עולה חדש ממקסיקו: מותג הטקילה וילה לובוס

Villa Lobos נחשב מותג טקילה איכותי ויוקרתי, המיוצר מ-100% אגבה כחולה. זו רמת הייצור הכי איכותית של טקילות. המותג זכה בשנת 2015 במדליית זהב כפולה, ונבחר למותג הטקילה הטוב מבין 143 מותגים

להפתעתי הרבה גיליתי לאחרונה כי יש חג שנקרא "יום הטקילה העולמי", והואחל בשלהי יולי. לציון יום החג התכנסנו בהזמנת יבואנית האלכוהולים ג'יימס רי'צרדסון (כן, חברת הדיוטי פרי), למפגש טעימות מותג הטקילה פרימיום, Villa Lobos, שבימים אלה מגיע לראשונה לישראל. המפגש לווה בהדרכת בעלי המותג ומאסטר טקילות בעצמו, דייל סקאלר (בתמונה), והתקיים בבר-מסעדה המקסיקנית לה-אוטרה במלון אימפריאל תל-אביב. כבר עם מזיגת הטקילה הראשונה בזמן המינגלינג, הרגשתי מקסיקו באוויר.

Villa Lobos נחשב מותג טקילה איכותי ויוקרתי, המיוצר מ-100% אגבה כחולה. זו רמת הייצור הכי איכותית של טקילות, כפי שהבנתי בהמשך.
המותג עצמו זכה בשנת 2015 במדליית זהב כפולה, ונבחר למותג הטקילה הטוב מבין 143 מותגי טקילה בתחרות San Francisco World.

לפני הסיפור על המזקקה והטעימה, כמה מילים על הליך ייצור הטקילה.
כדי שטקילה תורשה להיקרא כך, על המשקה לעמוד בתקנים וחוקים רבים הנאכפים על ידי הרשויות של מקסיקו. הגורם האחראי על התקינה והאכיפה הוא המועצה הרגולטורית של יצרני הטקילה, ורק טקילה הנעשית לפי הכללים מקבלת תו שייכות ל-Appellation of origin Tequila Territory. 

ישנם חמישה אזורים בהם מותר לייצר טקילה, כאשר ארבעה מהם מהווים 95% מהייצור. טקילה המיוצרת מחוץ לאזורים אלה, לא נחשבת טקילה אמיתית.
טקילה אמיתית נעשית מצמח האגבה הכחולה, מעין קקטוס אותו מגדלים במטעים ייעודיים, והוא מגיע לגובה כמה מטרים בבגרותו. סך הכל ישנם מעל 199 זני אגבה, ולייצור הטקילה משתמשים בצמחי אגבה בוגרים, בני 7-9 שנים. חותכים את הגבעולים הבשרניים, ומהם, בהליך המיוחד של הזיקוק ובהמשך יישון במכלים וחביות, נוצרת הטקילה.
טעמה של האגבה הוא כמו טעם דבש מתוק, תחושת מציצת קנה סוכר. זה גם הטעם הבסיסי המתקבל בטקילה טהורה.

אחרי שמבינים את הסיפור הארוך והנוקשה בכלליו ליצור הטקילה, אפשר להעריך היטב את שתייתה של טקילה איכותית, כמו זו של וילה לובוס.
דייב סקאלר סוחר משקאות בריטי וכיום בעלי המותג, סיפר במבטא בריטי אך בסגנון מקסיקאי משעשע, את סיפורו של המותג, שנולד כתוצאה משיתוף פעולה בין דייל לבין המקסיקני קרלוס קמרנה, המוכר כבעל שדות אגבה ויצרן טקילה ממשפחה וותיקה ובעלת מסורת רבת שנים בתחום.
השניים, שהפכו לחברים טובים, יצרו טקילה פרמיום המכילה 100% אגבה כחולה, הנבחרת בקפידה לפי בשלות ורמות סוכר. קרלוס מספק אגבה לחברות טקילה גדולות במקסיקו, ואת החומר גלם האיכותי ביותר שומר לעצמו ומשתמש בוילה לובוס, המיוצרת בשיטה ידנית כמיטב המסורת המקסיקנית, בזיקוק כפול בתוך דודי נחושת, עד ליצירת תזקיק נקי השומר על איכויות חומרי הגלם.

טעימת הטקילות
כל הטקילות בטעימה מיוצרות באותה מתכונת, וההבדל ביניהן הוא במשך זמן היישון בחביות. כל אחד לפי החך האישי ,ימצא את הטקילה שמתאימה לו.

Blanco
טקילה נקייה ובסיסית המתיישנת 6 חודשים במכלי מתכת, מעין טקילה למתחילים. 40% אלכוהול, 700 מ"ל.
מבחינתי זו הטקילה הכי נכונה לשתיה כמשקה נקי בקיץ הישראלי, ובכלל למי שרוצה להבין ולהחשף לארומות וטעמי האגבה והטקילה בצורה טהורה, ללא חבית. האף שופע ארומות פלפל לבן ומאפייני טרואר ה-High Land. לאחר 20-30 דקות בכוס הטעמים מתפתחים ונעשים מורכבים ומורגשים יותר, להמשך שתיה בהנאה.
יופי של משקה, בעיקר כאפריטיף, ולא רק ליום הטקילה, עם תמורה ראויה למחיר.
189 ₪ בחנויות, 41.9$ בחנות הדיוטי פרי.

Reposado
טקילה שעברה יישון מינימלי של 11 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאיות. 40% אלכוהול, 700 מ"ל.
זיכתה את המזקקה במדליית זהב, ולא בכדי. שילוב נהדר ולא עמוס של עץ המוציא את המיטב מארומות וטעמי האגבה. ארומות הפרי המתקתק משתדכות יפה לרקע של ארומות עצי יער ואדמה. בחך מרגישים מעין נגיעות ווניל עדינות ועישון, הממתנות את המתיקות הטבעית של האגבה.
טקילה גסטרונומית, שכיף לשתות לאורך זמן עם מנות בר בסגנון מקסיקאי. גם מי שלא חובב טקילה יוכל להתחבר למשקה זה, ובעיקר לחוויה של ההתפתחות בכוס. כדאי לזכור שמדובר ב-40% אלכהול ולפחות מסיבה זו האוכל נדרש לשתייה ממושכת.
209 ₪ בחנויות. תמורה טובה מאוד למחיר.



Anejo
טקילה שעברה יישון של 21 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאיות. 40% אלכוהול, 700 מ"ל.
זו כבר טקילה רצינית, אולי מעט כבדה לקיץ הישראלי, אך למי שרוצה ליהנות בסוף ארוחה ממשקה נקי בעל אופי מורכב, הטקילה הזו תיתן את המענה.
החבית וטעמי העישון מובלטים גם בגוון המשקה. מתיקות האגבה (בתמונה) מורגשת בעיקר בסיומת ולאחר זמן התפתחות בכוס. משקה שכדאי לשתות לאט ונקי, כדי להעריך טקילה רצינית.
219 ₪ בחנויות ו- 49.9$ בחנות הדיוטי פרי. מחיר ראוי עבור מי שלא מגיע למקסיקו, ורוצה להציג בבר המשקאות הביתי משקה טקילה רציני.



Extra Anejo
טקילה סופר איכותית, שעברה יישון של 48 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאיות. 40% אלכוהול, 700 מ"ל.
קרדיט גדול למזזקה, שכן וילה לובוס היא בין יצרניות טקילה היחידות בעולם שמפיקות רמת אקסטרה אנייחו בכמות מסחרית.
זו טקילה למבינים. מי שמעריך טקילה טובה, ברמת פרימיום, ימצא במשקה זה את המענה. טקילה אלגנטית ועשירה במגוון ארומות וטעמי חך, שנשארים ומתפתחים לאורך זמן. משקה עוצמתי מלא טעמי תיבול בסגנון מאכלים דרום אמריקאים, לצד תחושת דבש טהור בחך. הסיומת החלקה והארוכה רק מזמינה המשך שתייה להנאה.
במונחי תמורה למחיר, אין ספק שזו טקילה למי שהכסף אינו שיקול עבורו. למי שמגיע לבר או מסעדה בה המשקה מוצע, כדאי לא לוותר על החוויה.
299 ₪ בחנויות

לאחר טעימת הבסיס, הכין צוות הבר של לה-אוטרה מגוון קוקטיילים מבוססי המשקה. כפי שמרביתנו מכירים מברים ומסעדות, הטקילה מוגשת בצ'ייסרים עם ליים ומרגריטה, כמו בלאדי מארי. בטעימה הופתעתי לגלות כמה קוקטיילים מיוחדים ושונים אפשר להכין על בסיס המשקה. בעיקר בהיותו בעל 40% אלכהול, שתייתו בקוקטייל תתאים יותר בעיקר בימים החמים.

למי שחפץ להתנסות בבית, להלן מספר מתכונים מבוססי טקילה וילה לובוס, כפי שמציע יעקב שטיינסברג, מנהל המשקאות בג'ספר & ג'ונס תל-אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר