עב בשר – העיקר זה הבשר

עב בשר באזור תעשייה פולג (איקאה) בנתניה, משדרת אווירה של בית ישראלי, עם תפריט יין ישראלי, מוסיקה עברית ברקע ותמונות ילדות נוסטלגיות – אבל העיקר כאן זה הבשר

בנסיעה בכביש החוף בואכה אזור תעשייה פולג בנתניה (איקאה, איקאה) בצהרים מאוחרים של יום קיץ לוהט, תהיתי לי על משמעות שם מסעדת היעד שלי: עב בשר. "למה להעליב?", חשבתי לי והמשכתי בנסיעה.
כשראיתי את אילן עובד, הבעלים של המסעדה יחד עם משה בלו, נרגעתי: התברר לי כי איני עב הבשר היחיד באזור.

עב בשר משדרת אווירה ישראלית, מגישה תפריט יין ישראלי, משמיעה מוסיקה עברית ברקע, ומציגה תמונות ילדות נוסטלגיות על הקירות ובתפריט הבנוי בתוך אלבומי תמונות. גם הסכו"ם נמצא על השולחן בתוך מיתקן ותיק ימים.

מה רוצים אילן עובד, במקור בן קיבוץ גבעת ברנר, ומשה בלו, חבר מרכבי 4X4, במסעדה שלהם? פשוט מאוד: שאנשים יחייכו.
אילן, הבעלים של בית קפה מוסקט במושב אודים הסמוך, רצה כל הזמן מסעדה. לפני מספר חודשים צירף את בלו כשותף ומצא את המקום בו היה קודם בית קפה.

ניל המעצב, שבעבר עיצב בתי קפה ניידים לאילן וזו המסעדה הראשונה אותה עיצב, קיבל מאילן משימה: "אני רוצה שתבנה לי פה רפת קיבוץ". ניל אמר "עד כאן", עיצב בהחלט מקום משובב לב, כשהוא מעדיף את ארכיון הקיבוץ על פני הרפת, רוב התמונות הגיעו מהאלבומים בארכיון גבעת ברנר, וחלקן תמונות משפחתיות של משה בלו.

בזמן הקצר בו היא פועלת צברה לה עב בשר קהל סועדים מהמושבים בסביבה, נתניה, ועד אזור רעננה כפר סבא.
בצהרים המסעדה מלאה, אך המשימה היא להביא אנשים בערב – בהחלט לא פשוט, אבל נקודת הכוח של המקום, הבשר, בהחלט תהווה גורם משיכה לקרניבורים שבינינו.
מדובר בבשר מיובא, רק פרות – לא פרים, שאוכלות רק עשבי תירס ותירס, וגדלות בגבהים בהם הן לא מתאמצות, אומר לנו אילן.

הולכים על העסקית
הלכנו על הארוחה העסקית של עב בשר.
יש טריק מסוים בלבוא לאכול בשלוש אחרי הצהרים כשאתה לא פריזאי שיודע שהארוחה תימשך שעתיים ובזאת יסתיים לך יום העבודה – ואחר כך תתחיל ארוחת הערב.

במחיר המנה העיקרית תקבלו גם סלט או מרק, פוקאצ'ה ושתיה קלה, ותמורת 26 ש"ח תוכלו להוסיף קינוח.
לקחנו את הסלט הירוק, איתו הגיעה פוקאצ'ה חמימה וטרייה. בכל מקרה דגמנו גם מרק היום – מרק ירקות. האמת: היה כדאי. בהחלט מרק ביתי עשיר בירקות שנטחן בבלנדר.

בעיקריות כבד עוף, שניצל עוף, קבב אלה, פטוציני נוסח אסיה, או פילה סלמון (48 ש"ח כל המנות, פרט לסלמון – 68 ש"ח).
אבל אנחנו באנו לעב בשר בשביל התכל'ס כפי שהוגדר ע"י שגיא כהן בביקורת המשבחת שלו שלו במעריב – אנחנו באנו בשביל הבשר, וליתר דיוק האנטריקוט.
אז בעסקית לא מדובר ב- 500 גרם אנטריקוט וגם לא 300 גרם, אבל 250 גרם (75 ש"ח לעסקית מבוססת אנטריקוט) בשביל מי שצריך להמשיך לעשות משהו אחרי הארוחה – זה גם כן משהו.

מגיעות הצלחות:
נעים להכיר – אנטריקוט.
נעים להכיר – אני.
קצת רוטב מרסלה ותפוחי אדמה צלויים, וזה טעים. מה זה טעים? יותר מכך. בשר מעולה, עשוי מדיום לבקשתנו ורך כמו פילה – אבל עם טעמים עשירים של אנטריקוט. שווה בהחלט.

בתפריט עב בשר המלא:
מנות ראשונות: סביצ'ה סלמון – קוביות פילה סלמון כבוש מתובלות בבצל וכוסברה (36 ₪), קרפצ'ו פילה בקר משוח בשמן זית, מלח אטלנטי, פלפל גרוס וחומץ בלסמי (39 ₪).
סלטים: סלט פטריות חם עם טופו מגוון פטריות מוקפצות עם עגבניות שרי, בצל ירוק, גמבה וטופו (42 ₪), סלט עב הבית – נתחוני סלמון בכבישה ביתית מלווים בפירות על מצע של עלי בייבי וחסה, ברוטב ויניגרט (49 ₪), סלט עלים ירוק – עלי תרד, חסה, עלי בייבי ובטטה אפויה ברוטב סויה וצ'ילי (39 ₪).

מנות עיקריות: צלעות טלה 300 גרם – צלעות טלה במרינדה ביתית, עשוי בגריל מוגש על מצע שעועית אדומה, בצל מטוגן, כוסברה ועשבי תיבול (120 ₪), אנטריקוט עב הבית 300 גרם – בגריל, מוגש עם רוטב מרסלה, תוספת תפוח אדמה פריך (105 ₪), כבד עוף מוקפץ עם בצל סגול ברוטב בלסמי וסוכר חום, מוגש על מצע פירה תפוחי אדמה (54 ₪), פסטה פטוצ'יני בסגנון אסייתי עם מגוון ירקות שום ושמן זית (49 ₪).

קינוחים:
פחזניות ברוטב שוקולד במילוי גלידת וניל (34 ₪), סניקרס שכבות שוקולד בלגי, קרם בוטנים ופצפוצי אורז (34 ₪), קרם ברולה עם עלי פילו (36 ₪).


מסעדת עב בשר
רח' המחשב 1, אזור תעשיה דרומי פולג, נתניה
טל. 09-8859599

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר