עכשיו בבית: סדנת בישול מולקולרי עם השף-קונדיטור לירן גרודה

בסדנה יבשל גרודה מנות מהמטבח המולקולרי החדש, יעבוד בשילובי טעמים יוצאי דופן, וידגים את משנתו בעזרת מכשור חדיש ומתקדם. בסיום ההדגמות תיערך ארוחה למשתתפים, ויוגשו המנות שהוכנו

השף-קונדיטור הצעיר לירן גרודה, החל בקיום סדנאות בישול מולקולרי בבתים פרטיים. הסדנה מיועדת לטבח החובב והמקצועי כאחד, ויכולה להכיל כ- 10 משתתפים.

בסדנה יבשל גרודה מנות מהמטבח המולקולרי החדש, יעבוד בשילובי טעמים יוצאי דופן, וידגים את משנתו בעזרת מכשור חדיש ומתקדם. בסיום ההדגמות תיערך ארוחה למשתתפים, ויוגשו המנות שהוכנו.

בין המנות שאופן הכנתן יוצג על-ידי השף-קונדיטור גרודה: רטבים שונים (שימוש במכשיר הטרמומיקס), גלידות (שימוש בפקוג'ט), עוגיות על בסיס מים, עישון ירקות, דגים ובשר (שימוש במכונת עישון ביתית), והכנת קוויאר ממזונות נוזליים (כגון תפוזים, ענבים וכו').

טכניקות נוספות שיילמדו הן אופן הבישול ארוך הטווח במכשיר הראנר, הכנת ביצים במרקמים מיוחדים על-ידי בישול ארוך, שימוש באמולסיה מתקדמת להכנת קציפות, ושימוש בהידרו קולואידים לייבוש שומנים.

מחיר הסדנה 2,000 ₪, כולל את מגוון חומרי הגלם הטריים שיסופקו לצורך ההדגמה והארוחה שתתלווה לה. מחוץ לתל- אביב יתווספו למחיר גם נסיעות.

גרודה אומר כי בישול מולקולרי הינו שם חדשני שקיים כבר שנים רבות בעולם, ולאחרונה הפך למגמה חמה של המטבח המודרני. המטבח שהוא מציע נשען בעיקר על טכניקות בישול שהופכות כל חומר גלם פשוט למוצר שונה במראהו, ולעתים גם בטעמו. הטכניקות מתבססות על מחקר מדעי הכולל עבודת מעבדה ארוכה, כמו גם ניסוי וטעייה, והן מפיקות חומרים חדשניים המציעים לסועד חוויה גסטרונומית שונה בהחלט מכל מה שידע. בעזרת יצירת מרקמים וטקסטורות חדשים, במוצרי מזון שכיחים בהחלט, מחזיר הבישול המולקולרי את הקסם והריגוש לחלל המטבח ולסעודה במסעדה.

גסטרונומיה מולקולרית היא השם לנקודת המפגש בין המטבח למעבדה, אותה נקודה בה הופך השף למדען בסינר. כמו מובילי הזרם: השף פראן אדרייה (ספרד) והשף הסטון בלומנטל (אנגליה), גם השף-קונדיטור לירן גרודה מדגים את כישוריו לפני קהל. הסדנה האישית לבישול מלוקולארי שהוא מציע הנה נדבך נוסף בקריירה מפוארת שהשף גרודה בונה לעצמו לאחר שהתמחה בין השאר במסעדות RDB, 'מינה טומיי', 'תמוז', 'מוסקט', וכיום הוא מרצה בבתי-הספר השונים בתחום הקונדיטוריה והבישול המולקולרי.

להזמנת סדנת בישול מולקולרי :טל.  054-7341984

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר