סקר נסטלה פוד סרוויס: ילדים אוהבים את ארוחת הצהריים בבית הספר

הילדים מהדרום אוכלים יותר בביה"ס. המנות המועדפות הן שניצל וספגטי, אבל בבית אוכלים יותר מנות בשר

נסטלה פוד סרוויס, חטיבת המזון לשוק המקצועי של קבוצת אסם, ערכה סקר בקרב ילדים בגילאי 6-12 הבודק את הרגלי האכילה מחוץ לבית ובבתי הספר באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה. הסקר, שנערך בקרב מדגם כלל ארצי מייצג, בודק את הרגלי האכילה בבתי הספר היסודיים וכן את העדפות הילדים בחלוקה למנות עיקריות ולתוספות.

21% מילדי ישראל בבתי הספר היסודיים מקבלים ארוחת צהריים חמה בבית הספר. ככל שגיל הילדים נמוך יותר, כך שיעור אכילת ארוחת הצהריים בבית הספר גבוה יותר.
ילדים צעירים בכיתות א-ב' מדווחים בשיעור קצת יותר גבוה (26%) כי הם מקבלים ארוחת צהריים, וזאת משום שרבים מהם עדיין נמצאים בצהרונים הנמצאים במסגרות בית הספר בכיתות הנמוכות.

על פי חלוקה לאזורים, הדרום הוא האזור בו שיעור אכילת ארוחת הצהריים במסגרת החינוכית הוא הגבוה ביותר בהשוואה לשאר חלקי הארץ (32%). באזור השרון, הנחשב מבוסס יותר בארץ, 9% מהילדים ציינו כי הם אוכלים ארוחת צהריים בבית הספר. לעומתם, למעלה מ- 20% מילדי תל אביב והסביבה אוכלים ארוחת צהרים בבית הספר. באזור ירושלים והסביבה נמצא כי פחות ילדים אוכלים מחוץ לבית (14%) בהשוואה לדרום ולמרכז.

לפי ממצאי הסקר, התשובה על השאלה האם בחינוך הממלכתי דתי זוכים יותר ילדים לארוחות צהריים חמות, היא שלילית כמעט ולא נמצאו הבדלים בשיעור הילדים המדווחים על קבלת ארוחת צהרים בבית הספר, לפי רמות הדתיות של הילדים.

קרוב לשני שלישים (63%) מהילדים שמקבלים ארוחת צהריים בבית הספר אומרים שהם אוהבים את האוכל שם, 32% ציינו כי הם אוהבים את האוכל מדי פעם, ו- 5% ציינו כי אין הם אוהבים את האוכל בבית הספר.
ילדי כיתות ג-ד' וילדים במגזר החילוני ציינו בשיעורים גבוהים במיוחד כי הם אוהבים את הארוחה בבית הספר. המעטים שציינו כי אינם אוהבים את הארוחה בבית הספר הם בעיקר מכיתות ה-ו'.

עם זאת, את האוכל הבשרי אוכלים יותר בבית: כ- 48% מהילדים שמקבלים ארוחת צהרים בבית הספר, ציינו כי הם אוכלים מנת בשר או עוף יותר בבית מאשר בבית הספר. 17% ציינו כי הם אוכלים יותר בשר בבית הספר, והשאר
(35%) ציינו כי הם אוכלים מנה בשרית בבית ובבית הספר בתדירות דומה.

ילדים חילוניים ציינו בשיעור גבוה יחסית כי הם אוכלים יותר בשר בבית, ילדים מבתים מסורתיים ציינו בשיעור גבוה יחסית כי הם אוכלים יותר בשר בבית הספר, ואילו ילדים מבתים דתיים ציינו יותר כי הם אוכלים מנה בשרית בבית ובבית הספר בתדירות דומה.

קוסקוס היא המנה השכיחה בבתי הספר. כ- 61% מהילדים שאוכלים צהריים בבית הספר ציינו כי זוהי המנה הנפוצה ביותר בארוחת הצהריים שלהם וזאת בפער גדול בהשוואה לכל מנה אחרת.
מלבד הקוסקוס, מנות השכיחות בבית הספר הן: שניצל עם ספגטי (48%), קציצות עם אורז (46%), ועוף עם תפוחי אדמה (46%).

כאשר נשאלו מהן המנות הספציפיות אשר אוהבים לאכול בבית הספר, ציינו רוב גדול מהילדים כי הם אוהבים כל אחת ואחת מהמנות, ובעיקר אוהבים לאכול שניצל (93% מהילדים), ספגטי (87%) ותוספת של קטשופ בצד (76%).
המנה הכי פחות אהובה היא פירה תפו"א, אבל אפילו את המנה הזו, שדורגה אחרונה מבין מגוון רב של מנות, אוהבים ילדים רבים (59%).

לסיכום, יתכן שזו האכילה עם החברים שמעודדת את התיאבון או פשוט האוכל הטעים המוגש בבית הספר, אולם המסקנה ברורה – הילדים אוהבים את ארוחת הצהריים בבית הספר.

נסטלה פוד סרוויס – חטיבת שוק המזון המקצועי של קבוצת אסם משווקת את מוצרי קבוצת אסם וחברות נוספות (טבעול, תפוגן, עוף טוב, בונז'ור, אסם, בית השיטה, צבר ומילוטל) לשוק המקצועי בישראל. 
סל המוצרים של נסטלה פוד סרוויס כולל מגוון רחב של פריטים לכל חלקי תפריט הילדים: מנות עיקריות, תוספות ירק, פחמימות, מרקים, סלטים, רטבים, תרכיזים, קינוחים מתוקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר