עזיבה מפתיעה ביקב רמת הגולן: יואב דור סמנכ"ל השיווק

לפני שקודם לתפקיד סמנכ"ל השיווק היה דור מנהל תחום התדמית ביקב ובשנה האחרונה לפני המינוי נשלח לייצג את היקב בארה"ב. צילום יחסי ציבור
כרגע עזיבת יואב דור עשויה להיות תחילה של עידן חדש עם מינוי נכון, אך בנקודה זו עזיבתו מובנת למי שמכירים את יקב רמת הגולן ומנתחים את התהליך כהקרבה של חייל, על מנת שיוכלו להאריך למנכ"ל את התפקיד בעוד קדנציה. איפא אורי שקד שידפוק על השולחן? זו השאלה

יואב דור, סמנכ"ל השיווק של יקב רמת הגולן עוזב את תפקידו. כך נודע לנו הערב. יואב דור מונה על ידי המנכ"לית אז, ענת לוי, בשנת 2016. זה היה  מינוי שהרים הרבה גבות, מאחר ודור היה אמור להיכנס לנעליו של ארנון הראל, שהיה מעמודי התווך של היקב. לפני ששודרג לתפקיד סמנכ"ל השיווק, היה דור מנהל תחום התדמית ביקב, ובשנה האחרונה לפני המינוי נשלח על ידי המנכ"לית ענת לוי לייצג את יקב רמת הגולן בארצות הברית, תפקיד היא עצמה מילאה במשך שנים רבות.

יואב דור. צילום יחסי ציבור

בשנים האחרונות, ויחד עם המנכ"ל שהחליף את ענת לוי, יש תחושה שיקב רמת הגולן נעלם ממפת התעשייה, ולא בגלל הקורונה. היקב הפך ככזה שממותג כיקב "אספנים" – קצרינים נמכרים במאות שקלים כלחמניות חמות לציבור חרדי, והמרתפים של האנשים מלאים ביינות הללו. אבל מאידך היקב נעלם מהמסעדות ומציבור חובבי היין בני 30 פלוס.

מכל הכיוונים אנחנו שומעים (לא שמועות) שיקב רמת הגולן לא מבין את השוק, לא קורא את השינויים שמתחוללים, ולא מחדש. היינות שלו מצוינים, אבל לא קשורים לכלום. המנכ"ל אומנם מראה מכירות ורווחים, אבל כפי שאמר לנו גורם בענף המקורב ליקב, בהנהלה ובדירקטוריון לא מבינים שהבעיה של היקב היא ההצלחה שלו – נישה מסוימת שקונה יין מסוים, ותו לא.

יקב רמת הגולן בתקופה של לוי-רושנסקי הוא יקב משגשג - היינות שהוא מייצר כל שנה ראויים לתשבחות

כאמור, יואב דור נכנס לתפקיד סמנכ"ל השיווק אחרי ארנון הראל, שבתקופת כהונתו שלט יקב רמת הגולן ביד רמה בכל פינה בכל עיר. המינוי שלו הפתיע רבים, שאמרו שהוא מינוי לא נכון, וחובת ההוכחה הייתה עליו. אבל כאמור חמש שנות עבודה כסמנכ"ל שיווק יחד עם מנכ"ל שקוף, דרדרו את היקב לתחתית. יואב דור אינו אשם. הוא פשוט היה האיש הלא נכון בתפקיד הלא נכון ביקב. ההנהלה עשתה לו עוול במינוי הזה, וחבל.

נראה כי הבעיה היא, שאותה הנהלה תמנה מינוי נוסף שיהיה פוליטי – עוד אדם שצפוי להגיע מ'טרה', או 'תנובה' או עולם הקפה. אינכם רואים שהיקב שלכם נעלם? אנחנו שמלווים את היקב שנים, וכועסים עלינו על כך שאנחנו חושפים מחדלים ומציפים את הבעיות, רק רוצים שוב להתריע ולומר, שהמינוי הבא חייב להיות מינוי הכי מקצועי בעולם. הביאו סוף סוף מישהו או מישהי ראויה, ולאו דווקא מבחוץ. הסתכלו אצלכם בחצר ומצאו אדם עם כישורים שגם אוהב.ת את היקב וגם מקצועי.ת.

כרגע עזיבת יואב דור עשויה להיות תחילה של עידן חדש עם מינוי נכון, אך בנקודה זו עזיבתו מובנת למי שמכירים את יקב רמת הגולן ומנתחים את התהליך כהקרבה של חייל, על מנת שיוכלו להאריך למנכ"ל את התפקיד בעוד קדנציה. איפא אורי שקד שידפוק על השולחן? זו השאלה.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר