עולי ציון: פרי המחאה החברתית

הקונספט, כפי שמסביר צוק, הוא מקום שיאפשר במחיריו בילוי מהנה גם למי שנאנק תחת מחיר החיתולים לתינוקות. הנה לכם הבר-מסעדה הראשון שנפתח באופן רשמי על בסיס המחאה החברתית

במקום בו פעלה לזמן קצר מאוד המסעדה המסקרנת והייחודית ביותר שהיתה בישראל בשנים האחרונות, "שקוף" היה שמה, נפתחה בימים אלו מסעדת-בר חדשה.
מי שחתומה על המקום ומבשלת בו היא נטלי שחף, שהצליחה לגייס קבוצה של משקיעים ובראשם השף ניר צוק לטובת המסעדה החדשה. הפעם השם מגיע מהכתובת: "עולי ציון".

הקונספט, כפי שמסביר צוק, הוא מקום שיאפשר במחיריו בילוי מהנה גם למי שנאנק תחת מחיר החיתולים לתינוקות. הנה לכם הבר-מסעדה הראשון שנפתח באופן רשמי על בסיס המחאה החברתית.

יש משהו אירוני בעובדה שעולי ציון החברתית נפתחת במקום בו פעלה אחת המסעדות היקרות בארץ. ברוח החברתיות והצמצום הכלכלי, נשמר עיצוב הפנים של החלל, שעיקרו לא השתנה כליל: יושבים סביב שולחן בר ארוך במיוחד, שהמשטח שלו עשוי זכוכית מחוסמת המוארת מהתחתית שלה. כל זה מקיף את המטבח השקוף, ואפשר לבהות במלצרים או בטבחים בזמן הארוחה.
נטלי שחף, עולי ציון
החברתיות מתבטאת היטב בתפריט. הקונספט הקולינרי הוא אוכל מקומי מיפו, כלומר טעמים מהמטבח הבולגרי, הערבי והרומני. המחירים ידידותיים למשתמש: נקניקה רומנית, ערבית או בולגרית (17 ₪), מנת חומוס מקומי (15 ₪) הן בין המנות הראשונות והזולות. בין העיקריות, היקרה ביותר היא תבשיל דגים יפואי (65 ₪) בצד בורקס ליאון עם בשר קצוץ (56 ₪).

לתשומת לב: המנות קטנות. מנת פתיח של נקניקייה אחת לא גדולה (מבית היוצר של אחיו של ניר צוק) עם כרוב לבן, בצל צרוב על הגריל וחרדל – מנת בירה. מנת החומוס – מוצלח ככל שהוא – קטנה גם היא.

יש עוד מנות: סלט עגבניות תמר צבעוני ויפה עם רוטב יוגורט ופלפל חריף (29 ₪); קבב דגים מעולה עם תבשיל חיטה סטנדרטי (62 ₪); קבב בקר עם פירה (55 ₪). שלושתן מנות יפות בגודלן, כיאה למנות עיקריות, אך לא גדולות במיוחד; האוכל טוב, לפעמים מרגיש ביתי.

בביקור נוסף נדגמו גם בורקס לאון עם שרימפס – התכתבות עם הסביבה היפואית (54 ₪), ומקלובה שהייתה באותו יום בתפריט הספיישלים. באותו ביקור נהנו הסועדים גם מקינוח חביב של פירות חמים ביין עם קצפת וסילאן.

אנחנו הלכנו לפני הקינוחים, וסיכמנו את הערב ברגשות מעורבים. האיכות של האוכל טובה והמחירים הנמוכים נוחים, אך הם נותנים השפעתם על גודל המנות, לכן אל תבואו רעבים מדי או עם מינוס גדול מדי.

עולי ציון
רח' עולי ציון 34 יפו
טל. 03-6044936
בתקופת ההרצה: א'-ה' 19:00-2:00, שישי 12:00-2:00, שבת 19:00-2:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר