עסקית בכתית – אל תיתנו למאיר אדוני לסגור

לפעמים טוב להתחיל מהשורה התחתונה, וזה נכון במיוחד במקרה של כתית: מסעדת צמרת מעולה ששווה לאכול בה. וכדי לא לשבור תוכנית חיסכון, לכו לארוחה עסקית בכתית

לפעמים טוב להתחיל מהשורה התחתונה, וזה נכון במיוחד במקרה של כתית: מסעדת צמרת מעולה ששווה לאכול בה. וכדי לא לשבור תוכנית חיסכון, לכו לארוחה עסקית בכתית.
נכון, המחיר הבסיסי של 97 שקל לסועד (בשבת – 120 שקל) יקנה לכם מנה ראשונה ומנה עיקרית, אך יש גם מתאבני איכות שמעלים את ערכה של הארוחה.

זו התחנה השלישית של כתית ברחבי מרכז הארץ. ההתחלה הייתה בכפר רות במתחם העיר מודיעין (שם היה לשף מאיר אדוני שותף: השף אלי מזרחי). לאחר מכן הם עברו יחד לקיבוץ נצר סירני – ושם גם נפרדו, ועתה עבר אדוני לתל-אביב לבנין ישן ומיוחד – בית ירושלמי – בפאתי שכונת נווה צדק (מתחם יהודה הלוי – לילינבלום), שנבנה החל משנת 1911 עבור משפחת ירוזלמסקי, ולאחר מכן הפך לבית המלון הראשון של העיר העברית הראשונה המתהווה. בשנים האחרונות שכנו בו המסעדה האיטלקית טרה טוסקנה, ודודה הכורדית – סניף של אימא הירושלמית.
עיצוב הפנים הנוכחי משדר הידור שקט ונעים, עם דק מוגבה ליד החלונות המאפשר פרטיות זוגית ראויה להערכה. גם המלצרים שקטים. לפעמים יתר על המידה – נעלמים מהעין גם כשרוצים אותם.

בשני ראיונות איתו, בעיתונים ידיעות אחרונות וגלובס, הזהיר אדוני כי אם כתית לא תצלח בגרסתה הנוכחית, הוא יפרוש מהענף – לפחות בישראל. אז אל תתנו לאדוני לפרוש, ואל תגרמו לו לסגור את כתית, כי זו פשוט מסעדה מצוינת.

קריאה זו באה גם בעקבות הארוחה שלי במקום – כאשר המסעדה לא הייתה מלאה בשעות הצהרים. תמרור אזהרה.

אדוני וצוותו אוהבים ארגון מנות רב-קומתי, אך מגיעים לשילוב טעמים מפתיע, תך שימוש במרכיבי פירות יחד עם ירקות רבים.
אל השולחן הגיעה סלסלת לחמים טריים מאפה בית, אחד מהם לחם יין וצימוקים מיוחד, יחד עם חמאה וממרח איולי; וספלון אספרסו עם מרק חמציץ פושר – מצוין.

למנות הראשונות הזמנו נתחי שוק טלה בגריל פחמים, על מצע תבשיל עגבניות, חצילים, מנגולד וטחינה. מנה מעולה בה תרגישו את כל אחד ממרכיביה, ותיהנו מההרמוניה הכוללת.
אורחי קיבל סלט קלמרי בשילוב קרם כרובית, תפוחי עץ מיובשים, צימוקים, בוינגרט סויה וליים. מנה משובחת לפי הבעת הפנים של הסועד..

ועד למנה העיקרית קיבלנו, לניקוי הטעמים בפה, מקפא של אטריות אורז עם מי ורדים, חלב קוקוס ושקדים. מיוחד מאוד.
המנה העיקרית של שנינו הייתה דג דניס בגריל בקרם שום קלמרי סגולים, שקדים ואספרגוסים, בקרם חצילים שרופים. מנה רב-קומתית לתפארת, ועשירה בטעמים. נהנינו מאוד.
את התפריט המלא של כתית תמצאו באתר: www.catit.co.il

עם בקבוק פרייה גדול (24 שקל) שילמנו 218 שקל, לפני תוספת שירות שניתנה בכיף בעקבות ההנאה מהארוחה.

אז זהו, אם גם אתם שמעתם על כתית, וממש לא בא לכם לצאת מהעיר לכפר רות או לקיבוץ נצר סירני – היום כבר לא צריך. כתית בתל-אביב. הגיעו אליה.

כתית
רח' היכל התלמוד 4 ת"א
(מול מגרש החניה הגדול ברח' יהודה הלוי)
טל. 03-5107001
www.catit.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר