עד העצם – אף פעם לא מאכזבת

לפעמים, כשנמאס לג'אקומו מהמטבח הישראלי המתוחכם או מהמטבח האיטלקי בו הוא מתמחה, ומתחשק לו להתענג על סטייק עסיסי, הוא חוזר ל"עד העצם" הוותיקה

אני חייב להקדים – אם חיפשתם ביקורת עוקצנית, קפדנית וקטלנית, כפי שראוי שמבקר מסעדות יכתוב, לא זה המקום.

לפעמים, כשנמאס לנו מן המטבח הישראלי המתוחכם או מן המטבח האיטלקי שבו אנחנו מתמחים, ומתחשק לנו להתענג על סטייק עסיסי, אנחנו שבים וחוזרים ל"עד העצם" הוותיקה.

20 שנה לקיומה חוגגת "עד העצם" השנה – דבר נדיר בנוף המסעדות הישראלי – וההסבר לכך פשוט: שמירה קבועה ובלתי מתפשרת על רמת האוכל המוגש בה, הקפדה על שירות יעיל, מהיר ואדיב (לא, לא, זו איננה כתבה מוזמנת), למרות שהפעם, לצערי, לא הייתה בצוות המלצרים אפילו בחורה אחת.

יום ראשון אינו יום שמצטיין בפעילות גדולה במסעדות, ובכל זאת המסעדה הייתה מלאה בחצייה.
מבט חטוף בתפריט הראה גם כאן על עלייה זוחלת במחירים. סטייק 300 גרם ב-115 ₪, קצת מוגזם לטעמי, כאחד שיודע איזה מחירים משלמות מסעדות כאלה עבור הבשר שהן קונות, מה עוד שסטייק גם כמעט שאינו דורש טיפול כלשהו. כמה דקות על האש ולשולחן – רווח נקי של כמה מאות אחוזים.

פתחתי בסלט המפורסם של המקום, המלווה באותו רוטב מצוין ופשוט המוגש כאן כבר שנים רבות, שהוגש מייד כשהתיישבתי לשולחן.
כמנת פתיחה הזמנתי קליפות תפוחי אדמה ממולאות בשמנת, גבינה גאודה מותכת ובייקון (35 ₪), ממנות הדגל של המקום, טעימה ועשויה היטב.

המשכתי בשרימפס ברוטב פירי פירי, פרובנסל (46 ₪), שהשאיר טעם של עוד, וסיימתי באנטריקוט מדיום רייר (115 ₪), שנעשה בדיוק במידה הרצויה ולצידו תפוח אדמה בתנור עם שמנת – מעט בנאלי, אבל מתאים בדיוק לסוג הזה של ארוחה.

נעים לחזור למסעדה שידוע לך בדיוק מה תקבל שם, ללא יומרות וללא התחכמויות קולינריות. סתם כך, לאכול כשמתחשק משהו פשוט ולא "מעניין".

עד העצם
שד' אבא אבן פינת משכית (בנין מרכזים), הרצליה
טל. 09-9503138

מיהו ג'אקומו?
ג'אקומו – יעקב פיאלקוב, עוסק שנים רבות בבישול, ובבישול איטלקי בפרט.
הוא השתלם בבישול איטלקי אצל השף רוברטו פפי ברומא, אצל מרצ'לה חזן, ואצל כמה וכמה מאמהותיהם האיטלקיות של חבריו ברומא, בויצ'נצה ובנאפולי.
ג'אקומו עבד תקופת מה במסעדה ברומא, והייתה בבעלותו מסעדה, מעדניה, מפעל לייצור פסטה בשם "ג'אקומו".
כיום הוא מעביר קורסים בבישול איטלקי, עורך סעודות לקבוצות של עד 40 אנשים בבית הסועד, ומספק שירותי קייטרינג גורמה לקבוצות של עד 100 משתתפים.
כמו כן הוא כתב שני ספרי בישול תחת השם ג'אקומו ויולה/יעקב פיאלקוב.
ג'אקומו
רח' אצ"ג 10א' כפר סבא
טל. 052-6662124, 09-7410862
www.giacommo.net
[email protected]

צילומים: Rest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר