סקר קובע: לגברים נכונות גבוהה יותר מנשים לחרוג מהתקציב כדי להיענות לרצון ילדיהם במהלך קניות משותפות

50% מהצרכנים מודים כי הם נחשפים למוצרים חדשים באמצעות ילדיהם

מסקר צרכנים שביצעה חברת "אנפה" בקרב 500 לקוחות בשיתוף תלמידים הלומדים בתוכנית הלימודים "חכמים בריבוע", עולה כי כ-60% מהגברים העורכים קניות ברשתות המרכולים עם ילדיהם, מוכנים לחרוג מתקציבם כדי לרצות את ילדיהם. זאת לעומת 40% מהנשים. למרות זאת מתברר כי 53% מהנשים שהשתתפו בסקר, ציינו כי הן מושפעות מרצון ילדיהם בקבלת החלטות הקנייה השוטפות שלהן, בעוד שרק 12% מהגברים, מציינים כי הושפעו מילדיהם בקבלת החלטות הקנייה.

מהסקר עולה מובהקות בדפוסי קנייה שונים בין גברים לנשים גם באופי הקנייה. מסתבר כי הגברים רואים יציאה לסופר כסוג של בילוי – 45% מהם נוהגים לקחת את ילדיהם איתם לקניות, לעומת 35% מהנשים.
עוד עולה מהסקר כי למעלה מ-50% מהלקוחות ציינו כי הם נחשפים למוצרים חדשים דרך בקשות ילדיהם (בטבריה 70.4% מהקונים לעומת 32.1% מהקונים בכרמיאל).

הסקר הוזמן ע"י "חכמים בריבוע" לקראת "שבוע הצרכנות האחראית" שהמתקיים החודש, ובוצע ע"י חברת "אנפה" בניהולו של ד"ר אלי טייכר ובפיקוחו המקצועי של ד"ר עידו ליברמן, בקרב50 0 לקוחות, מתוכם % 64 נשים ו-36% גברים, ברשתות "מגה", "סופר סנטר" ו"שפע שוק" בכרמיאל, טבריה, אשדוד, קריית מלאכי וקריית גת.

ד"ר אלי טייכר, היועץ הפדגוגי של התוכנית, מציין כי ממצאי הסקר מחזקים את הצורך בלימוד תחומי הצרכנות בישראל, ובחשיבות מתן כלים בנושאי צריכה נבונה לבני הנוער:
"בני הנוער אינם צרכנים בפני עצמם בלבד, אלא מהווים גם קבוצת השפעה על הרגלי הצריכה של ההורים., אומר ד"ר טייכר, המדגיש כי התכנית נבדקת מדי שנה בהערכות מקצועיות, המאששות את העובדה כי היכרות והבנת דפוסי החשיבה בזמן הקנייה, משפרות את יכולת קבלת ההחלטות של התלמידים. בנוסף, מעידים התלמידים כי הם מעבירים מיומנויות אלה להוריהם וכך באמצעות הילדים הופכים ההורים לצרכנים נבונים ואחראיים יותר.

"שבוע הצרכנות האחראית" הוא האירוע השנתי של תכנית "חכמים בריבוע" לקידום צרכנות אחראית, שמובילה חברת ריבוע כחול ישראל בע"מ, כתוכנית הדגל שלה לאחריות חברתית. התוכנית פועלת בארץ זו השנה הרביעית, ולומדים בה כ- 10,000 תלמידים מחטיבות הביניים ברחבי הארץ.

תוכנית "חכמים בריבוע" מקנה לתלמידים ידע וכלים בעולמות הצריכה השונים ומכשירה אותם להיות צרכנים נבונים ומשכילים היכולים לקבל את החלטות הקנייה שלהם, תוך הבנת מידת השפעת החלטות הקנייה שלהם על חייהם ועל חיי הקהילה סביבם.
תוכנית הלימודים, בשיתוף משרד החינוך, כוללת ערכות לימוד בתחומי הצרכנות במשפחה, איכות הסביבה, תהליכי ייצור ופרסום המוצר, הצרכנות והאזרחות וכן לימודים חוויתיים בסיורים לימודיים בסניפי המרכולים, במפעלי תעשייה ובאתרי מיחזור ופסולת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר