עסקית במאפו – החדשה של שף ניר צוק

שף ניר צוק יכול להתמקד במה שהוא יודע לעשות – לבשל
מאפו מציעה ארוחת עסקית משתלמת ויצירתית, שמביאה לשולחן את היצירתיות של ניר צוק. מומלץ לכל אוהביו (ובכלל)

אחרי שסגר מספר מסעדות באחרונה, בהן קורדיליה הוותיקה והידועה, שף ניר צוק פתח מחדש מסעדה כשרה בתחומי מלון פרימה סיטי התל אביבי. אפשר לשייך את זה למגמה לפיה יותר ויותר שפים פותחים מסעדות כשרות בתחומי בתי מלון, ואפשר לשייך את זה להיגיון בסיסי: אם מישהו אחר דואג לתשתיות ולטיפול בבעיות, השף יכול להתמקד במה שהוא יודע לעשות – לבשל.

המסעדה בתחומי מלון פרימה סיטי התל אביבי
המסעדה בתחומי מלון פרימה סיטי התל אביבי, צילום איריס לוי

ההיגיון הזה ניכר היטב ב"מאפו". נראה שצוק השתחרר מהצורך להתעסק בניהול, עובדה המאפשרת לו להיות מעורב יותר מקרוב באופן בו המטבח עובד והמנות מוגשות לסועדים. אחרי אכזבות בביקורים קודמים ב"מקלובר", מסעדה ערבית שצוק פתח (וסגר); הארוחה במאפו הזכירה לנו מדוע אנו אוהבים את האוכל שצוק יודע ליצור ולהכין.

את הביקור שלנו הקדשנו לתפריט העסקיות, המוגש כל יום בין השעות 12:00-15:30, ויש בו שתי אפשרויות – ארוחה לשניים ב-98 שקלים לכל סועד, הכוללת לחם ומטבלים, שלוש מנות ראשונות למרכז השולחן, מנה עיקרית וסודה; או ארוחה ליחיד ב-118 שקלים הכוללת לחם ומטבלים, שלוש מנות ראשונות, מנה עיקרית וסודה. בהתחשב בתמורה שמקבלים, זהו מחיר הולם במיוחד.

הפרושוטו הגיע שוחה ביותר מדי שמן אגוזים
הפרושוטו הגיע שוחה ביותר מדי שמן אגוזים, צילום איריס לוי

היצע המנות הראשונות כולל, בין השאר, פרושוטו בקר בשמן אגוזים וחלכום וצ'ילי; חזה אווז בצלייה איטית ביין ואוכמניות שחורות; וקריספי בשר כנפיים ברוטב גספאצ'ו נקטרינות. בכל הקשור למנות העיקריות, יש מבחר ובו בין השאר בהן פילה מוסר ים על ירקות אורגנים צלויים בתנור וטלה מורי עם תמרים ממולאים (בתוספת 25 שקלים).

הלחמים הטריים הגיעו לשולחן עם מטבל מפתיע של עגבניות וחזרת לבנה, בצד ממרח של עלי גפן קצוצים. הממרח טעים במיוחד, עם תיבול נכון שהדגיש את טעם עלי הגפן, אך באופן שהפך אותם למהנים לאכילה. המטבל כלל כמות נאה של חזרת שסיפקה לו מעט מרירות וחריפות.

מוסר ים עשוי במידה הנכונה ומתובל בעדינות
מוסר ים עשוי במידה הנכונה ומתובל בעדינות, צילום אירס לוי

הפרושוטו הגיע שוחה ביותר מדי שמן אגוזים. אפשר היה בקלות לחסוך בשמן (היקר), ועדיין ליהנות מהפרושוטו המוצלח. מנת חזה האווז הייתה טובה הרבה יותר – חרף סלידתנו מחזה אווז. במקרה זה הבשר נעשה היטב, ויחד עם היין והאוכמניות התקבלה מנה חורפית מוצלחת לפתיחתה של ארוחה. גם הכנפיים טובות, עם רוטב מהסוג שלומדים לאהוב אחרי 2-3 ביסים, ומגלים שמשתלב טוב עם כנפי העוף.

טלה מורי היה ללא ספק הטוב מבין כל המנות שטעמנו
טלה מורי היה ללא ספק הטוב מבין כל המנות שטעמנו, צילום איריס לוי

מוסר הים שקיבלנו היה מפולט כהלכה, עשוי במידה הנכונה ומתובל בעדינות. יחד עם הירקות הצלויים זו מנה מוצלחת, שיש לקוות שתישאר בתפריט גם בקיץ. טלה מורי היה ללא ספק הטוב מבין כל המנות שטעמנו – הבשר רך במיוחד, הפירה הנלווה עשוי טוב, ותוספת התמרים הממולאים בבשר, שהפכו למעט מקורמלים לאחר ההכנה, סיפקה למנה כולה מתיקות מוצלחת.

לסיכום, מאפו מציעה ארוחת עסקית משתלמת ויצירתית, שמביאה לשולחן את היצירתיות של ניר צוק. מומלץ לכל אוהביו (ובכלל).

מסעדת מאפו במלון פרימה סיטי, רח' מאפו 9  תל אביב, 03-7629002, א'-ה' 12:00-24:00

 

צילומי המנות: איריס לוי מהבלוג שלה

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר