ספינקיוני דלעת – פיצות ממולאות

חומרים ל- 6 מנות:לבצק:500 גרם קמח1/2 שקית שמרית½1 כוסות מים2 כפיות מלח3 כפות שמן זית1 כפית סוכר3 כפות חלבלמילוי:800 גרם דלעת250 גרם בשר טחון1 בצל קצוץ2 כפות שמן1 כוס עגבניות מרוסקות½ כוס יין אדום יבש1 כף אורגנו יבשמלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם½ כוס פירורי לחם אופן ההכנה: הכנת הבצק:מערבבים בקערה גדולה את הקמח והשמרים. מוסיפים את המים, המלח, השמן והסוכר, מערבבים ולשים עד לקבלת בצק רך וגמיש. מכסים את הקערה במגבת לחה ומניחים להתפחה במקום חמים עד שהבצק מכפיל את נפחו.הכנת המילוי:קולפים את הדלעת ומסירים את הגרעינים והסיבים. עוטפים ברדיד אלומיניום ואופים בתנור בחום בינוני כ– 40 דקות. מסירים את הרדיד, מעבירים למסננת וסוחטים את עודפי המים. מעבדים במעבד מזון עד לקבלת מחית חלקה.מחממים את השמן במחבת ומטגנים את הבשר תוך ערבוב, עד שהוא משנה את צבעו. מוסיפים את העגבניות המרוסקות והיין. מתבלים באורגנו, מלח ופלפל ומבשלים על אש קטנה ללא מכסה במשך כ– 20 דקות. מערבבים את הבשר עם מחית הדלעת ומצננים.מרדדים על משטח מקומח ¼ מהבצק עד קבלת עלה דק בקוטר של כ- 25 ס"מ. מפזרים על העלה שכבה דקה של פירורי לחם. משאירים שוליים של 2 ס"מ נקיים מפירורים. על הפירורים מניחים מחצית מהמילוי, ועליה מפזרים שכבה דקה נוספת של פירורי לחם.מרדדים ¼ מהבצק לעלה נוסף. מרטיבים את השוליים של העלה התחתון במים. מניחים למעלה את העלה העליון ומהדקים בקצוות. חוזרים על הפעולה עם שארית הבצק והמילוי.אופים את שתי "הפיצות" הסגורות בתנור שחומם מראש לחום בינוני – גבוה (200 מעלות צלזיוס) במשך 20 – 30 דקות. לפני ההגשה מצננים כ– 15 דקות בטמפרטורת החדר.

חומרים ל- 6 מנות:
לבצק:
500 גרם קמח
1/2 שקית שמרית
½1 כוסות מים
2 כפיות מלח
3 כפות שמן זית
1 כפית סוכר
3 כפות חלב
למילוי:
800 גרם דלעת
250 גרם בשר טחון
1 בצל קצוץ
2 כפות שמן
1 כוס עגבניות מרוסקות
½ כוס יין אדום יבש
1 כף אורגנו יבש
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם
½ כוס פירורי לחם

אופן ההכנה:
הכנת הבצק:
מערבבים בקערה גדולה את הקמח והשמרים. מוסיפים את המים, המלח, השמן והסוכר, מערבבים ולשים עד לקבלת בצק רך וגמיש. מכסים את הקערה במגבת לחה ומניחים להתפחה במקום חמים עד שהבצק מכפיל את נפחו.
הכנת המילוי:
קולפים את הדלעת ומסירים את הגרעינים והסיבים. עוטפים ברדיד אלומיניום ואופים בתנור בחום בינוני כ– 40 דקות. מסירים את הרדיד, מעבירים למסננת וסוחטים את עודפי המים. מעבדים במעבד מזון עד לקבלת מחית חלקה.
מחממים את השמן במחבת ומטגנים את הבשר תוך ערבוב, עד שהוא משנה את צבעו. מוסיפים את העגבניות המרוסקות והיין. מתבלים באורגנו, מלח ופלפל ומבשלים על אש קטנה ללא מכסה במשך כ– 20 דקות. מערבבים את הבשר עם מחית הדלעת ומצננים.
מרדדים על משטח מקומח ¼ מהבצק עד קבלת עלה דק בקוטר של כ- 25 ס"מ. מפזרים על העלה שכבה דקה של פירורי לחם. משאירים שוליים של 2 ס"מ נקיים מפירורים. על הפירורים מניחים מחצית מהמילוי, ועליה מפזרים שכבה דקה נוספת של פירורי לחם.
מרדדים ¼ מהבצק לעלה נוסף. מרטיבים את השוליים של העלה התחתון במים. מניחים למעלה את העלה העליון ומהדקים בקצוות. חוזרים על הפעולה עם שארית הבצק והמילוי.
אופים את שתי "הפיצות" הסגורות בתנור שחומם מראש לחום בינוני – גבוה (200 מעלות צלזיוס) במשך 20 – 30 דקות. לפני ההגשה מצננים כ– 15 דקות בטמפרטורת החדר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר