עסקית בסטפן בראון – אפשר לצפות ליותר

"סטפן בראון" היא מסעדה בעלת שם מיתולוגי מימי הזוהר בעברה הרחוק של ת"א. מקום מעניין, השירות יעיל, אך שווה שדרוג בהענקת יחס חם יותר ללקוחות. האוכל בסדר, סביר ולא יותר, אך ממקום כזה אפשר לצפות ליותר

חול המועד פסח, צהרי היום, 27 מעלות, יום אביבי-קיצי, שמים כחולים, שמש. מזג אויר פשוט נפלא, ואשתי ואנוכי פסענו לנו לאיטנו וטיילנו בשדרות רוטשילד בת"א.
מה אומר, כנראה אף אחד לא עובד, או יותר נכון לשאול, מי בכלל נשאר לעבוד? אבל השדרה יפה. אין מילים, גם האנשים מעניינים, אפילו לשבת על ספסל, סתם כך, ולהביט על העוברים ושבים. כן, מומלץ גם להזמין כוס קפה חם באחד מבתי הקפה הפרוסים ושזורים לאורך ובאמצע השדרה.

הרעב החל לתת את אותותיו, וצעדנו במסע רגלי וקליל לחפש מקום להרגיע בו את הרעב. חצינו את רח` אלנבי, ובחירתנו נפלה על "סטפן בראון", מסעדה ששמה הולך לפניה מזה שנים, זכר למקום מיתולוגי מפורסם בעברה של ת"א – חנותו של פרוון בשם זה.

המסעדה מסתתרת ושוכנת בחצר אחורית, וכבר בכניסה אליה האווירה משדרת מקום של פעם. צבע החרדל שולט על הקירות, כמו גם תמונות השחור לבן הענקיות התלויות על הקירות, מימי הזוהר בהם נמכרו במקום פרוות לנשות החוג הנוצץ של ת"א.

נחתנו בדיוק לשעת העסקית. המסעדה לא הייתה הומה בלקוחות יתר, כנראה הרוב בחופש ונסעו לאן שהוא, כמו רובו של עם ישראל בחג הזה.
העסקית ב"סטפן בראון" כוללת לחם הבית, מנה ראשונה, עיקרית ושתייה לבחירה (קלה, יין, בירה). נשמע טוב. שלוש סוגי עסקיות לבחירה: 71 ₪, 97 ₪ ו- 168 ₪. מבחר העיקריות עושה את ההבדל. מבחר המנות הראשונות זהה בכל סוגי העסקיות.

מנה ראשונה
את פנינו בשולחן קיבלה מלצרית צעירה אך חמורת סבר, שלטה בחומר, ידעה גם להמליץ ולכוון, וגם לדאוג לביצוע ההזמנה ביד רמה. חיוך קל, ולו פעם אחת לאורך כל הארוחה, היה מוסיף המון.
בחרנו בשני סוגי סלטים לפתיחה. סלט חצילים קלוי בזעתר וצנוברים, וסלט חסות שהיה מורכב מעלי חסות שונים, עגבניות שרי ופטריות חיות.
נו… כבר אכלתי סלט חצילים בחיים, לא מצאתי משהו מיוחד בסלט הזה, שעולה בערכו לעומת מקומות אחרים. סביר ובסדר, לא יותר. סלט החסות היה מרענן, עם תיבול עדין וחמצמץ וסיפק את הסחורה.
הלחם, מי שרצה יכול היה לקבל מצות במקום, היה גם בסדר, ולא יותר.

עיקרית
כיוון שלאשתי הייתה התלבטות קשה בין שתי מנות שונות, נבחר פיתרון יצירתי של הרכב מנה עיקרית משתי מנות אלו. מנה של נתחי חזה עוף ברוטב בוטנים מתקתק, ומנה של קבב טלה בצנובר ונקניקיית מרגז.

מנת העוף לא הייתה משהו, אשתי דיווחה על "בחילה" קלה ועל אי שביעות רצונה מרוטב הבוטנים. דווקא קבב הטלה היה עסיסי וטעים, ועשוי במידה מדיום כמו שצריך. בגלל חריפות היתר של נקניקיית המרגז, נאכלה הלה על-ידי, וניתן לומר שבאה אל קרבי ללא היסוס, אך גם ללא רשמים מיוחדים.

המנה העיקרית השנייה הייתה כבר של בשר. 220 גר` של ראמפ סטייק ברמת צלייה מדיום-רייר. הנתח שהגיע היה במידת הצלייה הנכונה, אך היה קצת חיוור משהו. הטעם דווקא היה בסדר, לעיס במידה סבירה, אך אישית הייתי מוסיף עוד מספר ימי יישון וגם משקל לנתח מסוג זה.
כל התוספות לעיקריות היו זהות, דגימה של פלחי ירקות שונים על האש: עגבנייה, בצל ותפו"א אפוי. סתמי ביותר.

סיכום
"סטפן בראון" היא מסעדה בעלת שם מיתולוגי מימי הזוהר בעברה הרחוק של ת"א. מקום מעניין, השירות יעיל, אך שווה שדרוג בהענקת יחס חם יותר ללקוחות. האוכל בסדר, סביר ולא יותר, אך ממקום כזה אפשר לצפות ליותר.

סטפן בראון
רח' אלנבי 99, ת"א
טל. 03-5604725
כל השבוע 12:00 – 03:00

יורם קוהן הוא מומחה לבשר גורמה ומקיים אירועים וסדנאות של בשר גורמה, ובעל אתר www.MeetTheMeat.com המספק בנוסף טיפים, מתכונים, המלצות על מסעדות, ועוד.

צילום: www.rest.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר