עוף מדפונה עם ירקות שורש עשבי תיבול ובהרט

"מדפונה" הוא מאכל בדואי מסורתי שפרוש שמו "קבור". מדובר בנתחי בשר (או צאן או עוף) הקבורים באדמה מתחת לגחלים לוחשות עם ירקות ותבלינים ל- 3-4 שעות. ניחוחות התבשיל המשכרים גורמים להתנפלות, אכילה בידיים וחברותא גרגרנית במיוחד. מצרכים1 עוף בינוני שלם, נקי מנוצות ושאריות אחרות1 גליל רדיד אלומיניום2 תפוחי אדמה בינוניים2 גזרים בינוניים3 בצלים בינוניים4 גבעולי סלרי אמריקאי5 ס"מ ג'ינגר טרי, מגורר8 שיני שום שלמות, קלופות 1 לימון פרוס עם הקליפהצרור גדול של תימין טרי או זעתר טרי1 כף שטוחה מלח1 כף שטוחה פלפל שחור גרוס1 כף שטוחה בהרטרבע כוס שמן זיתחצי כוס יין לבן יבש (שרדונה)אופן ההכנה1. מחממים תנור לחום של 250 מעלות. קולפים את כל ירקות השורש וקצוצים גס. מערבבים בקערה גדולה עם הג'ינג'ר, שיני השום, 3 פרוסות לימון, 1/2 מכמות התבלינים (המלח, הפלפל והבהרט) ושמן הזית.2. פורסים את רדיד האלומיניום על משטח העבודה כ-40 ס"מ, לא לתלוש. מניחים על האלומיניום את ענפי התימין ומפזרים עליהם את שארית התבלינים ופרוסות הלימון. מניחים את העוף במרכז הרדיד הפרוס כאשר הרגלים פונות לכיוון שלנו והגב כלפי מעלה. בעזרת סכין חדה או מספרי עוף, חותכים את הגב לאורכו ופותחים לצדדים. ממלאים את החלל שנוצר בירקות השורש.3. מקפלים את קצוות רדיד האלומיניום כלפי מעלה, ויוצקים את היין על העוף. סוגרים את העוף , עד כמה שאפשר, חזרה למצבו הקודם. עוטים את העוף ברדיד האלומיניום מכל הצדדים תוך כדי הידוק וקיפול הרדיד בכל שכבה ושכבה הצמדתו לעוף הממולא. לאחר 5 שכבות תולשים את הרדיד, מסובבים ת העוף ועוטפים באותה דרך לאורכו. שכבות הרדיד צריכות לאטום את העוף לחלוטין ולשמור על כל הנוזלים, הטעמים והארומה של התבשיל במשך זמן הבישול הארוך בתנור. 4. צולים בתנור במשך 3-4 שעות. בסוף הבישול יש להוציא העוף מהתנור, לפתוח בזהירות את נייר הכסף על ידי חיתוך לאורך הגב במקביל לחיתוך שעשינו לגב העוף. יש להגיש על מגש גדול או צלחת גדולה ביחד עם נייר הכסף השומר על כל התכולה והנוזלים הטעימים של התבשיל. מומלץ להמתין מספר דקות לפני האכילה. התבשיל חם מאוד!

"מדפונה" הוא מאכל בדואי מסורתי שפרוש שמו "קבור". מדובר בנתחי בשר (או צאן או עוף) הקבורים באדמה מתחת לגחלים לוחשות עם ירקות ותבלינים ל- 3-4 שעות. ניחוחות התבשיל המשכרים גורמים להתנפלות, אכילה בידיים וחברותא גרגרנית במיוחד.

מצרכים
1 עוף בינוני שלם, נקי מנוצות ושאריות אחרות
1 גליל רדיד אלומיניום
2 תפוחי אדמה בינוניים
2 גזרים בינוניים
3 בצלים בינוניים
4 גבעולי סלרי אמריקאי
5 ס"מ ג'ינגר טרי, מגורר
8 שיני שום שלמות, קלופות
1 לימון פרוס עם הקליפה
צרור גדול של תימין טרי או זעתר טרי
1 כף שטוחה מלח
1 כף שטוחה פלפל שחור גרוס
1 כף שטוחה בהרט
רבע כוס שמן זית
חצי כוס יין לבן יבש (שרדונה)

אופן ההכנה
1. מחממים תנור לחום של 250 מעלות. קולפים את כל ירקות השורש וקצוצים גס. מערבבים בקערה גדולה עם הג'ינג'ר, שיני השום, 3 פרוסות לימון, 1/2 מכמות התבלינים (המלח, הפלפל והבהרט) ושמן הזית.

2. פורסים את רדיד האלומיניום על משטח העבודה כ-40 ס"מ, לא לתלוש. מניחים על האלומיניום את ענפי התימין ומפזרים עליהם את שארית התבלינים ופרוסות הלימון. מניחים את העוף במרכז הרדיד הפרוס כאשר הרגלים פונות לכיוון שלנו והגב כלפי מעלה. בעזרת סכין חדה או מספרי עוף, חותכים את הגב לאורכו ופותחים לצדדים. ממלאים את החלל שנוצר בירקות השורש.

3. מקפלים את קצוות רדיד האלומיניום כלפי מעלה, ויוצקים את היין על העוף. סוגרים את העוף , עד כמה שאפשר, חזרה למצבו הקודם. עוטים את העוף ברדיד האלומיניום מכל הצדדים תוך כדי הידוק וקיפול הרדיד בכל שכבה ושכבה הצמדתו לעוף הממולא. לאחר 5 שכבות תולשים את הרדיד, מסובבים ת העוף ועוטפים באותה דרך לאורכו. שכבות הרדיד צריכות לאטום את העוף לחלוטין ולשמור על כל הנוזלים, הטעמים והארומה של התבשיל במשך זמן הבישול הארוך בתנור.

4. צולים בתנור במשך 3-4 שעות. בסוף הבישול יש להוציא העוף מהתנור, לפתוח בזהירות את נייר הכסף על ידי חיתוך לאורך הגב במקביל לחיתוך שעשינו לגב העוף. יש להגיש על מגש גדול או צלחת גדולה ביחד עם נייר הכסף השומר על כל התכולה והנוזלים הטעימים של התבשיל. מומלץ להמתין מספר דקות לפני האכילה. התבשיל חם מאוד!


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר