על סילבסטר, אלכוהול וקלוריות

לרגל חגיגות הסילבסטר עתירות האלכוהול והקלוריות, מסבירה יעל חורי, דיאטנית הבית של אתר האינטרנט eDiet, דיאטנית קלינית B.Sc על משקאות אלכוהוליים. מהו משקה השמפניה, ומה בריא יותר: יין אדום או לבן

ההכנות לחגיגות סוף השנה בעיצומן, וכיאה למסיבה טובה יוגש בהן מבחר גדול של משקאות אלכוהוליים. מלכת הערב לבטח תהיה השמפניה, אליה יתלוו יין אדום ולבן. אם כן, בואו נכיר אותם טיפה יותר מקרוב.

השמפניה מלכת המסיבות – ממנה מועף הפקק ונשמע צליל התסיסה, הינה יין נתזים אשר נוצר בחבל שמפיין שבצרפת, והיא קרויה על שמו.
ייצור השמפניה נעשה תחת פיקוח מחמיר בהתאם לחוקים הקבועים לגבי זני הגפנים, איכותן ומקום גידולן. השמפניה מורכבת מענבים אדומים או ענבים לבנים צעירים, ולכן היא מכילה פחות סוכר מיין, וחומציותה גבוהה.
השמפניה טעימה וקלילה, ומבלי ששמים לב שותים עוד כוס ועוד כוס – מעולה למצב הרוח אך לא כל כך טוב לגזרה. 1 כוס שמפניה מכילה כ-160 קלוריות (שווה ל- 2 פרוסות לחם), אז שימו לב לא להיסחף, והשתדלו להסתפק בכוס אחת.

היין מתחלק לשני צבעים – אדום ולבן.
יש מחקרים המראים כי שתייה מתונה של יין אדום מוסיפה לבריאות.
מה יש בו ביין ומהם המרכיבים בו התורמים לבריאות?
ביין יש קבוצת חומרים הנקראים פלבונאידים המצויים בצמחים (הם שיוצרים את הצבע בפרחים, מצהוב ועד סגול). ביין אדום ישנם פלבונאידים רבים בשל הצבע האדום ( מה שחסר ביין לבן).
כוחם של הפלבונאידים :
• הפחתת הסיכון למחלות לב.
• הפחתת הכולסטרול הרע.
• שיפור הספיגה של ויטמין סי.
• אנטי דלקתי.
• נלחם בטרשת עורקים.
• שיפור של מערכת החיסון.

מה עם הבירה?
יש אנשים שלא מעבירים מסיבת סילבסטר (וגם סתם ערב נחמד בפאב) בלי כמה בירות טובות. הבירה נוצרת בתהליך תסיסה של לתת (העשוי בדרך כלל משעורה) ושמרים. תהליך זה נקרא בישול. הבעיה עם בירה היא שבדרך כלל לא מסתפקים רק בבקבוק אחד.
למה זו בעיה? כי בקבוק בירה אחד מכיל כ-150  קלוריות, שזה לא מעט. אם נספור בסוף הערב כמה בקבוקי בירה שתינו, נגלה שבערך הקלורי של 3 בקבוקים ששתינו היינו יכולים לאכול ארוחה דשנה ומשביעה.

אם כן, מה כדאי לשתות במסיבה?
העדיפות היא ליין אדום, רצוי לשתות אותו לאט ולהסתפק בכוס אחת. מבחינה קלורית אין הבדל גדול. כל אחד מהסוגים מכיל 150-200 קלוריות לכוס. 

יעל חורי, דיאטנית קלינית B.Sc, היא דיאטנית הבית של אתר האינטרנט www.ediet.co.il 
באתר מבחר מאמרים בתחומי דיאטה, יופי וטיפוח, מתכונים מחשבונים לחישוב קלוריות ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר