עלמא ספנסר – כשהדמיון ויזמים מנוסים נפגשים

תפריט הצהריים כולל מגש של שבע מנות פתיחה המגיע למרכז השולחן. צילום אפיק גבאי

בסוף אוקטובר 2019 נפתח בתל-אביב "עלמא ספנסר" – מתחם שמיועד לאירוח עסקי ופרטי, אירועים וכנסים. בשעות היום המתחם נועד לתת מענה לקהל העסקי, ובשעות הערב יתקיימו בו אירועי חברות עסקיים ואירועים פרטיים. המתחם המשתרע על פני 800 מ"ר, פועל בחלל בו שכנה בעבר מסעדת סושי סמבה ברחוב הברזל ברמת החיל.

צילום ליאור גרונדמן
צילום ליאור גרונדמן

ביקרתי במסעדות בארץ ובעולם, וביקרתי בלאונג'ים בבתי מלון ובשדות תעופה. עלמא ספנסר היא שילוב של אלה, ונדמה לי שכזה עוד לא היה לנו. המקום הוא שיתוף פעולה של שלושה יזמים: איתן לביא (יזם בינלאומי) ושמוליק מרכוס (מנכ"ל חברת רסטוטל לאסטרטגיה למתחמי מזון ובילוי) – שניהם בעלי ניסיון בניהול מתחמי אירוח בארץ ובחו"ל, כולל טרקליני נוסעים במחלקות יוקרה בשדות תעופה בינלאומיים. אליהם הצטרף ניב רז חיים – הבעלים של מתחם האירועים סטוקו בהדר יוסף בתל-אביב ומומחה בהפקת אירועים.

צילום ליאור גרונדמן
צילום ליאור גרונדמן

השלושה אומרים כי השקיעו במתחם מיליוני שקלים, ובחרו באומן צביקה חורש לבניית המותג והקונספט של עלמא ספנסר – הנשען על סיפור חייה הוירטואלי של הדמות המומצאת עלמא ספנסר, בתו של אציל בריטי שנוסעת איתו ברחבי העולם, ומביאה לתל-אביב חוויות רב תרבותיות ממסעותיה. אחד הדברים ששמתי לב אליהם בהשקה, הוא האיכות יוצאת הדופן של הסאונד בעלמא ספנסר. כששאלתי נאמר לי שהושקע סכום גדול במיוחד בתקרה אקוסטית, בכל הנושא הטכנולוגי, ובעיקר במערכות קול מתוחכמות. אין ספק שהדבר ניכר בהחלט, בעיקר ביכולת לנהל שיחה כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה. המערכות הללו מאפשרות קיום כנסים ופעילות הלאונג' במקביל, ללא הפרעה.

צילום אפיק גבאי
צילום אפיק גבאי

על התחום הקולינרי של המתחם, אחראי השף יואב בלימן (פרידה קאלו, מטבח לילה, ושף קבוצת המסעדות האסייתיות נוצ' הרמת-שרונית, קיסו מקריית אונו, פו סושי התל אביבית, וני-שי הנתנייתית. עלמא ספנסר הוא לאונג' כשר, והודות ל גודל המטבח הצליח בלימן לחלקו לשלושה – מטבח חלבי, מטבח בשרי, ומטבח פרווה. כך הוא יכול להגיש באותו מתחם ארוחת בוקר חלבית וארוחות צהריים וערב בשריות. זוהי בהחלט תצורה ייחודית בנוף הקולינריה הכשרה מחוץ לבתי מלון.

לדברי שמוליק מרכוס, היזמים החליטו לפתוח לאונג' עסקי חברתי באחד ממרכזי העסקים של תל-אביב, כדי לענות על צורך שביטא עולם העבודה המשותפת, לשדרוג חווית האירוח והעסקים. כוונת המותג להתרחב בשלוש השנים הקרובות לפעילות של בתי עסק נוספים בישראל, ובעתיד לצאת לזירה הבינלאומיות ולהרחיב הפעילות לערים מרכזיות בחו"ל. כפי שכתבתי, היזמים מחלקים את חוויית מתחם עלמא ספנסר לשני עולמות: עולם היום, ועולם הערב. בעולם היום הם מציעים שימוש בלאונג' או שימוש בחלל שמתאים לקיום כנסים וימי עיון. במתחם הכנסים מותקנת מערכת מולטימדיה, והוא מכיל 50 עד 120 איש, בחלוקות שונות.

צילום אפיק גבאי
צילום אפיק גבאי

הלאונג' מכיל 50 מקומות ישיבה, וצפוי להתרחב עם פתיחת המרפסת של המתחם. הלאונג'  פתוח לקהל העסקי והפרטי בין השעות 8:30-16:30, ומציעים בו כניסת בוקר, כניסת צהריים, וכניסה ליום שלם. כאשר כל אחת מהכניסות מאפשרת שימוש בכל שירותי הלאונג' – שירותי קונסיירז', שירות מלצרים ומנהלי הסעדה, מזון ומשקאות ברמה המתאימה לאנשי עסקים בינלאומיים. כך יכולה אשת עסקים לקיים במקום פגישה גדולה או קטנה, או ראיונות עבודה; להשתמש בחללי המתחם לקיום יום עיון, או ארוחת צהריים עסקית לסגירת עסקה. גם מי שרוצה לכתוב באווירה שקטה ויוקרתית, יוכל להזמין מקום בעלמא ספנסר, בהתאם לזמן שירצה לבלות במקום.

כניסת בוקר מאפשרת שהות בלאונג' בשעות 8:30-12:30, בהן מוגש מזנון בוטיק הכולל לחמים ומאפי בוקר מלוחים ומתוקים, ריבות, עוגות ועוגיות, יוגורטים ופירות יבשים וטריים, אגוזים וסופר-פודס, סלט ישראל, קרפצ'יו עגבניות, חציל קלוי באש, גרבלקס סלמון עם גבינת שמנת, גבינות של משק יעקבס, וכמובן מיצים סחוטים, מים מינרלים ומשקאות חמים. תמורת שימוש בלאונג' למשך עד 4 שעות ייגבה תשלום של 95 ₪, הכולל גישה חופשית למזנון לאדם אחד.

צילום אפיק גבאי
צילום אפיק גבאי

כניסת הצהריים מאפשרת שהות בלאונג' בשעות 12:30-16:30, וכוללת ארוחת צהריים. התפריט כולל מציע מגש של שבע מנות פתיחה המוגש למרכז השולחן, מנה עיקרית לבחירה, תוספות המוגשות למרכז השולחן, קינוחים ושתייה חמה. בין המנות העיקריות: פילה סלמון בקראסט פיצוחים, ריזוטו גריסים שחורים בציר ירקות; פילה בס במיסו לבן ומירין, אטריות ביצים דקות ושעועית ירוקה; וג'י בורגר – קציצת עדשים ופטריות, לחמניית גזר, ירקות טריים, רטבי הבית ותפוחי אדמה "מעוכים"; פילה עוף במרינדה סודית של לילה, ירקות בגריל; מניפת סינטה בקר, קרם אפונה, תפוחי אדמה אפויים ורוטב דמי גלאס. מחיר כניסת צהריים בין השעות 12:30-16:30 הוא 145 ₪ לאורח, כולל ארוחת הצהריים.

אורחים שירצו לבלות יום שלם בלאונג' ישלמו 200 ₪, ויוכלו ליהנות משתי הארוחות ומשירותי הלאונג' עד השעה 16:30. בדומה למועדוני התעופה, גם בעלמא ספנסר מציעים חברות במועדון שיעניק זכויות. מחיר כרטיס חבר לשנה 290 ₪, כולל כניסת בוקר חינם והצטרפות למסלול צבירת נקודות תמורת רכישת כניסות נוספות. עולם הערב של מתחם עלמא ספנסר מיועד לאירועים עסקיים ופרטיים המתרחשים על פני כל המתחם. היזמים מניחים שמי שישבו בלאונג' ומי שערכו במתחם סמינר או יום עיון, ירצו גם לערוך בו אירועי חברה, השקות או חתונות, כאשר המקום הופך מידית מלאונג' לדיסקוטק.

עלמא ספנסר – הברזל 27 תל אביב, 03-6444336

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר