עלייה עקבית במודעות הציבור לרכיבים התזונתיים במוצרי המזון

71% נוהגים לבדוק הרכיבים לפני הקניה, לעומת 50% לפני כ-5 שנים; הרכיבים העיקריים בבדיקה – אחוזי שומן וקלוריות

71% ממשקי הבית נוהגים כיום לבדוק את הרכיבים התזונתיים הקיימים במוצרי המזון לפני רכישתם, זאת בהשוואה ל-65% שבדקו לפני כשנתיים, ו-50% שנהגו לבדוק הרכיבים התזונתיים לפני כ-5 שנים (ב-2001).
כך עולה מסקר של התאחדות התעשיינים, ממנו מתברר כי 41% עושים זאת לעתים קרובות או תמיד; 18% עורכים הבדיקה לפעמים, ו-12% לעתים רחוקות.

חשיבות הרכיבים התזונתיים גבוהה במיוחד בקניית מוצרי חלב, יוגורט וגבינה. 50% מבין הנוהגים לבדוק – בודקים את הרכיבים במוצרים אלו, זאת בהשוואה ל-46% לפני כשנתיים ו-39% לפני כ-5 שנים.

23% מהנוהגים לבדוק את הרכיבים התזונתיים, בודקים אותם בקניית בשר, עוף ודגים. זאת בהשוואה ל-18% שעשו כן לפני כשנתיים ו-8% בלבד לפני כ-5 שנים.

עוד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, שנערך באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה, כי 21% בקרב הציבור הנוהג לבדוק את הרכיבים התזונתיים, עושים זאת בקניית דברי מתיקה, בהשוואה ל-14% לפני כשנתיים ו-17% לפני כ-5 שנים.

16% נוהגים לבדוק הרכיבים בקניית דגנים או קורנפלקס, זאת בהשוואה ל-9% שבדקו הרכיבים במוצרים אלו לפני כשנתיים, ו-3% שבדקו לפני כ-5 שנים.

14% נוהגים לבדוק הרכיבים בעת רכישת שימורים, זאת בהשוואה ל-10% לפני כשנתיים ו-8% לפני כ-5 שנים;

13% מבין הנוהגים לבדוק את הרכיבים התזונתיים עושים זאת כאשר הם קונים מוצר חדש או כשאינם מכירים את המוצר,זאת בהשוואה ל-7% לפני כשנתיים ו-12% לפני כ-5 שנים.

13% בודקים הרכיבים התזונתיים בקניית עוגות, דברי מאפה ובצקים, זאת בדומה לפני כשנתיים ו-6% לפני כ-5 שנים.

13% בודקים את רכיבי המזון בקניית מוצרים קפואים, זאת בהשוואה ל-9% שעשו זאת לפני כשנתיים ו-3% לפני כ-5 שנים.

12% בודקים הרכיבים התזונתיים בקניית פסטה/אטריות, זאת בהשוואה ל-6% לפני כשנתיים ו-4% לפני כ-5 שנים.

7% בודקים הרכיבים התזונתיים בקניית מזון לתינוקות, זאת בהשוואה ל-4% לפני כשנתיים ו-3% לפני כ-5 שנים.

אחוזי שומן וקלוריות במוצר, הם הרכיבים העיקריים עליהם נוהגים להסתכל. כמעט ממחצית מהמודעים לרכיבים התזונתיים (שהם כשליש מהציבור), נוהגים לבדוק שני מרכיבים אלה (48% מהנוהגים לבדוק מסתכלים על אחוזי שומן ו-44% על קלוריות), כאשר מבוגרים, בני יותר מ-55 שנה, מודעים יותר לסוכרים ולאחוזי שומן.

בקרב הנוהגים לבדוק רכיבים תזונתיים – 28% מסתכלים על כולסטרול; 18% – על סידן; 15% – על חלבונים; 15% – על נתרן; 12% – על צבעי מאכל; 12% – על חומרים משמרים; 10% – על סוכר ו-10% נוהגים להסתכל על ויטמינים.

בשנת 2005 בלטה המגמה של פיתוח מוצרים חדשים והשקעה מסיבית של חברות המזון בשיפורים תזונתיים/בריאותיים במוצרי המזון הקיימים.

בשנת 2005 פותחו כ-3,000 מוצרים חדשים, כאשר מרביתם הגדול כוללים שיפורים תזונתיים ובריאותיים בהפחתה בכמות הכולסטרול והשומן, הפחתה ברמת הסוכר והנתרן, הפחתה בכמות השומנים הרוויים וצבעי המאכל.

מגוון המוצרים כולל מוצרים עם תוספת של סיבים תזונתיים ומוצרים מועשרים בויטמינים וברכיבים טבעיים. איגוד המזון מעריך, כי מפעלי המזון השקיעו בשנת 2005 בתחום זה כ-350 מיליון שקל.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר