סקר תנובה שף לפסח 2011: סעודת ליל הסדר בבתי המלון נתפשת יקרה יותר ממחירה בפועל

כ- 5% מהציבור יסעדו את ארוחת החג בבית המלון. מתוכם כ-32% נשארים לישון במלון ורק כ-15% מגיעים לחגוג את ליל הסדר בלבד ללא לינה. ציבור הסועדים את החג במלון מאופיין בחתך סוציו אקונומי גבוה

לקראת חג הפסח ערכה תנובה שף, החטיבה המקצועית של קונצרן תנובה, סקר בנושא אירוח בפסח בבתי מלון בארץ (באמצעות טלסקר TNS), אשר בחן את המגמות והמאפיינים של הציבור הישראלי המתכנן את סעודת ליל הסדר בבתי המלון, בהשוואה לשנים קודמות.

מנתונים של שלוש השנים האחרונות, כ-7% מהציבור התארחו בבית מלון בארץ בסדר פסח. מבחינת אפיון קהל זה, מדובר בגברים ונשים בגילאי הביניים 30-49, סטטוס גבוה (הכנסה/השכלה), מסורתיים, בביתם תינוקות וילדים בגילאי 0-12, המתגוררים באזור ת"א והמרכז.

מעניין השנה לראות שהפעם מי שיחגגו את ליל הסדר במלון מגיעים דווקא מאזור שונה – את תושבי איזור תא" וגוש דן, מחליפים תושבי חיפה והצפון. כמו כן יש יותר ייצוג גם לגילאים המבוגרים יותר – 50-65, וכן קצת יותר דתיים וגם בעלי הכנסה ממוצעת.

מגמה בולטת ומעניינת שנמצאה בקרב המתארחים השנה במלון, היא שהות בליל הסדר כולל יום החג שלמחרת (32.3%), כאשר רק מיעוט מגיע לחגוג את ליל הסדר בלבד (14.8%). כמו כן, השנה ישנו פלח נוסף של מתארחים שיגיעו לשבוע, כולל חול המועד (25.6%).

בתנובה שף מעריכים כי לקראת החגים יהיה גידול של כ-30% בהזמנות לעומת חודשים קודמים, לאור היערכות בתי המלון לחג הפסח.

כשנשאלו על סוג הארוחה המועדפת עליהם, המתארחים השיבו כי יעדיפו לקבל השנה על שולחן החג בבתי המלון ארוחה כשרה לפסח המבוססת על מאכלים ותבשילי חג מסורתיים, ופחות על מאכלים ייחודיים ועדכניים.

מבחינת תפישת המחיר של הסעודה בבתי המלון, נמצא כי רבע מהציבור לא ידעו להעריך את מחירה של ארוחת חג בבית מלון. מחיר הארוחה הממוצע בעיני הציבור עומד על כ- 500 ₪, כאשר מי שהתארחו בחג בשלוש השנים האחרונות העריכו (או זוכרים) את המחיר נמוך משמעותית מהממוצע – כ- 430 ₪ , והמתארחים השנה רק כ- 420 ₪ בממוצע.

המניעים לאירוח במלונות מתבססים בעיקר על נוחות: חיסכון בזמן ובטרחה הכרוכה בליל הסדר, וכן ממניעים אישיים/משפחתיים (כמו משפחה קטנה, לא הוזמנו להתארח, או סובלים ממגבלות שונות שמונעות מהם לארח ולהתארח).
החסמים לסעודה בבית מלון השנה הם בעיקר הרצון להיות בחיק המשפחה ולחגוג באווירה ביתית ואינטימית יותר, ללא תחושת ניכור, לצד המניע הכלכלי, בעקבות תפישת יוקר הארוחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר