עוגת גבינה פירורים

זאת עוגה מאד מיוחדת שקיבלתי את המתכון שלה לפני המון שנים, ופתאום נזכרתי בה. הבצק מדהים, והוא טוב גם לעוגיות. תבחרו איזו מילוי פירות או ריבה שאתם אוהבים. בגבינה אין סוכר, רק את השמנת המוקצפת. זה נותן רעננות מקסימה לעוגה, ולטעמי מאד טעים. כמובן שהעוגה צריכה להיות לילה במקרר וחייבת להיות קרה. אם אתם ממש אוהבים מתוק, תוסיפו 2 כפות סוכר לשמנת בהקצפה.חומרים לבצק:350 גר' קמח100 גר' סוכר200 גר' חמאהשקית אבקת אפייה1 ביצהלמילוי הגבינה:250 גר' שמנת מתוקה מוקצפת(2 כפות סוכר אם רוצים)250 גר' גבינה לבנהמילוי אוכמניות או מילוי פירות אחראופן הכנת הבצק:שמים במעבד מזון את הקמח, הסוכר, החמאה ואבקת האפייה.מפעילים בפולסים עד שנוצרים פירורים.מוסיפים את הביצה ומפעילים בפולסים עד שנוצר בצק.מחלקים את הבצק לשניים ומשטיחים כל חלק בין שני ניירות אפייה.מרפדים תבנית אפייה מלבנית בחצי מהבצק. את החצי השני משאירים על נייר האפייה.אופים את שני החלקים בתנור מחומם מראש ל-180 מעלות טורבו כ-12 דקות ומקררים.אופן הכנת הגבינה:מקציפים את השמנת לקצפת יציבה ומערבבים בזהירות עם הגבינה.הרכבת העוגה:מורחים את מילוי הדובדבנים על הבצק בתבנית בשכבה אחידה.מפזרים בזהירות את הגבינה.מפוררים את שאר הבצק מעל הגבינה, מכסים בניילון נצמד ומשאירים לילה במקרר.שומרים בקירור עד ההגשה. בשביל הצילום הכנתי עוגה אישית כדי שתוכלו לראות איך הוא נראה. אני ממליצה להכין עוגה בתבנית מרובעת ולחתוך בהגשה לריבועים. טיפ: כאשר מקציפים ביצים או שמנת, בעצם מכניסים אוויר לתוך הקציפה. לכן מאד חשוב לא לדפוק את כלי ההקצפה (או כל כלי אחר, כמו לקקן), על הקערה, כדי לנקות את הכלי. נכון שאנחנו עושים את זה באופן אוטומטי – אז לא לעבוד על אוטומט.הדפיקות האלו מוציאות את האוויר שעכשיו עבדנו כל כך קשה כדי להכניס אותו.

זאת עוגה מאד מיוחדת שקיבלתי את המתכון שלה לפני המון שנים, ופתאום נזכרתי בה. הבצק מדהים, והוא טוב גם לעוגיות. תבחרו איזו מילוי פירות או ריבה שאתם אוהבים. בגבינה אין סוכר, רק את השמנת המוקצפת. זה נותן רעננות מקסימה לעוגה, ולטעמי מאד טעים. כמובן שהעוגה צריכה להיות לילה במקרר וחייבת להיות קרה. אם אתם ממש אוהבים מתוק, תוסיפו 2 כפות סוכר לשמנת בהקצפה.

חומרים לבצק:
350 גר' קמח
100 גר' סוכר
200 גר' חמאה
שקית אבקת אפייה
1 ביצה

למילוי הגבינה:
250 גר' שמנת מתוקה מוקצפת
(2 כפות סוכר אם רוצים)
250 גר' גבינה לבנה
מילוי אוכמניות או מילוי פירות אחר

אופן הכנת הבצק:
שמים במעבד מזון את הקמח, הסוכר, החמאה ואבקת האפייה.
מפעילים בפולסים עד שנוצרים פירורים.
מוסיפים את הביצה ומפעילים בפולסים עד שנוצר בצק.
מחלקים את הבצק לשניים ומשטיחים כל חלק בין שני ניירות אפייה.
מרפדים תבנית אפייה מלבנית בחצי מהבצק. את החצי השני משאירים על נייר האפייה.
אופים את שני החלקים בתנור מחומם מראש ל-180 מעלות טורבו כ-12 דקות ומקררים.

אופן הכנת הגבינה:
מקציפים את השמנת לקצפת יציבה ומערבבים בזהירות עם הגבינה.

הרכבת העוגה:
מורחים את מילוי הדובדבנים על הבצק בתבנית בשכבה אחידה.
מפזרים בזהירות את הגבינה.
מפוררים את שאר הבצק מעל הגבינה, מכסים בניילון נצמד ומשאירים לילה במקרר.
שומרים בקירור עד ההגשה.

בשביל הצילום הכנתי עוגה אישית כדי שתוכלו לראות איך הוא נראה. אני ממליצה להכין עוגה בתבנית מרובעת ולחתוך בהגשה לריבועים.

טיפ:
כאשר מקציפים ביצים או שמנת, בעצם מכניסים אוויר לתוך הקציפה. לכן מאד חשוב לא לדפוק את כלי ההקצפה (או כל כלי אחר, כמו לקקן), על הקערה, כדי לנקות את הכלי. נכון שאנחנו עושים את זה באופן אוטומטי – אז לא לעבוד על אוטומט.
הדפיקות האלו מוציאות את האוויר שעכשיו עבדנו כל כך קשה כדי להכניס אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר