עד 22.9 פסטיבל טעם ראשון: היכן הכי כדאי לאכול?

כדי להעלות את המודעות לאפשרויות השונות שמציעים בתי האוכל של העיר, מתקיים בימים אלו פסטיבל אוכל ראשון מסוגו אשר קיבל את השם "טעם ראשון". במסגרת הפסטיבל, שיתקיים עד ה-22 לספטמבר, יציעו מספר רב של מסעדות ובתי קפה מנות במחירים מיוחדים, יתקיימו ערבי אוכל משותפים וסדנאות בישול שונות

בשנים האחרונות, מבלי ש(אולי) שמתם לב, התפתחה בראשון לציון סצינה קולינרית מכובדת. בדומה לפתח תקווה, פרבר מנומנם שהפך למרכז קולינרי לתושבי העיר והסביבה, גם ראשון לציון מתהדרת במספר רב של מסעדות ובתי קפה, בהם כמה וכמה מקומות מובילים ובולטים באיכותם.

כדי להעלות את המודעות לאפשרויות השונות שמציעים בתי האוכל של העיר, מתקיים בימים אלו פסטיבל אוכל ראשון מסוגו אשר קיבל את השם "טעם ראשון". במסגרת הפסטיבל, שיתקיים עד ה-22 לספטמבר, יציעו מספר רב של מסעדות ובתי קפה מנות במחירים מיוחדים, יתקיימו ערבי אוכל משותפים וסדנאות בישול שונות.

השף אשר נבחר להוביל את הצד המקצועי של הפסטיבל הוא שאול בן אדרת (קימל, התרנגול הכחול), אשר יחד עם החברה העירונית, יוזמת הפסטיבל, רוצים לעלות את המודעות של כלל הארץ לתרבות הקולינרית שצמחה בראשון לציון.

המארגנים מבטיחים כי סועדים שיגיעו במהלך הפסטיבל לראשון לציון, יוכלו ליהנות ממגוון מנות אשר יוצעו בהנחה (כפי שתראו, בפרנצ'סקה בה סעדנו זה לא קרה), וכן מערבים מיוחדים בהם יתארחו שפים האחד אצל השני לשילוב של קולינריה, בילוי והנאה.
בערבים אלה יוגשו תפריטים מיוחדים אשר ירכיבו השפים יחדיו. כמו כן יתקיימו סדנאות בישול בהם ישתתפו השפים ושף הפסטיבל שאול בן אדרת.

במקביל מתקיימת תחרות נושאת פרסים, במסגרתה מתבקשים הסועדים באותם המקומות להצביע על המקום האהוב עליהם ביותר. המקומות ייבחרו לפי קטגוריות – המשפחתית, הרומנטית, הכשרה, העסקית המשלמת, ההמבורגר הטוב ביותר, ארוחת הבוקר הטובה ביותר, הכריך הטעים ביותר, הסושי הטוב ביותר ועוד. המקומות שייבחרו יקבלו הרבה חשיפה, כמובן, ומצביעים מסויימים – פרסים.

רשימת המקומות המשתתפים בפסטיבל כוללת את לופט, פרנצ'סקה, הסוהו, פיש, נאפיס, ברנארד, פפה, ברנרד, המושבה 54, ורשתות כמו בורגרים, קפה לנדוור, ג'פניקה, קפה קפה, הסושה ועוד (הרשימה המלאה נמצאת כאן).

במסגרת הביקור היינו במוצאי שבת האחרון במסעדת פרנצ'סקה השוכן בחוף הים של העיר. לא יכולנו לדעת אם העובדה שהמקום היה מלא עד אפס מקום היא בגלל הפסטיבל או מפני שהמסעדה הוותיקה ידועה לכל תושבי האזור בחוויה המוצלחת שהיא מעניקה, שילוב נכון של אווירה מכובדת אך קלילה דייה עם אוכל איטלקי משובח.

אחרי הצצה לתפריט ובירור עם המלצרית, הבנו כי כאן למשל אין מנות במחירים מיוחדים לתקופת הפסטיבל, ולבאי המקום מגישים את אותו התפריט המוגש לאורך כל השנה. זה כולל מגוון של פסטות, רביולי, לזניה ופיצוטת הנעשות במקום, בצד דגים ובשרים.

אנו לא כאן כדי להצביע, כמובן; נשאיר זאת לתושבי העיר. אך זהו הביקור החמישי שלנו במסעדה הזו במרוצת השנים שהיא קיימת, וגם הפעם החוויה היתה טובה במיוחד. פטה כבד העוף ממשיך להיות בעל מרקם חלק ושילוב טעמים נכון בין החמאה לכבד (46 שקלים); והמילנזנה, גלילות חצילים במילוי ריקוטה, תרד, פרמז'ן וריקוטה ברוטב נפוליטנה זו מנה קלילה וטעימה, גם אם התרד כמעט ולא מורגש בין הגבינה לעגבניות והחצילים (44 שקלים).

כך היה גם בעיקריות: פילה דג היום, שהיה באותו ערב דניס, היה אחד הטובים שטעמנו, לאחר שנצלה על הפלנצ'ה, והריזוטו זעפרן וקולי פלפלים לקח את הריזוטו הקלאסי לכיוון מפתיע לטובה בקלילות שלו (108 שקלים); והאנטריקוט הטחון, מנה חדשה שהיא למעשה קציצה גדולה עשויה מבשר אנטריקוט טחון עם פרוסת פורטבלו ובצל מעל, היתה מנה מצויינת של בשר איכותי ורוטב מדויק, וכל זה עם פירה לא מיוחד אבל טעים (98 שקלים).

כשהגענו לקינוחים הצטערנו לשמוע שמרביתם כבר נגמרו, עוד עדות להצלחת המקום. אז הסתפקנו בפבלובה, ששילב מרנג עם קרם פירות יר מתקתק ופירות יער מעל, מנה פושטה וטבה (38 שקלים).

אנחנו ממשיכים להצביע בעד פרנצס'קה כאחת המסעדות הטובות בעיר, אבל מעודדים אתכם לצאת ולחקור את צפונותיה הקולינריים של ראשון לציון. מניסיוננו, יש בה עוד הרבה הפתעות טעימות.

לאתר הפייסבוק של הפסטיבל ורשימת המסעדות המלאה

צילום: שי בו אפריים, מורג ביטן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר