עמק איילון יוכרז כעמק השקד הישראלי

הרעיון הוא תולדה של הפריחה אשר נרשמה בענף הישראלי: שטחי המטעים התרחבו משמעותית עד לכ-42 אלף דונם, ותנובת הפרי הגיעה השנה ל-2,800 טון, עם צפי לגידול עד ל-5,000 טון בשנת 2012

פריחת ענף השקד הישראלי בשנים האחרונות הניבה יוזמה של מועצת הצמחים ושל שולחן מגדלי השקד במועצה, כאשר בטקס שייערך ב- 16.2.2009 על גבעה מול קיבוץ נחשון. יוכרז עמק אילון כ"עמק השקד הישראלי".
הרעיון הוא תולדה של הפריחה אשר נרשמה בענף הישראלי: שטחי המטעים התרחבו משמעותית עד לכ-42 אלף דונם, ותנובת הפרי הגיעה השנה ל-2,800 טון, עם צפי לגידול עד ל-5,000 טון בשנת 2012.

עמק אילו הוא אחד מריכוזי מטעי השקד העיקריים בישראל. כל החולף בימים אלה באזור מתרשם ממראה השטיח הענק של פריחה לבנה-ורודה המאפיינת את האזור הידוע ביופיו הטבעי בתקופה זו של השנה.
 מגדלי השקד הישראלי מצאו כי אזור זה הוא המתאים ביותר לפיתוח מגוון פעילויות לציבור הרחב, לישראלים ולתיירים מחו"ל. בין היתר מתוכננת הקמת מרכז מבקרים בו ירוכז הידע שנצבר, ואשר ישמש כמקום מפגש למגדלים ולחוקרים בתחום.

השקד הישראלי נחשב לאחד המרכיבים החשובים בתזונה הים תיכונית המועדפת כיום. מחקרים מוכיחים כי אכילת שקדים מסייעת להפחתת גורמי סיכון למחלות לב כליליות ומפחיתה את רמות הכולסטרול ה"רע".
השקד הוא מקור מצוין לסיבים תזונתיים אשר גורמים לתחושת שובע ומסייעים למערכת העיכול, והוא עשיר בויטמין E, חלבון, סידן, אשלגן, מגנזיום, ומגוון של נוגדי חמצון.

(צילום שקדיה: אתר מועצה מקומית שהם)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר