ספטמבר 2008 בערוץ האוכל: מתכוני בזק, אידי דגים, איינסלי, נייג'לה, מצעד ראש השנה, אוכל בפול גז ועוד

בלו"ז הלחוץ של התקופה המודרנית בקושי יש לנו זמן לאכול,שלא לדבר על לבלות שעות בתוך המטבח וללמוד כיצד לבשל כהלכתה. השף איינסלי הריאוט (בתמונה) החליט לפשט את העניינים, ומציג מדריך כייפי ומשעשע להכנה מהירה של אוכל טעים, איכותי ומעוצב

איינסלי, מהיר וטעים – Ainsley's Gourmet Express
ימי שני, החל ב-1 בספטמבר בשעה 20:30

בלו"ז הלחוץ של התקופה המודרנית בקושי יש לנו זמן לאכול,שלא לדבר על לבלות שעות בתוך המטבח וללמוד כיצד לבשל כהלכתה. השף איינסלי הריאוט (בתמונה) החליט לפשט את העניינים, ומציג מדריך כייפי ומשעשע להכנה מהירה של אוכל טעים, איכותי ומעוצב. בתוכנית החדשה "איינסלי – מהיר וטעים" הוא לוקח אותנו למסע בעקבות הטעמים וההשראה הקולינארית, כאשר את היום הוא פותח בשיטוט בשווקים ובמעדניות באזור, עוצר לשיחה עם השפים ובעלי מסעדות, ורק לאחר שספג את הניחוחות והסיפורים פונה למטבח להתחיל בחגיגה. התפריט של העונה החדשה משופע במתכונים ממזרח וממערב, סוקר את המטבחים באירופה ובאסיה ושומר על ערך תזונתי גבוה של המנות – המתבססות על חומרי גלם טריים ומשתבחות בעיצוב פשוט ומודרני. בעשור האחרון הפך אינסלי לשף-סלבריטאי באנגליה וברחבי העולם,בזכות הכריזמה הטבעית והחיוך שתמיד מתגנב למנות הססגוניות שהוא מציג. גם בתוכנית זו הוא ממלא את האולפן בתערובות של טעמים וניחוחות, ומתאים את המנה לאירוע הדרוש באלגנטיות קלילה ומענגת: גורמה לארוחות רומנטיות, תפריט לפיקניק באוויר הפתוח, מנות מיוחדות לחגים, תפריט לאירועים משפחתיים ועוד.

אוכל בפול גז – Full on Food
ימי שלישי, החל ב-2 בספטמבר בשעה 21:00

מגזין בישול ואוכל מבית ה-BBC. שישה שפים ומבקרי אוכל שחיים ונושמים את תחום הקולינאריה, נפגשים כדי לבשל ולספר לנו מה חדש במטבחי העולם ולחשוף את והסודות שגילו במהלך מסעות האוכל ברחבי העולם. במהלך התוכנית אנו עוקבים אחרי מבקר המסעדות ריצ'רד ג'ונסון, בעלת הפאב והבשלנית רוקסי ביג'ולאיס, חוקר האוכל סטפן גייטס, טבח הקייטרינג סופרמו מריליס פרקר, השף החביב של מישלן ריצ'רד קוריגן, ויוסטון בלומנטל הנחשב לאחד השפים המובילים בעולם – כשהם יוצאים לחקור סוגיות חשובות בתחום הקולינארי. בין הנושאים הנחקרים בתוכנית: טכניקות חדשות לשימוש במטבח הבייתי, סודם של המשקאות הפרוביוטיים, חוות המשתבחות בחומרי גלם ייחודיים, מה קורה בתוך המטבחים התעשיתיים, איך מוצאים עגבניות טעימות בשוק, וגם כמה מאכלים שלא תארתם לעצמכם כי קיימים, כמו דייסת חלזונות, בירה אורגנית ותפריט מיוחד של המאכלים הסקסיים בעולם. סדרה ייחודית המביאה למסך את כל מה שצריך לדעת על אוכל: חגיגה עשירה של טעמים, מתכונים והסיפורים שבין הסירים והמחבתות.

נייג'לה אקספרס – Nigella Express
ימי רביעי, החל ב-3 בספטמבר בשעה 20:30

הדיווה הגדולה של הבישול הבייתי חוזרת למסך עם תוכנית חדשה, "נייג'לה אקספרס", העושה כבוד למתכונים המהירים, שמוציאים לנו ארוחות מעודנות ומקוריות בזמן שיא מטבח. נייג'לה הפכה בשנים האחרונות לשפית מבוקשת בתוכניות הטלוויזיה, בזכות הגישה הפרקטית, חסכונית ויעילה שהיא מציגה במטבח, כאשר כל המתכונים מתוכננים במיוחד למי שאין לו זמן לבלות שעות במטבח ומחפש תפריט עשיר ובייתי במינמום זמן הכנה וכמה שפחות מאמץ: ארוחות בוקר מקוריות, תפריטים מיוחדים לצהריים, מנות גורמה פשוטות לערב, טריקים קולינאריים שמסדרים את התפריט למסיבות ואירוח עסקי, וכמה הצעות מעניינות לחטיפים שאפשר לעשות בבית. במהלך התוכנית מייעצת נייג'לה אודות אופן העבודה במטבח, ומגלה כמה סודות יקרי ערך לקיצור זמן ההכנה ושיפור טכניקות הבישול.

הרוזנת היחפה – Barefoot Conttessa
החל ביום רביעי, 3 בספטמבר בשעה 21:00 ובימי ראשון ורביעי ב-21:00

אינה גרטן היתה פקידה משועממת במשרדי הבית הלבן, כאשר מודעה קטנה בעיתון לכדה את תשומת ליבה. גרטן החליטה לבדוק מה עומד מאחורי חנות האוכל להשכרה בלונד איילנד, ונסעה ביחד עם בעלה ג'פרי כדי לתת הצעה על המקום. מאז ועד היום גרטן מבלה את זמנה בין הטעמים והניחוחות, כאשר את החנות ניהלה במשך קרוב לעשרים שנה ולאחר מכן החלה לכתוב ספרי בישול שהפכו לרבי מכר בכל רחבי העולם, תחת שמה של החנות המיתולוגית – Barefoot Conttessa. תוכנית הטלוויזיה "הרוזנת היחפה" מבוססת על חמשת רבי המכר של גרטן, וכוללת את המתכונים האהובים עליה במיוחד – אותם היא מבשלת במטבחה הפרטי, בתוספת קמצוץ של תבלינים שהיא מגדלת בחצר האחורית. במהלך התכונית מסבירה גרטן אודות שיטות הבישול, יוצאת לחפש חומרי גלם איכותיים בחנויות, מדריכה אודות עיצוב מנות והגשתן, ולא שוכחת להזמין את החברים ובני המשפחה לארוחה – כשבדרך הם תמיד מקבלים משימות להביא מצרכים שחסרים מהמעדנייה הקרובה.

מטבח בייתי עם פסקל פרץ רובין
יום שישי, 5 בספטמבר בשעה 16:00

הטבחית והעיתונאית פסקל פרץ-רובין, החתומה על ספרי הבישול המצליחים ("עוגת השבוע" ו"מטעמי עיראק"), מגיעה לעשות סדר במטבח לקראת פתיחת שנת הלימודים תשס"ט. במשדר המיוחד תדגים פסקל מספר מתכונים ורעיונות מגוונים המציעים פתרון לכושיית ארוחות העשר והצהריים לילדים – אשר חוזרים מורעבים מבית הספר. מתכונים בריאים ופשוטים, שאפשר להכין במהירות בערב שלפני יום הלימודים, ושיחה עם דיאטנית שתרחיב בנושא של תזונת ילדים. התוכנית תשודר במסגרת רצועת "קבלת שבת" בין השעות 17:00-15:30.

מטבח עולמי עם אבי ביטון שמארח את אבי ביטר
יום שישי, 12 בספטמבר בשעה 16:00

במסגרת שידורי רצועת "קבלת שבת" המסורתיים מארח אבי ביטון (ממסעדת "אדורה") את הזמר והשחקן אבי ביטר, המצוי בימים אלו במשטר דיאטה חריף והסכים לבוא לתוכנית רק בתנאי שהשף יצליח להלהיב אותו בתפריט דיאטתי. חצי שעה של בישולים בריאים ומגוונים, המצליחים להתגבר על מגבלות השומן והסוכרים, ולהפוך מרכיבים דלי שומן לארוחה נהנתנית עם הרבה טעם טוב בצלחת. וכצ'ופר: אבי ביטר לא נשאר אדיש, ומפתיע את אבי ביטון עם מנה מיוחדת מהמטבח הפרטי. התוכנית תשודר במסגרת רצועת "קבלת שבת" בין השעות 17:00-15:30.

תוכנית מיוחדת לראש השנה
יום שני, 29 בספטמבר בשעה 19:00

לרגל ראש השנה ופתיחת השנה העברית משדר ערוץ האוכל תוכנית מיוחדת עם אידי ישראלביץ', ממסעדת "אידי דגים" באשדוד, המגישה למסך את מתכוני הדגים האהובים על ישראלביץ' – שהפכו אותו למומחה בעל שם בכל רחבי הארץ. כל מה שרציתם לדעת על אמנות הכנת הדגים, כיצד בוחרים את הדג המתאים לחג ובאיזה תבלינים ומרינדות אפשר לגוון את המנה העיקרית שלנו בערב ראש השנה.

מצעד ראש השנה
יום שלישי, 30 בספטמבר בשעה 19:00

ערוץ האוכל חוגג שנה לפעילותו, ומתכונן לקראת השנה החדשה שתביא עוד מגוון רחב של מתכונים, רעיונות, טעמים וניחוחות מהארץ ומהעולם. לרגל פתיחת השנה החדש יוצא הערוץ ב"מצעד אוכל" מיוחד, שיכלול 30 מתכונים שצולמו לאורך כל השנה, ומארחים את מיטב השפים בישראל. לקראת המשדר המיוחד מזמין ערוץ האוכל את הגולשים באתר הבית לדרג את המתכונים המוצלחים ביותר, כשבראש השנה ישודרו עשרת המתכונים האהובים ביותר לשנת תשס"ח – במרתון שכולו ניחוח ישראלי.

אפיק 32 ב-HOT ואפיק 28 ב-yes

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר