, קריספי שרימפס, קלמרי פריך וכדומה. אנו בחרנו להתחיל בנתחוני סינטה ברוטב פירות יער על אפונת שלג ובצל פריך ובסלט עוף חם, הכולל נתחוני פרגיות ופטריות מוקפצים ברוטב פיקנטי מתוק על לקט חסות ובייבי. שתי המנות היו מוצלחות במיוחד, אבל אין ספק שהסלט המדהים והרוטב המיוחד קיבלו, מבחינתנו לפחות, את קידמת הבמה, עד כדי שמנת הסינטה המצוינת די הוזנחה.

למנה העיקרית בחרנו בסטייק סינטה בתיבול הבית עם רוטב יין אדום ובסטייק אנטריקוט עם רוטב פלפלת. שניהם היו טובים, אך גם פה הייתה העדפה מבחינתנו לסטייק האנטריקוט שהיה פשוט מעולה.

כמה מילים לפני שאקדיש את החלק העיקרי והחשוב לקינוחים – כל המנות מוגשות בצורה יפה, מושקעת ואסתטית. למשפחות – התפריט כולל גם ארוחות ילדים (המבורגר, שניצל עוף או נקניקיות).

אני מודה שמתחילת הארוחה חשבתי על הקינוחים, וכשהגעתי לרגע המיוחל לא התאכזבתי. לקחנו שערות קדאיף בקרם גבינה, מנה מדהימה, עדינה ומתאימה במיוחד אחרי ארוחה גדולה ועמוסה. בתור אוהבת שוקולד אמיתית, לא יכולתי לוותר על סופלה שוקולד מפנק שהיה מעולה, ובדיעבד, כמה חבל שלא הספקנו להתפנק גם בטראפלס, בקטיפה הלבנה (קרם בוואריה) או בפאי תפוחים (בפעם הבאה…).

אם לא היינו כל כך שבעים בסוף הארוחה, היינו נשארים ומזמינים עוד, רק כדי לנשום עוד קצת מהאוויר הרגוע, מהאווירה השונה ומהחברה הנעימה.

"ספארקס", אכן העלתה בנו ניצוצות. משהו בשקט, ברומנטיקה, במשפחתיות ובאהבה של בני הזוג שאי אפשר שלא להרגיש בה, מילא את בן זוגי ואותי בכוחות מחודשים לקראת החזרה למרכז. הדרך חזרה אולי לקחה לנו 30 דקות, אבל הרגשנו כאילו חזרנו מטיול רומנטי בטוסקנה (לפחות) והתמלאנו כוחות.

לסיכום: אווירה אירופאית ורגועה 40 דקות מתל אביב, אוכל איכותי ורומנטיקה אמיתית.

"ספארקס" – מושב שדה יצחק – מומלץ ורצוי להזמין מקום מראש; במקום מתחילה מסורת של ערבי תוכן מיוחדים של מוזיקה ואהבה.
טלפון: 04-6308223, פקס: 04-6301223
שעות פתיחה: ימים ב, ג, ד, ה – משש בערב ועד חצות, שישי-שבת מעשר בבוקר עד חצות.


תמונה: מאתר האינטרנט של המסעדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר