סרגוס – האם קופי בר והבראסרי הם סיירת מטכ"ל?

נהנינו מהארוחה בסרגוס. כדאי לבוא בשעות הערב המאוחרות יותר (פתוח 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה) ולראות מה קורה באזור הבר, איך מתנהלת המסעדה בתצורה מלאה, ואיך נערכים יוצאי סיירת מטכ"ל המסעדנית של תל אביב לפשיטה על מאחזי האויב

לפני כשנה נפתחה מסעדת סרגוס באזור שאינו אזור אוכל ומסעדות מובהק, אלא דווקא מתחם של יבואני מכוניות – מכשירי תנועה לצדה ומזדה מולה על ידי יוצאי הקופי בר והבראסרי – משהו המצוין ברקורד שלהם משל היו יוצאי סיירת מטכ"ל או לפחות 669.
השפים הם תומר לבנה (אקס הבראסרי) ואמרי ארגוב (יוצא הקופי בר), ועל הבר מופקד גיא אדלר המכונה "שמש" (הבראסרי).

אחרי הרעש הראשוני שמענו הרבה שקט מכיוון סרגוס, כדרכן של הרבה מסעדות שפשוט עובדות כמו שצריך ואין להן זמן וכוח להתעסק בצד היח"צני של פעילותם. לפיכך הגענו ארבעה רעבים בסביבות 19.00 לארוחת ערב מוקדמת, שלא יכולה ללמד דבר על האווירה במקום, אך כן על האוכל.

המלצר החביב אסף הביא לנו כפתיח לחם חמים עם צלוחית דוגמית של שום בשמן זית וזיתים, אותה תידלק בהמשך.
המנות הראשונות שלנו היו פטריות עם ארטישוק ירושלמי (42 שקל), טונה צרובה על אטריות אורז (52 שקל) וקלאם צ'אודר (49 שקל). הפטריות היו טובות. לגבי הטונה הצרובה – לי תמיד יש בעיה עם טונה. אני פשוט אוהב את הסשימי הטהור כי הצריבה מייבשת. כאן זה היה על הנקודה הנכונה, והטונה הייתה טובה מאוד.

הקלאם צ'אודר היה עניין של טרמינולוגיה. צ'אודר הוא מרק סמיך, בו השרימפס או פירות ים אחרים טחונים או מעוכים. כאן זו הייתה מנה של מולים (קפואים כנראה) ששחו במרק. כך שאם אתם רוצים מולים – המנה תתאים לכם. אם אוותה נפשכם בצ'אודר, אל תתאכזבו כמוני.

המנות העיקריות שלנו היו שרימפס ביין לבן – מצוינים, עם סלט ירוק מרענן, טרי ומתובל כהלכה (86 שקל). סלט עוף עם מלפפונים, עשבי תיבול ובצל ירוק שמוגש עם יוגורט כבשים (34 שקל) המופיע בתפריט המנות הראשונות, הוזמן כמנה עיקרית על ידי מארחנו הפוקד את סרגוס לעתים קרובות – מן הסתם אין חכם כבעל הניסיון, והוא יודע משהו שאנו לא יודעים.

צלע חזיר ברוטב סיידר ובייקון עם פירה ובצל מטוגן (72 שקל) הייתה מעולה, ובמנה זאת מורגשת אכן השפעת קופי בר. גם הסינטה עצם ברוטב ציר בקר, שמנת ופלפל שחור גרוס (94 שקל) זכתה להצלחה, ונאכלה בהנאה ע"י נציגת המין היפה היחידה ליד שולחננו.

בקבוק פינו נואר גליל 2004 (124 שקל) אותו בחר מארחנו, היה מצוין – ומבחינתי גם ההפתעה של הארוחה. לא רצינו קינוחים רק תה וקפה, אבל אסף המלצר וסגל המטבח הפתיעו אותנו עם מוס פיסטוק ברוטב חלבה ושבבי פיסטוק טרי (בתפריט: 34 ₪) וטירמיסו (34 שקל) – בהחלט מחווה נאה של תשומת לב.

נהנינו מהארוחה בסרגוס. כדאי לבוא בשעות הערב המאוחרות יותר (פתוח 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה) ולראות מה קורה באזור הבר, איך מתנהלת המסעדה בתצורה מלאה, ואיך נערכים יוצאי סיירת מטכ"ל המסעדנית של תל אביב לפשיטה על מאחזי האויב.


סרגוס
רח' המלאכה 8 ת"א
טל. 03-5615121
פתוח 7/24

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר