עברתם את הסדר בשלום? איך להמשיך לשמור על המשקל בחג הפסח

חג הפסח מציב מכשולים רבים בפני כל מי שחושש למשקלו ולגזרתו. בחג הפסח עולים בקלות במשקל, והסיבות לכך רבות: הארוחות הגדולות, שהתחילו בארוחת ליל הסדר ונמשכות במהלך החג; המצות; והבישול המצריך שימוש בהרבה ביצים, אגוזים ושומן

חג הפסח מציב מכשולים רבים בפני כל מי שחושש למשקלו ולגזרתו. בחג הפסח עולים בקלות במשקל, והסיבות לכך רבות: הארוחות הגדולות, שהתחילו בארוחת ליל הסדר ונמשכות במהלך החג; המצות; והבישול המצריך שימוש בהרבה ביצים, אגוזים ושומן.

להלן עצות כדי לעבור את החג מבלי לעלות במשקל:
מצות – מצה אחת שווה לשתי פרוסות לחם, אך אינה משביעה כמו לחם. כדאי לצמצם ככל הניתן את כמות המצות. אפשר לאכול חצי מצה כתחליף לפרוסת לחם או פשוט לבחור במצה קלה, המכילה פחות קלוריות.
שתייה – מומלץ להרבות בשתייה לא ממותקת, 8-10 כוסות ביום של מים או חליטות צמחים. המים עוזרים לעיכול, מורידים את תחושת הרעב ומסייעים במניעת עצירות.
יין – שימו לב לכמות היין שאתם שותים. מומלץ להגביל את כמות היין ל 1-2 כוסות בלבד, ולהעדיף יין אדום יבש .
הימנעו ממאכלים מטוגנים.
השתדלו לבחור בכל מנה רק פריט אחד – בשר או עוף, תפוח אדמה או אורז, לפתן או עוגה. תוספת של ירקות חיים ומבושלים תמיד רצויה, ויכולה אף לעזור בפעולת העיכול.
ביצים – מאכלי פסח רבים מכילים הרבה ביצים. ביצים עשירות בכולסטרול ושומן, ולכן מומלץ להגביל את הכמות לביצה אחת ליום.
מומלץ לא להגיע רעבים לארוחת החג – כשרעבים אוכלים יותר וללא אבחנה. ביום הארוחה כדאי לאכול ארוחה חלבית קלה אך משביעה (מצה קלה עם גבינה, יוגורט דל שומן עם פרי).
אפשר לעזור למארחת בהגשה ובפינוי הכלים – כך תנועו יותר ותאכלו פחות.
כדאי לנצל את ימי החג לטיולים ולפעילות גופנית – כך ניתן למנוע זלילה מול המקרר, לשרוף יותר קלוריות, וכמובן לשמור על הבריאות.


שירה ג'יבליק היא דיאטנית קלינית ביערות הכרמל אחוזת בריאות וספא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר