על שומן בריא בבשר בקר טרי

בשר בקר, כשמשתמשים בו בצורה נכונה, לא רק שאינו משמין, אלא יכול לשמש מרכיב חיוני בשמירה על דיאטה בכלל ועל דיאטת דלת כולסטרול בפרט, והוא עומד בכבוד בהשוואה למקורות חלבון נוספים מן החי (עוף ודגים)

לא פעם שואלים אותנו אם בשר בקר טרי משמין. מתברר שיש אנשים שמתנזרים מאכילת בשר בקר טרי כי הם בטוחים שהוא שמן, וישנם הצורכים אותו לעתים רחוקות בלבד.
האמת היא שבשר בקר, כשמשתמשים בו בצורה נכונה, לא רק שאינו משמין, אלא יכול לשמש מרכיב חיוני בשמירה על דיאטה בכלל ועל דיאטת דלת כולסטרול בפרט, והוא עומד בכבוד בהשוואה למקורות חלבון נוספים מן החי (עוף ודגים).

לא כל נתחי בשר הבקר עשירים בשומן ובכולסטרול
כבר ידוע לכם בוודאי שכמה נתחים של בשר בקר מכילים פחות שומן וכולסטרול מנתחים אחדים של בשר עוף ומקורות חלבון אחרים.
מנה של 100 גרם נתח מבושל של סינטה, שהוסר ממנו השומן הנראה לעין, מכילה 6.2 גרם שומן, לעומת מנת ירך עוף + עור, שמשקלה 100 גרם לאחר ההכנה המכילה 15.4 גרם שומן.
כמות הכולסטרול המרבית המומלצת ליום היא 300 מיליגרם. מנה של 100 גרם נתח מבושל של סינטה, לאחר הסרת השומן הנראה לעין, מכילה 89 מיליגרם כולסטרול בלבד. לשם השוואה, מנת ירך עוף + העור, שמשקלה 100 גרם לאחר ההכנה, מכילה 93 מיליגרם כולסטרול. מנת חזה עוף, שמשקלה 100 גרם לאחר ההכנה, מכילה 85 מיליגרם כולסטרול.

לא הכול רווי
שומן בכלל הוא מקור אנרגיה נוח ומרוכז, מסייע בספיגת ויטמינים וחומרים חשובים מהמזון. לשומן, תפקיד חשוב ביציבות של קרומי התאים בגוף, בהעברת אותות בין תאים, בחילוף החומרים ובבקרה על דלקות. ולכן, אין להרחיקו מהתפריט. לשומן חד בלתי רווי, השפעה חיובית על הפחתת הסיכון למחלות לב. כמחצית מחומצות השומן בבשר בקר הן חד-בלתי רוויות.

גם אבץ וויטמין B12
אפשר לשלב בתזונה היומית נתח של בשר בקר רזה, מבלי לעבור את כמות השומן או הכולסטרול המומלצת ליום, ולקבל כמות משמעותית של אבץ, חלבון, ויטמין 12B ורכיבי תזונה נוספים החיוניים לבריאות.


האם ידעתם?
כמות השומן המומלצת לאדם הצורך 2,000 קלוריות ליום היא 67 גרם, וכמות הכולסטרול המקסימלית היא 300 מיליגרם ליום.
מנה של 100 גרם סינטה מבושלת, ללא שומן נראה לעין, מכילה 189 קלוריות, 6.2 גרם שומן ו-89 מיליגרם כולסטרול.

איך נהנים ולא משמינים?
בוחרים בנתחים רזים: פילה, פילה מדומה, כנף העוקץ (שייטל), ראש ירכה (וייסברטן), ירכה (צ'ך), צוואר וסינטה.
מסירים שומן גלוי ומפחיתים עד 50% מתכולת השומן.
מבשלים וצולים בלי להוסיף כמות שומן גדולה – לא מטגנים.


פורסם באתר מועצת החלב – www.milk.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר