עלייה של 5% בהיקף שיווק הדגים ב- 2005

בענף הדגה מדווחים על חזרה לפעילות מלאה אחרי הקרה שתקפה את המשק אשתקד ואף מתכננים להגדיל את היקף השיווק והמכירות ב-3% נוספים ב-2006

ארגון מגדלי הדגים מדווח על עלייה של 5% בשיווק דגים בשנת 2005. בענף הדגה הביעו השבוע סיפוק מנתונים אלה, ואף מתכננים להגדיל את היקף השיווק ומכירות הדגים בשנה הקרובה ב- 3% נוספים.

במכון התערובות מילובר, מתשלובת מילואות מברכים על התאוששות הענף. המכון מתכונן לאספקה גבוהה יותר של מזון לדגים לקראת האביב. "בחורף ממעטים הדגים לאכול. דילול הדגים בבריכות בשנה שעברה, בגלל הקרה, גרם לאספקה נמוכה של מזון לדגים אשתקד. השנה, בעקבות הגידול בדגים נוכל לחזור לספק תערובות בכמויות הרגילות לעונה", אמר לוזי הנדל, מנכ"ל מילובר.

הקרה שתקפה את הארץ בדצמבר 2004 ונמשכה שלושה ימים, גרמה לנזקים רבים לחקלאות. למעלה מ- 1,000 טון דגים מוכנים לשיווק וכן דגיגים בתהליך הגידול נפגעו. "במהלך השנה הצליחו המגדלים לייצב את שוק הדגה ולהחזירו להיקף פעילות מלאה. האיחור של ימי החורף הקרים השפיע לטובה על הדגים. בעיקר, ניתן לראות התאוששות של דג האמנון, שהוא דג טרופי, ורגיש במיוחד בחורף", אמר יואב חורין, יו"ר איגוד מגדלי הדגים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר