ספטמבר 2009 בערוץ האוכל: מדריך הבירה, ספיישל אלכוהול, מבקר המסעדות הצעיר בעולם

מדריך הבירה עם הילה קורח כל מה שאי פעם רציתם לדעת על המשקה האלכוהולי הפופולארי בעולם; ספיישל אלכוהול עם עדן הראל מפגש אינטימי עם כל זני האלכוהול והמומחים להם; בילוי אינטימי עם דיוויד פישמן בן ה-12, מבקר האוכל החם ביותר בארה"ב

אפיק 28 ב-yes וערוץ 32 ב-HOT

גיא בן שמחון מבשל לחג
יום שישי, 11 בספטמבר בשעה 16:00
השף גיא בן שמחון מגיש שלושה מתכונים לחג. המתכונים, שמתבססים על חומרי גלם דומים, נועדו להקל על קניות החג, ואף להקל על ההכנה עצמה: עגבניות, פלפלים ודגים.
למנה ראשונה מרק עגבניות קר שמתאים לאכילה בתקופת החגים החמימה, עם צ'ילי, פסטו וחטיף פיקנטי.
סלט עגבניות עם כוסברה פלפל ירוק לימון כבוש (בבית קוראים לו סלט גיא).
למנה עיקרית דג בורי מבושל עם פלפלים אדומים וכוסברה פפריקה מעושנת ועגבניות מוגש כתבשיל.
בתכנית יתארח המומחה לאלכוהול אילן אביצור, שיכין 2 קוקטיילים בהגשה שולחנית (קערות פונץ') באותו הקונספט – על אותו בסיס אלכוהולי, בטעמים שונים. אורח נוסף יהיה מומחה למוזיקה שיעזור להתאים מוזיקה לארוחת החג.

אסף גרניט במתכונים לחג
יום שישי, 11 בספטמבר בשעה 16:30
תכנית לחג עם השף אסף גרניט בשלוש מנות כשרות לחג, עם רכיבים טריים היישר מהשוק: סשימי של טונה אדומה עם בצל כבוש ושערות מלפפון בר, תבשיל של זנב שור וארטישוקים ירושלמים, ופלמידה כבושה עם גספצ'יו עגבניות ואפרסקים.
בנוסף יתארח המומחה ליין עמוס רביד, שייתן טיפים שימושיים כיצד בוחרים יין מתאים להשלמת ארוחת החג

פיליס גלזר – מתכונים בריאים לחג
יום שישי, -11 בספטמבר בשעה 19:00
פיליס גלזר מכינה מנות בריאות וטעימות לחג: פלפלונים ממולאים בתערובת בורגול וקינואה. אורז בסמטי בהשראת מגש הברכות ועוגת סולת עם חמוציות, פקאנים ושקדים.
יהיה כאן גם מדריך היין עמוס רביד, שילמד את אומנות בחירת היין לארוחה, וגם פינה אקולוגית ובה טיפ להתחלה נקייה ואקולוגית לשנה החדשה.

מדריך הבירה עם הילה קורח 
יום שבת, 12 בספטמבר בשעה 21:30
היא התגלתה לגמרי במקרה, והיא ממציאה את עצמה כל פעם מחדש, מתרעננת, ואפילו מוסיפה טעמים חדשים ומקוריים.
הילה קורח יוצאת ללמוד כל מה שיש על בירה. מה פשר ההבדלים בין הסוגים והטעמים, איך מייצרים בירה, מה ההיסטוריה שעומדת מאחורי המשקה ומה בדבר מערכת היחסים המורכבת של בירה ונשים. המדריך המלא למסתרי מבשלות הבירה.

אלון גולדמן – מתוקים לחג
יום שבת, 19 בספטמבר בשעה 15:30
המתוק שבא בסוף האוכל הוא הרבה פעמים התירוץ לכל הארוחה. בתכנית שני קינוחים מנצחים לסיום ארוחת החג: קרם גבינה, תפוחים, רימונים ופטל; וטארט תפוחים בקרמל, תאנים וקסיס. 
בתכנית יתארח מומחה היין עמוס רביד, כדי לתת רעיונות יצירתיים למתנות לחג.
גולדמן החל את הקריירה שלו בהיותו בן 19 בלבד מטבח היוקרתי של מסעדת קרן לצדו של השף חיים כהן. בגיל 21 נסע גולדמן להשתלמות בת 7 שנים בצרפת, וכיום הוא השף הראשי במזרין.

ספיישל אלכוהול עם עדן הראל
יום ראשון, 20 בספטמבר בשעה 21:30 
האם אנחנו באמת יודעים איך ומה לשתות? עדן הראל יוצאת לחקור את הסיפור המלא מאחורי האלכוהול. איך מתאימים אלכוהול לאירוע, האם ישראלים יודעים לשתות דיז'יטיפים, איזה משקה אלכוהולי נזנח בתור בסיס מוצלח לקוקטייל, ובאיזו מדינה באמת הומצא הוויסקי.

מבקר המסעדות הצעיר בעולם
יום רביעי, 30 בספטמבר בשעה 22:30
הסרט מתלווה אל מבקר המסעדות הצעיר דיוויד פישמן במהלך יום ניו-יורקי ממוצע: מפתיחת היום בסופרמרקט Fairway, אימון שחייה בבריכת השחייה השכונתית, ארוחת צהריים במסעדה האיטלקית בה התגלה לראשונה, קינוח בחנות השוקולד של השוקולטייר הנחשב ז'אק טורס, גיחה קצרה אל גלידריית גרום עם חבריו לכיתה, ביקור במסעדת Barbounia המנוהלת על ידי שף ישראלי, וארוחת ערב ב-STK, מסעדת הבשרים הלוהטת ביותר בניו-יורק.
קשה להאמין כי ילד בן 12 מממלא כיום את משרת מבקר האוכל הבכיר של ארה"ב, אך האמת היא אכן מוזרה מכל דמיון במקרה המופלא של דיוויד פישמן.  יש לו הבנה עמוקה בכל הקשור לאוכל והאופנים בהם הוא צריך להיות מוגש, אבל כמו כל אחד אחר, גם הוא לומד דברים חדשים מדי יום ביומו. במובן זה פישמן הוא המבקר האולטימטיבי, ולו רק משום שהוא משלב בין סמכותיות המקנה לביקורתו תוקף בה בעת שתדמיתו חפה מכל יומרה ופומפוזיות, וגישתו לאוכל היא כזו שכל אחד יכול להזדהות עימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר