ענף ההדרים בפלורידה עומד בפני קריסה

הגורמים המאיימים על ענף ההדרים בפלורידה הם מחלת הקנקר, מחלת הגרינינג, ומחירי הקרקעות הגבוהים לצורך בנייה

מחקר שנעשה לאחרונה באוניברסיטה של פלורידה מנתח מספר תרחישים המביאים בחשבון שלושה גורמים בדרגות חומרה שונות והשפעתם על ענף ההדרים בפלורידה.
כך מדווח אתר ענף ההדרים של מועצת הצמחים.
הגורמים המאיימים על ענף ההדרים בפלורידה הם מחלת הקנקר, מחלת הגרינינג, ומחירי הקרקעות הגבוהים לצורך בנייה.

תוצאות המחקר צופות ירידה דרמטית של 44% ביבול ההדרים בפלורידה (123 מיליון תיבות של 40 ק"ג במקום 220 מיליון בשנים 1994-2004), וזאת בהדרגתיות למשך 15 השנים הקרובות, בתחזית הפסימית ביותר.

המגדלים חושבים שהתחזית ריאלית ואפילו יותר מדי אופטימיו, שכן לא נלקחו בחשבון אפשרויות של נזקי הוריקנים נוספים שיכולים להזיק באופן משמעותי למה שנשאר.
בנוסף, תקנות חדשות של משרד החקלאות בפלורידה יחייבו את השתלנים לכסות את המשתלות ברשת נגד חרקים, במטרה למנוע את התפשטות הקנקר והגרינינג. תקנות אלו ייכנסו לתוקף בינואר 2008. תקנות אלה יחייבו השקעות אדירות בענף השתלנות בפלורידה (200,000 דולר לדונם), ייקרו במידה רבה את מחירי השתילים, ויגרמו לחלק מהשתלנים לעזוב את המקצוע או לצמצם את גודל משתלותיהם.

החלק האופטימי במחקר הוא שהמחסור שיווצר כתוצאה מהקטנת האספקה, יפוצה ע"י הכפלת ההכנסה בשער המשק לפרדסן, ובסך הכל התרומה הכללית של הענף לכלכלת פלורידה תהיה אף גדולה יותר ב- 16% משהיתה בעונת 2003/4, כאשר הצפי הוא להכנסה של 10.8 מיליארד דולרים בעונת 2020-21 לעומת 9.3 מיליארד בעונת 2003/4.
המחקר כיסה גם את ענף האשכוליות שסבל במיוחד מנזקי ההוריקנים.
יבול האשכוליות בעשור האחרון (94-04) היה 48.6 מיליון תיבות של 40 ק"ג בשנה. אשתקד ירד היבול ל- 12.8 מיליון תיבות, והשנה צופים 17 מיליון תיבות של אשכוליות.
המחקר צופה לאשכוליות גידול עד 20 מיליון תיבות במקרה האופטימי, או 18 מיליון תיבות בתרחיש הפסימי ביותר.


(מקור הידיעה באתר ענף ההדרים של מועצת הצמחים: Fresh Plaza.com)




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר