עוגות גבינה לחג שבועות תשע"ז 2017

ארקפה: טארט ריקוטה ואגסים הייתה המוצלחת והמיוחדת מהשתיים
לקראת חג השבועות טעמנו מספר עוגות גבינה, בהתאם למסורת ולמצופה מהקונדיטורים. לא חילקנו  ציונים, אך סדר הופעת העוגות משתי הטעימות לנו ביותר לאלה שמעט פחות. שיהיה חג שמח!

ארקפה

טעמנו שתיים מהעוגות של הרשת לקראת החג המתקרב. טארט ריקוטה ואגסים הייתה המוצלחת והמיוחדת מהשתיים – קלתית עשירה המשלבת בצק חמאה פריך עם מלית מצוינת של גבינת ריקוטה, והכל מעוטר באגסים ביין עם פיסטוקים. אם אתם מחפשים עוגה קלאסית יותר, יש לרשת  עוגת גבינה-לימון – בצק פריך ומעליו תערובת של גבינה לבנה, שמנת חמוצה, סוכר, לימון ושוקולד לבן. נכון שהחמצמצות של הלימון לא הורגשה מספיק, אבל העוגה הייתה טעימה גם כך. המחיר 95 שקלים לטארט, 129 שקלים לגבינה-לימון. להשיג בסניפי הרשת.

עוגת גבינה אפויה בציפוי קרם גבינה הנמכרת עם שלושה רטבים אותם מוזגים בעת ההגשה
עוגת גבינה אפויה בציפוי קרם גבינה הנמכרת עם שלושה רטבים אותם מוזגים בעת ההגשה. צילום סיוון ציפורין

בוטיק סנטרל

מבין מגוון העוגות שמציעים כאן לחג, השיקה הרשת את עוגת ה-DIY – עוגת גבינה אפויה בציפוי קרם גבינה, הנמכרת עם שלושה רטבים אותם מוזגים בעת ההגשה, כל אחד לפי רצונו וטעמו. העוגה קלילה יחסית וטעימה במיוחד, מסוג עוגות הגבינה הקלאסיות שאנחנו אוהבים. מבין שלושת הרטבים – קרמל מלוח, שוקולד או פירות יער; אין ספק שהקרמל הוא המוצלח מכולם, בין השאר בגלל המליחות המעודנת שהרוטב מספק לעוגה. גאנש השוקולד היה מוצלח בדרכו, בעוד שרוטה פירות היער, כלומר אוכמניות, היה חביב. את השניים הראשונים ממליצים לחמם – וכדאי לעשות זאת, כי המרקם שלהם מוצק מדי, והחמימות מספקת עוד הפתעה עם כל ביס. המחיר 128 שקלים לעוגה ורוטב, 14 שקלים לכל רוטב נוסף.

וונילה פרמבואז – שילוב של סבלה ברטון וגבינה אפויה עם קרם פטיסייר שמנת, גלסאז' פטל ושאנטיי שוקולד לבן
וונילה פרמבואז – שילוב של סבלה ברטון וגבינה אפויה עם קרם פטיסייר שמנת, גלסאז' פטל ושאנטיי שוקולד לבן. צילום רונן מנגן

רולדין

מתוך עוגות הרשת אותן טעמנו לקראת החג, בולטת דווקא הוונילה פרמבואז – שילוב של סבלה ברטון וגבינה אפויה עם קרם פטיסייר שמנת, גלסאז' פטל ושאנטיי שוקולד לבן. חומרי גלם איכותיים שמצליחים לספק לא רק עוגה מרשימה אלא גם טעימה במיוחד. הפבלובה צ'יז קייק –ביסקוויט פיננסייר, מרנג שקדים קלויים, מרמלדת תות ומוס פטיסייר גבינה  – הייתה מרשימה לעין, אך חרף האיכות שבחומרי הגלם, הטעם לא הרשים באותה המידה. המחיר 59.9 שקלים לפס של הוונילה, 139 שקלים לעוגת הצ'יז קייק בקוטר 18 ס"מ. להשיג בסניפי הרשת.

אין ספק כי זו עם התותים הייתה המוצלחת והמומלצת בכל הקשור לטעמים
אין ספק כי זו עם התותים הייתה המוצלחת והמומלצת בכל הקשור לטעמים. צילום בני גם זו לטובה

מתוקה

אנחנו לא ממש מבינים מדוע טרנד הרטרו, הפופולארי כל כך בכל תחומי החיים בשנים האחרונות, צריך להגיע גם לתחום האוכל. אבל אם אתם דווקא שמחים על ההזדמנות לאכול מחדש מאכלי ילדות – ובאיכות גבוהה יותר מזו שהייתה בזמנו, אתם תיהנו מליין הרטרו, הכולל עוגת קדאיף comeback, רולדה תותים ורולדה היער השחור. מבין השלוש, אין ספק כי זו עם התותים הייתה המוצלחת והמומלצת בכל הקשור לטעמים. קראנצ' הריקוטה ואפרסקים של הרשת היא עוגה פשוטה אך טובה, עם כמות יפה של מילוי ובצק טוב, ויש כמובן שלל עוגות גבינה מוכרות וידועות. המחיר 65 שקלים לפס של רולדה, 42 שקלים לפס של ריקוטה. להשיג בסניפי הרשת ובחנות האינטרנטית.

עוגת הגבינה הקלאסית של הרשת היא אחת הטובות שאכלנו
עוגת הגבינה הקלאסית של הרשת היא אחת הטובות שאכלנו. צילום אסף לוי

ביגה

עוגת הגבינה הקלאסית של הרשת היא אחת הטובות שאכלנו. העיצוב אמנם אינו מהמצטיינים, והמרקם עשוי להיות דחוס מדי עבור מי שמחפש עוגה אוורירית, אבל היא מתוקה במידה וטעימה במיוחד. עם זאת, הייתה התלהבות הרבה יותר גדולה מעוגת ה"קלאב סנדוויץ'", המזכירה את הטירמיסו הידוע. זו עוגה מתוקה מדי כאשר היא יוצאת מהמקרר, אבל אם תקפיאו אותה ותגישו אותה קפואה למחצה, המתיקות מתעדנת והעוגה תיגמר מהר מכפי שתצפו. המחיר 45 שקלים לעוגה הקלאסית, 39 שקלים לעוגת קלאב אישית. להשיג בסניפי הרשת.

 

מארז הכולל עוגת גבינה אפויה עם תוספות למזיגה עצמית - קפוצ'ינו, ווניל הדרים, וקרמבל
מארז הכולל עוגת גבינה אפויה עם תוספות למזיגה עצמית – קפוצ'ינו, ווניל הדרים, וקרמבל

קונדיטוריה שני

מבין העוגות שמציעה הרשת לחג, יש מארז הכולל עוגת גבינה אפויה עם תוספות למזיגה עצמית – קפוצ'ינו, ווניל הדרים, וקרמבל. העוגה עצמה מעט דחוסה ולימונית יחסית, אך טובה בסך הכל. התוספות, לעומת זאת, לא  מלהיבות – הקרמבל מאכזב בטעמיו, בעוד שהשניים האחרים היו טובים כל עוד נמזגו מיד, אך ברגע שנשארו זמן מה על השולחן, החמאה והמים התפצלו להם לשתי שכבות לא אסתטיות בעליל.  המחיר 98 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר