סקר של Market Watch לעדן טבע מרקט: למרות המצב הכלכלי 11% קונים מוצרי מזון טבעיים ואורגניים

לקראת פתיחת החנות התשיעית של עדן טבע מרקט, בגן העיר בת"א, ערכה חברת Market Watch סקר מחקר שוק מקיף בנושא הרגלי הצריכה של מזון בריא ומזון אורגני בישראל

לקראת פתיחת החנות התשיעית של עדן טבע מרקט, בגן העיר בת"א, ערכה חברת Market Watch סקר מחקר שוק מקיף בנושא הרגלי הצריכה של מזון בריא ומזון אורגני בישראל.

אבינועם ברוג, מנכ"ל Market Watch :"למרות המצב הכלכלי, המיתון במשק והירידה בהיקפי המכירות של רשתות השיווק, בקרב בני 25 ומעלה הייתה עלייה של למעלה מ- 100% בקניית מוצרי מזון טבעיים ואורגניים (לעומת התקופה המקבילה אשתקד). 11% ציינו שהם קונים מוצרים טבעיים ואורגניים באופן קבוע, לעומת כ- 5% לפני כשנה."

"על-פי נתוני הסקר עולה כי למרות המיתון, המזון האורגני מהווה לפחות מחצית מסל המוצרים בקרב כ- 25% מקוני מזון אורגני. בחודש יוני 2009, ציינו בני 25 ומעלה כי כ- 21% קונים מעל מחצית מהמוצרים מוצרים אורגניים וטבעיים לעומת רק 18% בחודש מרץ 2008. כ- 78% מהציבור ציינו שהדבר החשוב להם ביותר בנושא מוצרי מזון הינו מזון בריא, אורגני וטרי ורק 3.8% ציינו שהדבר החשוב להם ביותר ברכישת מוצרי מזון, הינו המחיר הזול" מוסיך ברוג.

לגבי מוצרי המזון שהכי חשוב לציבור שיהיו אורגניים, עולים הממצאים הבאים: ל-  43% חשוב שהפירות והירקות יהיו אורגניים, 13% בשר ועוף, 9.2% מוצרי חלב, 5.8% פירות יבשים, 5.1% קטניות, 2.6% חומרי ניקוי, 1.5% מוצרי קוסמטיקה, 2.2% ציינו שחשוב להם שכל המוצרים יהיו אורגניים ואין להם עדיפות למוצר מסויים, 13.8% ציינו שלא חשוב להם שהמוצרים יהיו אורגניים ו- 3.7% לא יודעים לציין מהו המוצר החשוב ביותר שיהיה אורגני.

לשאלה "האם אתה נוהג לקנות מזון אורגני וטבעי?", 7.8% ציינו שקונים באופן קבוע, 11.8% קונים לעיתים קרובות, 23.2% קונים לעיתים רחוקות, 55.4% לא קונים כלל מזון אורגני וטבעי ו- 1.8% לא ידעו לציין אם נוהגים לקנות מזון אורגני וטבעי.

בולטת התופעה שבסקר שנערך לפני כשנה, כ- 8% מהציבור לא ידע מהו מזון אורגני וטבעי. בסקר שנערך בימים אלה, 0% מהציבור לא ידע מהו מזון אורגני וטבעי. מהסקר עולה, שבקרב קוני מזון אורגני וטבעי, בני 25 ומעלה, ההוצאה הכספית הממוצעת היא כ- 420 ₪ לחודש.

גיא פרוביזור, מנכ"ל עדן טבע מרקט מציין, שבמהלך המחצית הראשונה של שנת 09', הכפילה הרשת את מכירותיה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרשת מצפה לסיים את השנה עם מחזור מכירות של כ- 200 מיליון ₪. בימים אלה פתחה עדן טבע מרקט את הסניף ה- 9 של הרשת בגן העיר בתל אביב, בהשקעה של כ-6 מיליון ₪. מדובר בסניף הראשון בפורמט עירוני ובכוונת הרשת להמשיך ולפתח את הפורמט הזה בערים נוספות. הסניף משתרע על שטח של כ- 900 מ"ר והוא הסופר מרקט הגדול בעיר למוצרי מזון אורגניים וטבעיים ובסניף יועסקו כ- 60 עובדים.

לדברי פרוביזור: "על-פי התוכנית האסטרטגית, עד שנת 2013 תכלול רשת עדן טבע מרקט 25 סניפים בכל רחבי המדינה. עד כה השקיעה הרשת למעלה מ- 100 מיליון ₪ בפתיחת 9 הסניפים."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר