סקר המשקאות הקלים: הישראלים מעדיפים טעמי תפוזים ואשכוליות. הענבים בזינוק

מחקר חדש שבדק את משקאות הפרי הטבעיים, קובע כי מיץ ענבים הוא הבריא ביותר ומסייע לשמירה על הבריאות ולמניעת מחלות. טעם הענבים הוא השלישי בגודלו בקטגוריית המשקאות הקלים, ונמצא במגמת עלייה בהשוואה לאשתקד

פריגת – יצרנית המיצים מבוססי פרי טבעיים, ערכה סקר מיוחד לקראת פסח, שבחן את הטעם הישראלי בקטגוריית המשקאות הקלים. הסקר נערך על ידי מכון המחקר מותגים בקרב 501 מרואיינים, ותוצאותיו מוצגות בשילוב נתוני המכירות והמלאים של סטורנקסט הנאספים מדי יום מלמעלה מ-1,200 נקודות מכירה בשוק הפרטי והמאורגן.

פריגת יזמה את הסקר לרגל חנוכת משקאות קלים בטעמי ענבים בניחוח מרלו ובניחוח מוסקט, ובעקבות דרישת צרכנים לטעמי ענבים חדשים וייחודיים לחג הפסח.

בנוסף, מחקר חדש שבדק את משקאות הפרי הטבעיים קובע כי מיץ ענבים הוא המיץ הבריא ביותר ומסייע לשמירה על הבריאות ולמנוע מחלות. המחקר, שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת גלזגו, סקוטלנד, ופורסם בכתב העת Agricultrue and Food Chemistry, בדק באיזה מיצים קיים הריכוז הגבוה ביותר של נוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים). על פי בדיקת החוקרים, שהתבססה על 13 מותגי מיצי פירות, המשקה הבריא שהכיל את כמות האנטי-אוקסידנטים הגדולה ביותר הוא מיץ ענבים. אחרי מיץ הענבים דורגו מיץ תפוחים, מיץ רימונים ומיץ חמוציות.
פרופ' אלן קרויצר, שהוביל את המחקר, הסביר: "אין כל הבדל בין מיצים שיוצרו באופן תעשייתי לבין אלה שנסחטו באופן ידני, בכל מה שקשור לחומרים שמונעים חימצון".

קטגוריית המשקאות הקלים בישראל עלתה בשנה האחרונה (2006) ב-1.5% בהשוואה לשנה קודמת, כך עולה מנתוני סטורנקסט. טעם הענבים, על פי סטורנקסט, זינק ב-6% במכר הכספי בארץ לעומת אשתקד והוא השלישי בגודלו מבין הטעמים הנכללים בקטגוריה ונמצא במגמת עלייה.

מסקר שנערך על ידי מכון מותגים לבדיקת איזה טעמי המשקאות המועדפים על הישראלים, עלה כי 40% מהישראלים בחרו בטעמי התפוזים ואשכוליות כמועדפים ביותר. אחריהם דורגו מנגו, תפוחים וענבים.
מפילוח הסקר על פי מין, עלה כי נשים העדיפו יותר מגברים את טעם הענבים – פי פי 2 ויותר. יחד עם זאת נשים העדיפו יותר את טעמי התפוזים והענבים (45%) לעומת גברים (38%).
עוד עלה מהסקר כי ענבים הוא הטעם המועדף על ידי תלמידים וסטודנטים (16%) בהשוואה לבעלי תפקיד/מקצוע אחרים.

על פי הערכות, שוק המיצים והמשקאות הקלים בישראל נאמד בכ- 1.5 מיליארד ₪ בשנה, כאשר חברת פריגת פעילה בכל הקטגוריות, החל מסירופים, דרך משקאות קלים, נקטרים, ועד למיצים הסחוטים והקפואים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר