עלי רקפת ממולאים

יש לבחור עלים גדולים של רקפת, ביחוד לאחר שנגמרת הפריחה. יש לשטוף את העלים היטב ולהשרות אותם במים רותחים לדקה או שתיים על מנת שיתרככו מעט וניתן יהיה לטפל בהם למילוי.המילוי (לכ-50 עלים)שלושת רבעי כוס אורזחצי כוס שמן זיתמיץ משני לימונים גדולים1 בצל גדול קצוץחצי ראש שום כתושמלח, כמון, פלפל שחור(אפשר להוסיף בשר בקר טחון או כבש, אז להוריד מעט מהאורז).אופן הכנהטגנו את הבצל עם השום במעט שמן, הוסיפו את האורז, הבשר אם יש והתבלינים.פיתחו עלה ושטחו אותו, קרוב לפטוטרת שימו מעט מן המילוי, קפלו משני הצדדים וגלגלו. סדרו את העלים המגולגלים בתוך סיר במעגלים, מעל שימו כמון, מלח,את שמן הזית, הלימון וכוס וחצי של מים. הרתיחו ובשלו על אש קטנה שעה ורבע. (אם מלאתם עם בשר הוסיפו מעט זמן לבישול).להגיש חם או קר.

יש לבחור עלים גדולים של רקפת, ביחוד לאחר שנגמרת הפריחה. יש לשטוף את העלים היטב ולהשרות אותם במים רותחים לדקה או שתיים על מנת שיתרככו מעט וניתן יהיה לטפל בהם למילוי.

המילוי (לכ-50 עלים)
שלושת רבעי כוס אורז
חצי כוס שמן זית
מיץ משני לימונים גדולים
1 בצל גדול קצוץ
חצי ראש שום כתוש
מלח, כמון, פלפל שחור
(אפשר להוסיף בשר בקר טחון או כבש, אז להוריד מעט מהאורז).

אופן הכנה
טגנו את הבצל עם השום במעט שמן, הוסיפו את האורז, הבשר אם יש והתבלינים.

פיתחו עלה ושטחו אותו, קרוב לפטוטרת שימו מעט מן המילוי, קפלו משני הצדדים וגלגלו. סדרו את העלים המגולגלים בתוך סיר במעגלים, מעל שימו כמון, מלח,את שמן הזית, הלימון וכוס וחצי של מים.

הרתיחו ובשלו על אש קטנה שעה ורבע. (אם מלאתם עם בשר הוסיפו מעט זמן לבישול).

להגיש חם או קר.

תגובה אחת

  1. ממתי מותר לבשל עם צמחים מוגנים ? אינ שואל כי באמת אתמול טעמתי ממולאי רקפת ומאז אני חושב על זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר