על תזונה ודיאטה בימים של שמן וסופגניות

חג חנוכה הגיע ואיתו גם מאכלי החג המשמינים, וכמו בכל שנה נצטרך להתמודד עם הקילוגרמים שהעלינו במהלך שמונה הימים של החג.
אנחנו כל כך אוהבים את הסופגניות והלביבות הספוגות בשמן, פשוט קשה לנו לוותר עליהן. זה גם נמצא בכל מקום, בבית, בחדרי האוכל בעבודה, בהדלקת הנרות בגן או בבתי הספר של הילדים. וגם אם החלטנו שהשנה אנחנו לא הורסים את הדיאטה שהתחלנו, מאוד קשה לנו לעמוד בזה. משום מה יותר קל להחליט שנתחיל דיאטה אחרי חנוכה, רק כדי שלא נצטרך להתמודד עם הקושי בעמידה מול הסופגניות והלביבות.

חנוכה נסוב סביב דברים נוספים מלבד האוכל, זהו חג שמספר על נס גדול שקרה ליהודים עם פח השמן, ועל כך שבזכותו היה להם אור ל- 8 ימים. אז כדי שנוכל לעבור את החג הזה בשלום ונוכל לעשות דיאטה בחנוכה, או לפחות לא להעלות במשקל, כל אחד ואחת צריכים לחשוב איך הם יכולים למצוא את האור שלהם בחג, וליצור לעצמנו נס חנוכה משלנו.

תמיד אומרים שניסים פשוט קורים –  אי אפשר לגרום להם לקרות, אני, לעומת זאת, מאמינה שכדי שיקרו לנו דברים בחיים, אנחנו צריכים לגרום להם לקרות. ואם אנחנו רוצים לעבור את חג החנוכה בשלום מבלי לתת לשמן להשתלט עלינו, אנחנו צריכים לקחת אחריות על זה וליצור לעצמנו את נס החנוכה שלנו.

אם אתם תחליטו מתי אתם רוצים לפנק את עצמכם במאכלי החג, באיזה אירוע הכי שווה לאכול, וכמה מכל דבר אתם מעוניינים לאכול, אני בטוחה שבסוף החג תוכלו להיות גאים בעצמכם על כך שלקחתם אחריות על החיים שלכם והייתם בשליטה, והנס יהיה שהמחוג על המשקל יראה שלא עליתם במשקל..

אז איך אפשר ליצור נס חנוכה ולא להרוס את הדיאטה?
כפי שכבר ציינתי, זה לא שאסור לכם לאכול בחנוכה ממאכלי החג. בהחלט מותר לכם, ואף רצוי. העניין הוא להחליט מתי וכמה, ולעמוד בזה. ברגע שתגידו לעצמכם שמותר לכם לאכול, ואתם רק צריכים לבחור בשביל לעשות משהו טוב לעצמכם, יהיה לכם הרבה יותר קל לעמוד בזה, והרווח בסוף יהיה שלכם.

מעבר לכך, אם אתם מארחים להדלקת הנרות אצלכם בבית, תוכלו לדאוג שיהיו מאכלי חג שגם אתם יכולים לאכול מבלי להרוס את הדיאטה. לביבות אפויות בתנור ולידו סלט ירקות עשיר, יהיו פתרון מצוין.
גם אם אתם מתארחים, תוכלו להביא עמכם למארחת לביבות אפויות בתנור, אני בטוחה שהיא תודה לכם על כך, ולכם יהיה מה לאכול.

לי תמיד עוזר שאני מזכירה לעצמי את כמויות השמן שנספגות בתוך הסופגניות והלביבות, ואת ההרגשה הרעה אחרי שאוכלים מהן בלי שליטה. אם אני מצליחה להזכיר לעצמי את זה שנייה לפני שאני מתכוונת לאכול, זה עוזר לי לוותר עליהן, ולבחור לעשות לעצמי טוב.

לפעמים אנחנו מרגישים שעצם הוויתור מאוד קשה, שאנחנו מסכנים אם אנחנו לא יכולים לאכול כמו כולם, ושהיינו רוצים לאכול הכל מבלי להעלות במשקל.
מרוב שאנחנו מרגישים מסכנים, אנחנו הולכים לאכול כדי לפצות את עצמנו על המסכנות, ואז מרגישים אשמים וכועסים על עצמנו, ומהכעס הולכים לאכול, וחוזר חלילה.

אם רק הייתם מזכירים לעצמכם שאתם ממש לא מסכנים, ושאתם עושים משהו טוב עבור עצמכם כי אתם רוצים להרגיש יותר טוב עם הגוף שלכם, ושהרווח בסוף החג מכך שלא עליתם במשקל יהיה שלכם, אז יהיה לכם הרבה יותר קל לעשות את הבחירות הנכונות עבור עצמכם, וליצור לכם את נס חנוכה שלכם.

ענת לובלינסקי היא מאמנת אישית לדיאטה וחשיבה רזה, בוגרת קורס מאמנים של האוניברסיטה הפתוחה, בעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה במדעי החברה ומאמנת כושר.
www.belightful.co.il






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה