סקר שווקים חדש של CIA: שוק בירות הפרימיום בתנופה

"התנופה היא בין היתר תוצר של גידול במספר מותגי הפרימיום שנתנו דחיפה לשוק זה", נכתב בדוח חדש של חברת המחקרים CIA, "אך ברור לכל שעצם המגמה למתג בירות שעד כה הכרנו כבירות רגילות בפאב השכונתי, כפרימיום – היא המעניינת"

שוק משקאות האלכוהול בישראל קיבל תאוצה בשנים האחרונות ונאמד כיום בהיקף של כ-2 מיליארד שקל בשנה. אולם שוק הבירה, הנכלל בו, נותר בשנים בנתח די קבוע של כ- 30% ממנו, כלומר ללא קיטון או גידול משמעותי בהיקף המכירות. מנגד, דווקא תחום בירת הפרימיום נמצא בתנופה.

"התנופה היא בין היתר תוצר של גידול במספר מותגי הפרימיום שנתנו דחיפה לשוק זה", נכתב בדוח חדש של חברת המחקרים CIA, "אך ברור לכל שעצם המגמה למתג בירות שעד כה הכרנו כבירות רגילות בפאב השכונתי, כפרימיום – היא המעניינת".

סקירה זו, וכן סקירות ומחקרי שוק נוספים של חברת CIA, ניתן לרכוש באתר Allmarketing בכתובת:
www.allmarketing.co.il/Index.asp?CategoryID=218

הסיבות להימצאותו של שוק הבירה בשנים האחרונות במצב סטטי הן רבות. אך בכירים בשוק מדברים על הרגלי השתייה הפופולריים בקרב הנוער, כאשר ערבוב משקאות אנרגיה עם וודקה, הוא הנפוץ בהם.
יש לציין כי תדירות שתיית בירה בקרב צעירים הנה גבוהה במיוחד ביחס לכלל שותי הבירה באוכלוסייה, וכי 45% מהצעירים הבליינים שותים פעם בשבוע או 2-3 פעמים בחודש, לעומת כ-40% בכלל שותי הבירה.
בדיוק מטעמים אלו, המגמה בשנה האחרונה היא לתת דחיפה שיווקית לבירות הפרימיום. המטרה היא להפוך את שתיית הבירה לחוויה מתוחכמת, המתלווה לאוכל, בדומה למה שנעשה עם היין.

שוק הבירה הישראלי נשלט על ידי שתי חברות עיקריות: מבשלות בירה בבעלות החברה המרכזית למשקאות קלים (קרלסברג, טובורג, סטלה ארטואה ועוד), וטמפו- תעשיות בירה, המובילה בשוק עם המותגים הייניקן ומכבי.
לצדן פועלים יבואנים קטנים, כשהבולטת בהם בשנה האחרונה הנה ריספקט, חברה בת של טיב טעם רשתות, שהחלה לייבא את המותג אפס פילזן.

שוק הבירה בישראל הוא עונתי, כאשר כ-60%-70% מהמכירות הן בחודשי הקיץ. לכן, השקת המותגים החדשים נעשית בדרך כלל בעונת האביב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר