עוגת גלידה בשכבות

באייסברג מגישים את עוגת הגלידה בתבניות אישיות. גם בבית ניתן להכין את עוגת השכבות בכלי הגשה אישיים עמוקים – אולם אז תהליך העבודה הפוך: השכבה הראשונה היא סורבה הפירות בו מצפים את תחתית הכלי והדפנות, מעליו מסדרים בצק, גלידת שוקולד, בצק, גלידת וניל או וניל אגוזים ושכבת בצק נוספת. לצורך ההגשה הופכים את התבנית על הצלחת ומפרידים אותה מהעוגה, ומתקבלת "פצצת" גלידה מרשימה. כדאי לעטר בפירות טריים.חומרים לבסיס העוגה500 גרם חלבון ביצה (12 חלבונים)160 גרם סוכר לבן (כוס סוכר פחות 2 כפות)200 גרם שקדים200 גרם אגוזי מלך400 גרם אבקת סוכראופן הכנת העוגהלטחון במעבד מזון את אבקת הסוכר השקדים והאגוזים עד לקבלת מעין קמח.בכלי ניפרד להקציף את חלבון הביצה עם הסוכר הלבן (אפשר להוסיף קמצוץ מלח לימון כדי ליצב)לקפל את קמח האגוזים לתוך הקצףלשמן 2 תבנית רבועות גדולות עם ניר פרגמנט. לשטח את הבלילה בגובה של 1 ס"מלאפות 25 דקות בתנור בטמפרטורה של 220 מעלות. להוריד ל-170 מעלות ולאפות עוד 20 דקות.לצנן את העוגה על רשת להרכבת העוגה(בתבנית קפיצית מספר 22)400 גרם גלידת שוקולד400 גרם סורבה פירות יער400 גרם גלידת וניל או וניל אגוזיםלפרק את התבנית של העוגה. להניח את התחתית של התבנית 22 על העוגה ולקרוץ שלושה עיגולים מהבצק האפוי.להפריד את העיגול מניר הפרגמטלסגור את התבנית של העוגה. להניח את העיגול האפוי הראשון על התחתית.לשטח 400 גרם גלידת שוקולד משובחתלהניח על הגלידה המשוטחת עיגול אפוי נוסף.עכשיו למרוח בצורה אחידה סורבה פירות יער ולהניח מעליו עיגול אפוי שלישי.לסגירת העוגה יש למרוח בצורה אחידה ומושלמת גלידת וניל או וניל אגוזים לשמור במקפיא עד להגשה.לפני הגשה להרטיב מגבת מטבח במים רותחים לנגב בה את השוליים הקפיציים של התבנית . לעבור עם המגבת החמה מספר פעמים עד שהתבנית ניתקת מהעוגה.לפרוס לפרוסות דקות בעזרת סכין מחומם.

באייסברג מגישים את עוגת הגלידה בתבניות אישיות. גם בבית ניתן להכין את עוגת השכבות בכלי הגשה אישיים עמוקים – אולם אז תהליך העבודה הפוך: השכבה הראשונה היא סורבה הפירות בו מצפים את תחתית הכלי והדפנות, מעליו מסדרים בצק, גלידת שוקולד, בצק, גלידת וניל או וניל אגוזים ושכבת בצק נוספת. לצורך ההגשה הופכים את התבנית על הצלחת ומפרידים אותה מהעוגה, ומתקבלת "פצצת" גלידה מרשימה. כדאי לעטר בפירות טריים.

חומרים לבסיס העוגה
500 גרם חלבון ביצה (12 חלבונים)
160 גרם סוכר לבן (כוס סוכר פחות 2 כפות)
200 גרם שקדים
200 גרם אגוזי מלך
400 גרם אבקת סוכר

אופן הכנת העוגה
לטחון במעבד מזון את אבקת הסוכר השקדים והאגוזים עד לקבלת מעין קמח.

בכלי ניפרד להקציף את חלבון הביצה עם הסוכר הלבן (אפשר להוסיף קמצוץ מלח לימון כדי ליצב)

לקפל את קמח האגוזים לתוך הקצף

לשמן 2 תבנית רבועות גדולות עם ניר פרגמנט.

לשטח את הבלילה בגובה של 1 ס"מ

לאפות 25 דקות בתנור בטמפרטורה של 220 מעלות.

להוריד ל-170 מעלות ולאפות עוד 20 דקות.

לצנן את העוגה על רשת

להרכבת העוגה(בתבנית קפיצית מספר 22)
400 גרם גלידת שוקולד
400 גרם סורבה פירות יער
400 גרם גלידת וניל או וניל אגוזים

לפרק את התבנית של העוגה. להניח את התחתית של התבנית 22 על העוגה ולקרוץ שלושה עיגולים מהבצק האפוי.

להפריד את העיגול מניר הפרגמט

לסגור את התבנית של העוגה. להניח את העיגול האפוי הראשון על התחתית.

לשטח 400 גרם גלידת שוקולד משובחת

להניח על הגלידה המשוטחת עיגול אפוי נוסף.

עכשיו למרוח בצורה אחידה סורבה פירות יער ולהניח מעליו עיגול אפוי שלישי.

לסגירת העוגה יש למרוח בצורה אחידה ומושלמת גלידת וניל או וניל אגוזים לשמור במקפיא עד להגשה.

לפני הגשה
להרטיב מגבת מטבח במים רותחים לנגב בה את השוליים הקפיציים של התבנית . לעבור עם המגבת החמה מספר פעמים עד שהתבנית ניתקת מהעוגה.

לפרוס לפרוסות דקות בעזרת סכין מחומם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר